Hi,
Ook ik airbrush nu een aantal jaren, nadat ik een beginnerscursus heb gedaan, en ik moet zeggen: ik wil nooit meer anders!!
Qua verf is Zero Paints mijn ábsolute favoriet!!
Voor de afwerking gebruik ik eveneens de twee-componenten blanke hoogglanslak, en ben daar zeer tevrende over/mee.
Wel is het zo, en dat vermelden ze zelfs op het etiket, dat de verharder na openen maximaal een aantal maanden (ik dacht: zes) houdbaar blijft, omdat ze uit zichzelf uithardt. Dus. al gebruik je 'm maar één keer, vanaf dat moment kun je gaan aftellen..........
In mijn geval zat er een verhuizing tussen waardoor die zes maanden inderdaad werden gehaald! En yes, nadat de verhuizing dusdanig was afgerond dat modelbouwen en airbrushen ook weer ging bleek de verharder in het flesje uitgehard te zijn.
Men heeft, door Brexit- en Covid-toedoen, behoorlijk leveringsproblemen opgelopen, waardoor ik mij genoodzaakt zag de één-componenten blanke lak te gebruiken voor een bouwdoosje. Zélden heb ik zovel spijt achteraf gehad: de blanke lak droogt sterk vergelend op, en de witte ondergrond is daarmee best wel grotendeels verpest......................
Ik zal kijken of ik er een afbeelding van kan uploaden eerdaags.
M.vr.gr.
Jan
Overzicht van mijn projecten op dit ForumMijn Modelbrouwers Foto-siteKijk gerust eens rond op mijn modelbouwwebsite:
https://modelbouwjan.jouwweb.nl/☞ Het enige wat de geschiedenis ons leert, is dat de geschiedenis ons niks leert!