Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 apr, 2020 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dank je wel :D

Dat dichtplamuren was geen succes, liet weer met dezelfde gang weer los. Ligt eerder aan de plamuur (vallejo).

Ik heb het inderdaad gezien bij jouw KLM toestel, dat je de flaps open hebt gezet.. Hoe heb je deze bevestigd.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2020 9:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Hoi Barry,

Wat jammer dat het niet is gelukt. Ik zou in herhaling vallen als ik in ga op de kwaliteit van Vallejo. Laat ik het samenvatten met dat ik niet zo'n fan ben en dat ik mij vooral verbaas over het marketing apparaat achter dat Spaanse merk. Want waarom zou je, als er voor elke toepassing een betere optie bestaat.... Ik gebruik zelf Alabastine autoplamuur voor al het plamuurwerk. Hoe klein of hoe groot ook: dat is fantastisch spul voor modelbouw. Het laat zich ook prima schuren of (zelfs na jaren) verwijderen met aceton vrije nagellak remover.

photo 474286
Ter referentie. Het bevestigen van de flaps zelf was niet zo moeilijk. Je kan ze eenvoudigweg onder een hoek verlijmen. Bij toeval viel de diameter samen met een 5 cent muntje, dus dat heb ik gebruikt als maatvoering. Maar op het oog kan ook. Lastiger was het om de motorbehuizing te bevestigen met veel minder contactpunten.

IK heb twee oplossingen gebruikt. Bij de KLM C47 (twee foto's hieronder) paste de motorbehuizing net over de motor. Dus bij het bevestigen heb ik hem simpelweg vastgelijmd op de cylinder koppen. De onderste flap heb ik gebruikt als een soort afstandhouder die om de oliekoeler valt.

photo 459870

photo 459878

Bij de XC-47C had ik het iets gemakkelijker. Hier bleef de motor vrij van de motorbehuizing en heb ik het aan de onderkant vastgezet met een flap die over de oliekoeler valt en aan de bovenkant met de lange carburateur air scoop, die als het ware een bruggetje vormt. Nu had jou C47 de korte air scoop variant van de bovenste afbeelding. Dus je zou daar een plaatje onder kunnen lijmen om het op die manier boven en onder vast te zetten.

photo 474284

photo 474285

Het is even wat werk, maar het komt de authenticiteit van de radiaalmotor natuurlijk wel enorm ten goede.
Succes,

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2020 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Vintage Jet schreef:
Ik zou in herhaling vallen als ik in ga op de kwaliteit van Vallejo. Laat ik het samenvatten met dat ik niet zo'n fan ben


hahahaha....ik gebruik hoofdzakelijk Vallejo, tot mijn tevredenheid. In mindere mate gebruik ik Revell, Humbrol en Alclad.
Bedankt voor je uitleg....moet het nog goed doorlezen als ik over ga tot bevestigen.

Ik heb de zaag er in gezet.
photo 507187
photo 507186

Ik ga vooralsnog de cowl flaps gebruiken van het model zelf en kijken hoe ik dan het een en ander kan bevestigen uiteindelijk.
photo 507188.

Even kreeg ik het Spaansbenauwd :? toen ik dit onderdeel niet kon terugvinden.
photo 507192.
Alles overhoop gehaald, voordeel weer, je werkblad ziet er weer redelijk netjes uit :lol:
photo 507193

Om de boel niet weer kwijt te raken, het veilig opgeborgen in een sorteerbakje.
photo 507189

Aangezien ik lekker bezig was met zagen, ook de zaag in de achtervleugels gezet.
photo 507190

Momenteel ziet deze dame er zo uit.
photo 507191

De motoren heb ik nu wat meer moeten bewerken nu de flaps open gaan staan. De achterkant zag er strak zilverkleurig uit :lol:

Ik blijf toch telkens weer de schitterende vormgeving van dit vliegtuig bewonderen, ook al is deze van plastic.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2020 19:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hahaha, af en toe luister je nog wel eens als ik zeg dat je de zaag erin moet zetten.
De flaps zijn ook supergoed gelukt trouwens, heel mooi geworden Barry.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei, 2020 7:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Mooie vorderingen, en inderdaad die vormgeving, één van de mooiste wat mij betreft!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2020 9:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Werkzaamheden liggen niet stil, echter ik kom niet helemaal lekker uit met de motoren.
"Nadeel" is dat dat de luchtinlaat/oliekoeler open is en niet zoals bij Magno's exemplaren dicht/gesloten zijn en waar de motor op rust.

Ik heb hier nog niet een goede oplossing voor gevonden.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2020 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
De hitte is weer weg....de zin om te bouwen begint weer terug te komen en dan wil ik verder met deze dame.

De methode die Magno toepaste, is me niet gelukt...we doen het op een andere manier.
Ik heb 2 rubberen afsluitringen gebruikt en stukje sprue in stukjes gezaagd en dan krijg je dit.
photo 516422

Vervolgens in de verf gezet en bevestigd aan beide kanten.
photo 516421
Ik vind het niet lekker aansluiten op de gondels dus er zal wat geschuurd moeten worden.

Op primeportal.net vond ik deze foto.
photo 516425

Die antiblinderplaat noem ik het maar, heb ik uit een stukje verpakkingsmateriaal gesneden en bevestigd aan beide zijden. Het glas zal wel wat geschuurd moeten worden om passend te krijgen.
photo 516424.

Foute plek om de dc3 vast te houden en iets te hard gedrukt op het raampje :roll:
photo 516423

Hoop dat ik snel een nwe update kan plaatsen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 aug, 2020 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ja, da´s altijd lastig als je de koelflappen openwerkt, dat de motorkap dan niet meer op de gondel aansluit. Maar zo moet het wel lukken, toch?

En balen van dat raampje. :roll: hoe ga je dat oplossen?

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Laatst bijgewerkt door Huib2 op do 27 aug, 2020 14:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 aug, 2020 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat gaat wel lukken. Met proefpassen merkte ik wel, dat ik niet zo heel veel meer zag, maar het staat wel mooi.

Huib2 schreef:
En balen van dat raampje. :roll: hoe ga je dat oplossen?


Ik ga ervan uit dat men dat raam kan openschuiven. Als dat het geval is(ref.materiaal zoeken), ga ik het raam half/driekwart openlaten en restje raan met wat transparant verpakkingsmateriaal maken.. Zie je ook nog wat van de cp.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 sep, 2020 10:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Aangezien mijn werkplek weer een grote puinbak was en daardoor de bomen door het bos niet meer zag, maar weer eens opgeruimd. Na het nemen van de foto zijn we weer ruim een week verder, maar het ziet er nog steeds opgeruimd uit. Krijg je ook weer meer zin door om er voor te gaan zitten.
photo 517973

Raam dus uitgedrukt....erg stom, maar dat soort dingen gebeuren....
Het leek me leuk om het raam geopend te hebben....een voorbeeld gezocht (en gevonden) Uitgesneden van een stukje transparant plastic.
photo 517969
Moet lukken, lijkt me
photo 517970

Ook bezig gehouden met detaillering
photo 518012
De rood omcirkelde luchtinlaten voor zuurstof (denk ik), moet ik nog iets voor verzinnen....ik denk dat ik nog 1/720 roeibootjes heb zitten op een sprue....die zullen redelijk de vorm en grootte hiervoor hebben.

Het blauw omcirkelde onderdeel (kenners weten wel wat het is, ik niet i.i.g.), zat niet als onderdeel bij de bouwdoos (ik weet niet of dit ook standaard bij alle versies van de DC-3 zaten), die voor het dak daarentegen wel.
Een plastic deksel gepakt knippen, uitsnijden en schuren maar....en dan heb je dit.....het voldoet
photo 517967

Ook de trumpets (zo noemde VJ ze i.i.g.) zaten niet bij de kit meergeleverd.
photo 517974

Weer de spruebox doorgesnuffeld en daar kwam ik wat raketten tegen.
photo 517971
Kop en staart eraf en een beetje buigen.....realistisch genoeg. Eentje is inmiddels weer gebroken....dus een nieuwe buigen....het is me gelukt om dit ook een ingang van de trumpet uit te boren.

Zo langzamerhand komen we op het punt dat de dame een kleurtje krijgt :D :D :D :D.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement