OndervleugelVerder met de vleugels.
De vijf vleugeldelen. Zoals wel vaker bij oude kits is ook deze Swordfish een rare mengeling van versies. De grote oliekoeler op de neus is correct voor de Mk.II en de Mk.III, de afdekking van de middelste cockpit (die ik weggehaald heb) is alleen juist voor de Mk.III. Maar de met doek bespannen onderzijde van de ondervleugels hoort weer bij de Mk.I. Zo recht uit de doos kun je er dus geen correcte Swordfish van maken. Da's niet erg, want dan hebben we weer wat leuks te doen.
Vanaf de Mk.II werd het doek aan de onderzijde van de ondervleugel vervangen door aluminiumplaat om het afvuren van raketten mogelijk te maken. (Anders zou de vleugel lekker mee gaan smeulen door de steekvlam van de raketmotoren.) De ribbels van het doek moeten dus weg. Het te schuren gedeelte heb ik afgeplakt.
Na het schuren wat paneellijnen toegevoegd.
Voorbereidingen voor het landingslicht. Links zie je ook nog de naad die ik gescribed heb, waar de vleugel kan openvouwen.
Het landingslicht uit een stukje transparant plastic.
Vastgelijmd, op maat geschuurd en gepolijst. De gloeilamp word gevormd door een geboord gaatje dat ik van binnen zilver heb geverfd.
Handgrepen gemaakt aan de vleugeluiteinden. Die worden door het dekpersoneel gebruikt bij het op- of uitvouwen van de vleugels. Eerst een vierkantje uitgevijld, daarna een stukje plastic staaf erin gelijmd.
De ondervleugels aan de romp gelijmd.
Met plamuur de naadjes nog even weggewerkt.
Zo, en nu verder met de bovenvleugel.