Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 dec, 2019 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ziet er goed uit Jelle. Superstrak. Zitten er geen KL/NW logo's bij de 737-800 decals dus? Vreemd...

Heb je nu de achterkant van de motor een andere kleur grijs gespoten of komt dat door de verwering?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 dec, 2019 10:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Hij wordt mooi Jelle! Ik denk dat de tweede afgebouwde model van dit subforum niet lang op zich zal laten wachten :)

TheFlyingDutchman schreef:
Als afsluiter nog een tip voor alle airlinerbouwers: ik heb de antennes op dit model gemaakt van fotopapier. Dit is mooi dun, makkelijk in vorm te knippen/snijden en plakt goed vast met secondelijm op het model. Wel even een likje verf eroverheen om te voorkomen dat het uiteindelijk vervormt/verkleurt.
Dit is inderdaad een goede tip. Ik gebruik overigens vaak styreen hiervoor, maar voor lastigere vormen (zoals de voorste antenne bij mijn BAC1-11) gebruik ik ook foto-, of restjes decalpapier. Werkt erg goed!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 dec, 2019 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
FokkerFan schreef:
Zitten er geen KL/NW logo's bij de 737-800 decals dus? Vreemd...


Ze zitten er wel op, maar ze zijn bijna 2x te groot..

De achterkant van de motoren is inderdaad verweerd waardoor het een andere kleur lijkt. Het is op de ene motor wel sterker geworden dan op de andere, maar ik laat het zo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 dec, 2019 13:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt Jelle, goed om te weten dat ik die dus niet moet gaan gebruiken. De verschillende verwering op de motoren is verder ook niet storend, het viel me gewoon op.

Overigens kan je voor de antennes ook stukjes flash gebruiken. Mensen klagen daar altijd over bij hun kit, maar ik snijd het altijd af en en bewaar het voor dergelijke toepassingen.

Succes met de laatste loodjes.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 dec, 2019 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Hij is schitterend aan het worden. Sorry dat ik je bouwdip even heb geleend Jelle. Fijn dat jij weer terug bent, ik sta even on hold (gewoonweg te druk).

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jan, 2020 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Even een totaal nutteloze post, maar ik vond het toch leuk om even te melden waarom de updates ineens zijn opgedroogd: ik ben deze kerstvakantie vrij onverwacht verhuisd. Ik ben geupgrade van een klein studio flatje (sociale huur) met een woonkamer/slaapkamer-in-1 van 4 bij 5 meter naar een mooi appartementje middenin het centrum van Haarlem. Twee keer zo duur, maar wel drie keer zo groot en eindelijk een echte grotemensenslaapkamer (je gaat die luxe pas waarderen zodra je het zonder hebt moeten stellen). Daarmee ook officieel gaan samenwonen met mijn vriendin.

De PH-BXB heeft de verhuizing schadeloos doorstaan, maar op hobbygebied is de verhuizing dan weer wat minder goed nieuws: een berging of schuur ontbreekt en daarmee ook een plek waarmee ik lekker met stinkende verf kan gaan spelen. Helaas zie ik ook geen plekken waar ik een spuitcabine neer kan zetten i.v.m. gebrek aan te openen ramen. Ik zou kunnen overstappen op acryl/waterverf maar zie dat (nog) niet zo zitten, of misschien weet een van jullie een manier om toch stankvrij te airbrushen.
Voordeel: ik heb nu wel ruimte voor een permanent hobby-bureau, i.p.v. alles aan de eettafel te moeten doen, en dan heb ik zelfs ook nog ruimte om een van m'n vitrinekasten met airliners op te halen uit het ouderlijk huis en neer te zetten.

Ander nadeeltje: ik heb twee hobby-autootjes (Renault 4 en Fiat 500 waarvan ik die laatste deel met een vriend) maar geen enkel recht op welke parkeervergunning dan ook. Dat is dus óf parkeren voor bijna €3 per uur met een max van 3 uur of de auto('s) bij mijn ouders in de straat parkeren, kwartiertje fietsen verderop.

Geen idee of bovenstaand verhaal iemand heeft geboeid, maar ik ga zodra alles netjes is ingericht toch lekker foto's posten van het resultaat. :P

En van de BXB, uiteraard.
Die komt ook nog wel af.
Ergens.
In 2020?
We zien wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jan, 2020 1:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Like(d) facebook wel.

Toch gefeliciteerd.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 feb, 2020 13:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Niet zo nutteloos als je zegt hoor. Leuk om te horen dat je een nieuw stekkie hebt gevonden. Jammer dat het airburshen wat moeilijker gaat. Overigens was ik aanvankelijk ook wat sceptisch over de acryl- en watergedragen verven, maar na wat oefenen in het gebruik van Revell Aqua, Mr. Hobby Aqueuos, Vallejo Model Air en Tamiya Acyllics moet ik zeggen dat het me best bevalt. Alleen heb je wat meer last van een opdrogende naald. En in het geval airliners is het dan weer wat lastig om de juiste kleuren te vinden voor bijvoorbeeld KLM blauw etc. Maar als je nog een keer een witte airliner gaat bouwen, dan kan ik het je zeker aanraden.

Tja en van dat parkeren, dat lijkt tegenwoordig de standaard te worden. Ik heb er op z'n zachts gezegd mijn bedenkingen over, maar goed. Gelukkig wonen je ouders niet te ver weg. Met de fiest ben je er vast binnen een kwartier :wink:

Wat moet je verder nog doen aan de BXB eigenlijk? Succes met het verhuizen, inrichten en wat je nog allemaal moet doen en tot snel.

Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr, 2020 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Met gepaste trots: de eindfoto's van de PH-BXB.

Het is voor mij heel wat dat ik in iets minder dan een halfjaar tijd weer een model heb afgerond. Deze groepsbouw was de reden dat ik weer begonnen ben en ik heb de lol weer helemaal terug!

Ik ben heel tevreden met het resultaat. Op de foto's is te zien dat de kwaliteit van de zelfontworpen decals wat minder is (er is een randje zichtbaar). Ondanks dat vind ik het zelf een hele toffe toevoeging aan dit model omdat hij nu helemaal past in de herinnering zoals ik in de openingspost heb beschreven.

Nog even een opsomming van de gebruikte spullen:
- Revell 737-800 + KLM decals uit de doos
- Authentic Airliners resin motoren
- Zelfontworpen decals voor de website titels met de zwaan en de NWA-alliantie logo's
- Enamel verf van Revell, Humbrol en Xtra Color

Sorry voor de wat knullige 'studio', mijn vriendin was een podcast aan het luisteren en als ik verder weg liep naar betere plekken viel de audio weg. De camera op mijn eigen mobiel is echt te brak om het model eer aan te doen. Stomme smoes, I know, we gaan snel door naar de foto's:

photo 504404
photo 504403
photo 504399
photo 504398
photo 504397
photo 504396
photo 504405

groetjes,
Jelle


Laatst bijgewerkt door TheFlyingDutchman op do 16 apr, 2020 17:50 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr, 2020 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi geworden Jelle. Al hoop ik wel dat je die laatste foto een beetje scheef hebt genomen, anders staat je staart scheef 8)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement