De sally heeft een nieuwe staart. Het was even aandringen en aanpassen, maar uiteindelijk past het redelijk.
Het Nakajima interior color is toch iets anders dan mijn Humbrol 24/30 mix, dus ik heb het maar een beetje aangepast voor zover ik erbij kon.
Maar hoezo Nakajima interior, het is toch een Mitsubishi ? Jawel, maar verreweg de meeste Ki-21-1 werden door Nakajima gebouwd.
Verder met de montage van de Ha-5 motoren.
Ik lijm ze nog niet vast aan de vleugels zodat er nog een beetje mee geschoven kan worden.
De motorkap van de stuurboord gondel zit al vast, de resin uitlaatpijpje braken af, maar een plastic pijpje doet het net zo goed.
Maar als je dan de complete gondel op de vleugel klikt, dan is een probleem zichtbaar.
Misschien niet heel goed te zien, maar de luchtinlaat op de stuurboord motorkap en de oliekoeler(?) onder die motorkap zitten er niet recht boven en onder. De bakboord motorkap zit wel recht, maar die heeft de uitlaatjes nog niet. Dus als je de uitlaatjes monteert volgens de aangegeven uitsparingen dan zit de motorkap niet goed aan de gondel en komen de inlaat en oliekoeler er niet recht boven en onder. Grrrrr
.
Om de schade te beperken ga ik extra ruimte maken voor de bakboord motor uitlaatjes.
Dit is grofweg het zwart gemarkeerde gedeelte van de bovenste gondel.
Het gat zal iets te groot worden, maar dat komt wel dicht want je kan er goed bij.
Het zwart gemarkeerde gedeelte van de stuurboord gondel maken we dicht met een stukje plastic, en daar plaatsen we de inlaat dan recht op.
De stuurboord oliekoeler blijft er dan niet helemaal recht onder. Eigen schuld, moet je ook maar niet zo moeilijk doen.
Gewoon niet verder vertellen.