Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2020 12:47 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Dank Jeroen. :D

Ook voor de tip van dat spulletje. Dat ziet er goed uit. Daar ga ik zeker nog eens goed naar kijken.

Wat betreft de vormgeving van het stuk duin en de bekleding van de bunker aan weerszijden met schuim is de basis zover. Nu granaattrechters in het schuim maken en daarna kan het schuim verder afgesmeerd worden.

Tevens welkom bij een nieuwe aflevering van het vergelijkend warenonderzoek van de consumentenbond met als onderwerp de stalen obstakels. :lol:

Gisteren het setje van MiniArt binnengekregen en die wordt het.

Ter vergelijk:

De Tamiya versie:

photo 520664

De Italeri versie, de uitvoering van de stukken staal is al meer in de richting:

photo 520665

De MiniArt versie, het meest gedetailleerd:

photo 520666

photo 520663

In de volgende aflevering de zandzakken. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 okt, 2020 10:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Hoi Bas,

Het klopt natuurlijk niet, zoals je zelf zegt, over de bunker met de pak.
Dat ken niet, dat snapt iedereen.
Nu laat je wel bij de achterkant van het diorama de bunker zo zien. Nu krijg je altijd de vraag, hoe hebben ze in Gods naam die pak er in gekregen.
Ik zou er dan voor gekozen hebben om de bunker verder naar achter te plaatsen zodat de” zogenaamde opening“ buiten het diorama valt. Snap je?
Dan heb je wel de inkijk als je het diorama 360 graden rond wil presenteren.
Altijd leuk om zo in de bunker te kijken hoe de pak er bij staat. Hier kan je dan ff met de details los gaan.
Zo krijg je ook wat meer ruimte er voor, voor de actie vanaf het strand, lijkt mij een mooie oplossing.
Misschien wat te laat, maar dat is nog wel te verhelpen/aan te passen.
Laat je het zo, wat ik denk dat je gaat doen, prima, dan kijken we verder wat je er van gaat maken.
Ben benieuwd.

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 okt, 2020 15:05 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha Peter,

Ja, inderdaad een beetje te laat, maar geen probleem hoor. :D
Het klopt ook niet van de bunker, ik gaf het zelf inderdaad ook al aan en je hebt wat dat betreft ook helemaal gelijk.
Ik wist dit toen ik de bunker en de PAK aanschafte, maar zoals ik ook al aangaf, deze keuze heb ik bewust gemaakt.
Als ik jouw optie eerder had geweten of er zelf op was gekomen :mrgreen:, dan had ik de bunker inderdaad misschien meer naar achteren geplaatst zonder echte achterwand. Dat is inderdaad een hele goede optie. Ook wat je aangeeft m.b.t. interieur en details en de ruimte voor de actie op het strand.
Echter, nu staat alles al vastgelijmd op het dak van de bunker na. Ik laat het daarom zo.
Als alles klaar is en ik zet het dio hier in huis neer, dan is de achterkant niet te zien en bedenkt niemand hoe de PAK in de bunker komt. Als mensen die het dio zien, het al opvalt dat er een PAK binnen staat.
Ik concentreer me vooral op het brandpunt van het dio en dat is de voorzijde waar de Amerikanen het strand bestormen terwijl ze onder vuur worden genomen vanuit de duinen en de bunker.
We gaan zien wat het wordt, want daar ben ikzelf ook erg benieuwd naar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 okt, 2020 21:06 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Begonnen met het in elkaar zetten van de PAK.

AFV heeft een hoge mate van detail, gaaf om te zien, maar vooral de delen die om de lange aluminium loop moeten, zei ik lange, ja die is echt lang :mrgreen:, moesten wat bijgesneden worden om het goed te laten passen. Zal hier en daar een gevalletje “naden vullen met putty en schuren” worden.

Vind de PAK er nu al gaaf uitzien. :)

photo 521094

photo 521093

photo 521095


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2020 19:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Ziet er zeker gaaf uit.

Mooi zo met de aluminium loop, top.
Heb wel een vraagje, heb je al gekeken of de pak wel past in de bunker?
Als ik deze loop zo zie, daar in gedacht het onderstel bij denk, dan lijkt het mij wel een aardige lengte hebben.
Ik zou het even checken.

Peter

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2020 21:00 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Ha Peter,

Logische vraag, ik snap je helemaal. Toen de PAK arriveerde, heb ik met de onderdelen gepast en gemeten en hij zou in de bunker moeten passen. :) Het is echt wel een behoorlijk kanon.

Die aluminium loop is inderdaad echt top. Ik denk dat ik voortaan standaard zo’n loop bestel als de loop van een kit niet uit één stuk is. Ik ga niet meer lopen hannesen met twee halve lopen en schuurwerk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2020 19:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Oke,

Goed om te lezen. Hoop dat hij past. De loop kan natuurlijk ook nog best ver naar buiten steken zodat je dan naar achter meer ruimte over houd.

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 22:43 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Aan dit project ook weer een beetje gewerkt.

Weer wat verder met de PAK. Qua vooruitgang maar een kleine update, maar qua tijd die het kostte, een grote. :mrgreen:

De plastic bolts op de platen van PE bevestigd en het elevatiemechanisme verder afgemaakt.
Volgens de beschrijving zouden de zwarten rubbers gedeeltelijk in de plastic buizen moeten, maar dat past in geen honderd jaar. Dus de rubbers op maat geknipt en alleen tussen de buizen en de bodem geplaatst.

De kieren die op de mantel midden op de loop te zien zijn en vooraan bij de mondingsrem dichtgesmeerd met doorzichtige gel secondelijm. Die zouden straks bij het primen niet meer zichtbaar moeten zijn.

photo 524372

photo 524373

photo 524371


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2020 22:12 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Na een zondagmiddagje plakken is de PAK zover dat begonnen kan worden aan het onderstel van het kanon.

Tot nu toe vordert het allemaal behoorlijk goed, maar na 3 keer een Duits kanon gebouwd te hebben, is het voorlopig wel de laatste. :mrgreen:
Een aantal onderdelen is zo klein en zo moeilijk te bevestigen.
Er zitten een paar foutjes in en hier en daar heb ik onderdelen aan moeten passen omdat het op de door AFV beschreven manier nooit zou passen.

De PAK tot nu toe:

photo 524435

photo 524436

photo 524437

photo 524438


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2020 17:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
no leaf clover schreef:
maar na 3 keer een Duits kanon gebouwd te hebben, is het voorlopig wel de laatste.


Ik geloof er niks van Bas :mrgreen:
Mooie setting, lekker dynamisch. Ben benieuwd naar de vorderingen.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: no leaf clover en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement