Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 jun, 2020 0:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 341
Vintage Jet schreef:
Om eerlijk te zijn zie ik met verf geen passende oplossing. Eventueel zou een geprint 'tapijt' uitkomst kunnen bieden. Maar eerst wil ik proberen hoe dit eruit gaat zien. Let wel: de lichte vlakken geven de (op schaal) gewenste kleur aan. De donkere vlakken staan voor de schaduwwerking van de stoelen (die er nog niet instaan). Nu ziet het er nog niet uit, maar het doel is diepte aanbrengen. Dus ik ga eerst kijken hoe het in zijn geheel eruit ziet en dan kan ik altijd nog jou tip met de wash toepassen. In elk geval dank voor het meedenken!

Ik heb recentelijk wat decals laten printen bij Spotmodel, met daarbij wat stoelbekledingsstof voor een Rutan Long-EZ. En dat is best leuk geworden op het decalvel. Jouw stoelen lijken een basiskleur met daarop willekeurige rondjes in andere kleuren. Da's niet moeilijk om te tekenen en vermenigvuldigen. Dat zou dus ook een optie zijn, maar misschien zie je er helemaal niets van in jouw Chinook, en dan is het verspilde moeite.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun, 2020 15:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Wat een goed idee Rob! Dat adres ga ik zeker onthouden voor bv het interieur van de NLM F-27. Een projectje voor de toekomst, maar mogelijk met zichtbaar interieur en natuurlijk die bonte oranje/rode/bruine bloemmotieven op de stoelhoezen. Het is een goed idee dat met decals op te lossen!
Voor nu ben ik al bezig met spuitwerk door een rastertje. Dat experiment komt van de brouw van de Buffalo BT-67 en was me goed bevallen.

photo 510238

De rode stoelen met oranje vlekken zijn gedaan. Nu hopen dat het lukt om een beetje aardig blauw vlekkenpatroon te spuiten op de naastgelegen stoelen... pff wat een klus ;-)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun, 2020 16:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 341
Hier een foto van de stoelbekleding die ik (als experiment) heb laten printen:

Afbeelding

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun, 2020 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Goed bezig met de stoelen, ik vind ze mooi zo. De tip van Rob is inderdaad het proberen waard. Gaaf onderwerp, heeft ook mijn interesse.

De nieuwste video van wendover productions gaat toevallig over helikopter maatschappijen.

https://www.youtube.com/watch?v=uAG4zCsiA_w&t=504s

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Proof of concept: alle delen staan hier nog los. Het is een test of de bruine vloer goed aansluit bij de rest. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

photo 510826

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2020 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja, wat zie je er straks van. Persoonlijk vind ik het meer op een houten vloer lijken dan tapijt, maar wellicht is dat effect in 1:72 lastig te creëren. In de autobouw (1:24) willen ze nog wel eens iets met vlokken doen, maar dat zal hier niet gaan, dan ben je ook je detail op de vloer kwijt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Hoi René, Ja een houten vloer, dat is zo. Toen ik het bordeauxrood wilde maken leek het wel de roestige bodem van een schip. Misschien toch de details wegschuren dan? Maar aan de andere kant: het is straks alleen zichtbaar door de voor en achterdeur en dan is het mogelijk minder storend. Ik ben er nog niet uit..

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 0:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Kom je er ook mee weg om alleen het gangpad als tapijt uit te voeren? Ik kan het op je originele foto niet duidelijk zien. Het model gaat uiteraard uit van een harde bodem (metaal?) en jij wilt een effect van tapijt. Wellicht een strook fijn schuurpapier (korrel 1000, 1200 of wat dan ook) en dat in tapijtkleur spuiten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Nou, dat is best een leuk idee. Ik ga het uitwerken. Dank je!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 10:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Wederom prachtwerk VJ! Hoe staat met het met de Jumbo?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement