Daar kan je van op aan, Peter. Ik ben er gisteren al aan begonnen. Ik was vergeten om deze keer pigment bij de plaaster te voegen, dus moest de ondergrond zwart geschilderd worden.
Dit lukte erg slecht omdat de Vallejo primer niet zuiver was, daardoor duurde het een paar uur eer dit klaar was en moest het pistool ook gereinigd worden. Ik heb ook eens in de beker geblazen waardoor de verf alle kanten op spatte, ik leek wel de ziener uit Vikings. Daardoor is de groene kader ook bespat, wat natuurlijk al opgedroogd was toen ik mezelf schoon gekregen had. Het ging er niet meer af, dus moet ik hier straks nog eens over spuiten als het zwart weggekrabd is.
Dan ging hierover een roodbruin mengsel. Alle gebruikte verf is trouwens Vallejo. Dit is Ferrarirood en Flat Brown.
Dan kwam een lichtere modderkleur.
Dit is lichte zandkleur, die vanuit een lage hoek over de sporen gespoten wordt. Zo wordt het diepste deel niet mee gespoten.
German camo green wordt naast de weg gebruikt voor de zone waar er begroeiing komt.
Het diepere deel van het rijstveld krijgt een lading transparent blue bij dat groen.
Een tussenstand. Er is al heel wat kleurvariëteit, maar er valt weinig geel zand te bespeuren zoals dat al aan de wielen plakt.
Tijd voor het pigment dus. Er was nog over van het mengsel Vallejo geel en Mig Europe Dust. Door het droog met een penseel aan te brengen krijg je meteen een kurkdroog zandeffect. Het pigment wordt tussen de zandkorrels geborsteld waardoor dit er meteen minder als schuurpapier gaat uitzien.
AK lichte zandkleur wordt op de hogere delen geborsteld. De sporen houden hun donkere kleur. daarna heb ik de sporen met een bruine wash behandeld om ze terug wat te laten contrasteren. Met een roodbruine wash is ook de weg wat afgebakend van het talud.
Een dry-fit van de twee voertuigen om te zien hoe ze in het dio passen. De truck zal er wat ingewerkt moeten worden om te voorkomen dat er een wiel zweeft.
Ik heb hier nog wat geel pigment toegevoegd, nu is het tijd voor wat begroeiing.