Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eindelijk!
BerichtGeplaatst: do 17 sep, 2020 15:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 sep, 2020 11:54 am
Berichten: 19
Woonplaats: Vleuten
Hallo,

Ik ben Koen, 51 jaar en zoals zoveel van mijn voorgangers in dit topic heb ik na (vele) jaren het modelb(r)ouwen weer opgepakt.

Mijn eerste model kan ik me niet meer herinneren maar ik zie mezelf nog als 8 jarig jochie aan de eettafel zitten, met lijm uit een tube twee romphelften aan elkaar proberen te plakken. Dikke druppels lijm, witte vlekken van (veel) te veel lijm, overal lijmdraden maar niet opgegeven! Het verven kwam later (ik heb nog steeds een paar potjes versteende humbrol uit die tijd...). Vliegtuigen, schepen, tanks (ik herinner me nog een 1/76 sherman van Airfix, samen met een LCM), AFV's, auto's, trucks, motoren en figuurtjes, ze zijn allemaal de revue gepasseerd, totdat ik stopte toen ik ging studeren.

Helaas heb ik geen enkel model meer over uit die tijd. Bij veel vliegtuigen moest toch echt getest worden of ze konden vliegen, boten moesten varen en zeeslagen uitgevochten worden. Foto's heb ik nooit gemaakt :(

Afgezien van een kleine opleving een dikke 10 jaar geleden is het ruim dertig jaar geleden dat ik nog iets gebouwd heb. Totdat ik een tijdje terug bij het opruimen na een verhuizing een doos compleet gevuld met allerlei modelbouw spullen tegenkwam en het ineens weer ging kriebelen. Een Tamiya 1/48 DO 335 Pfeil-A uit 2000, en een Mosquito Fb Mk VII uit 1998. Een half afgebouwde 1/48 Krupp Protze, een Flakvierling, een X-Wing, een nooit gebruikte Aztec airbrush, en heel veel potjes verf die me aan lagen te staren en bijna smeekten om weer gebruikt te mogen worden.

Na een dikke 3 maanden is de Mosquito bijna klaar (mijn eerste ervaringen met airbrushen, decal solution, washes en lichte weathering) en ben ik ondertussen al een tijdje aan het brouwen op een model van de Bismarck, een Airfix Vintage Classic op schaal 1/600 die ik op vakantie tegenkwam bij AutoShop Het Stuurwiel in Assen. Ik hoop hier binnenkort een brouwverslag van te maken want, man, wat is die doos een hoop werk! Mijn stash is ondertussen aardig gegroeid (Meng Me 410 B-2/U2/R4, Accurate B-25B Doolittle raider, ICM Bf 109F-4 & P-51D, Italeri Hurricane Mk1 Battle of Britain, en nog een paar voertuigen & figure sets erbij) en de eerste PE fretjes zijn aangeschaft.

Ik heb de afgelopen maand veel genoten en geleerd van alle brouwverslagen op het forum. Wat worden er toch een hoop ontzettend mooie dingen gemaakt, en van een niveau waarvan ik alleen maar kan hopen dat ik het ooit ook kan bereiken!

Met vriendelijke groet,
Koen

_________________
Op de tafel: Airfix Bismarck 1/600 Vintage Classic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eindelijk!
BerichtGeplaatst: vr 18 sep, 2020 10:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Welkom Koen!

Veel plezier op het forum verder, en deel gerust ook wat van je eigen werk in de toekomst!

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eindelijk!
BerichtGeplaatst: za 19 sep, 2020 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 sep, 2020 11:54 am
Berichten: 19
Woonplaats: Vleuten
Dankje Deef!

Ik ben ondertussen een brouwverslag van mijn Bismarck begonnen, https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=53296. Alle tips zijn meer dan welkom!

Koen

_________________
Op de tafel: Airfix Bismarck 1/600 Vintage Classic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Eindelijk!
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2020 7:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Hallo Koen ook hier lees ik hetzelfde het is in feite ongelooflijk dat een modelbouwer toch positief hervalt in zijn geliefde hobby , ook ik ben nu terug 8 jaar bezig en heb al mijn potjes verf nog staan die ik nooit meer gebruik en het rare is na ruim 30 jaar zijn de meeste potjes nog volledig bruikbaar
Maar als je ziet hoe alles geëvolueerd door de tijd is modelbouw heel wat anders geworden , P.E. is bijna een must , water gedragen verf ( acryl ) , after sales producten voor bijna elk project zodanig dat het bijna levendig word echt ongelooflijk he
Dus beste nog veel heel veel bouwplezier en zeker op dit forum
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement