Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 nov, 2019 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Ik heb deze vorige week zaterdag mogen bewonderen.

Kan niet anders zeggen dat ik het heel knap vind, hoe je het toch maar voor elkaar krijgt om de poses zo goed mogelijk na te bootsen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 nov, 2019 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Prachtig René! Ik vind dat je dat heel knap gemaakt hebt. Nog bijna jammer dat je het nu zwart gaat spuiten. Realistische kleuren was misschien wel gaver geweest.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 nov, 2019 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik vind het best geslaagd... hoedje af daarvoor en zwart, tja.... is zo'n monument niet in brons eigenlijk? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 nov, 2019 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Huib2 schreef:
Nog bijna jammer dat je het nu zwart gaat spuiten. Realistische kleuren was misschien wel gaver geweest.

Dat zou een ook kunnen, maar als het goed is heb ik nog onderdelen om 2 figuren te maken. Dan ga ik daar 'echte' Mariniers van maken.

walesha schreef:
.... en zwart, tja.... is zo'n monument niet in brons eigenlijk? :roll:


Je hebt helemaal gelijk...
Citaat:
Each figure is 32 feet high. The flagpole is 60 feet in length. It’s the world’s tallest bronze statue. It’s stands 78 feet high. A cloth flag flies from the pole.


Maar na verwering... Zeg het maar. Mijn idee is nog steeds om het geheel eerst effen zwart te maken en dan een beetje spelen met antraciet, diverse grijstinten.

photo 480230

photo 479677

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 nov, 2019 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
René, bij de Action koop je voor € 2,95 een spuitbus Metallic Zwart. Misschien is dit een goede basis omdat je dan wellicht het bronseffect kunt imiteren. Daarna inderdaad met antraciet, donkergrijs (Revell Panzergrau is denk ik heel geschikt) etc proberen om de laatste foto (die ik erg mooi vind!) na te bootsen. Mocht het geen porem zijn dan spuit je er weer wat anders overheen!

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2019 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb je tip ter harte genomen Peter. Ik was vandaag in de buurt van een Action en meteen maar een bus zwart-metallic gehaald, echter slechts voor maar €1,99 ipv €2,95 :lol:

Vandaag was een mooie heldere dag, wel wat fris. Maar heb de spuitbussen in de kamer staan, dus snel even in de tuin voor een eerste laagje is te doen. Hieronder het resultaat na een paar laagjes grijze primer.

photo 491808

Na 2,5 uur droging, heb ik het houtwerk licht opgeschuurd en nog een keer voorzien van een laagje.
Binnenkort de eerste laagjes zwart.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2019 21:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Rene, ik ben deze dus effe uit het oog verloren, maar ik vind het bloedmooi

Zwart, ja waarom niet, het is een standbeeld, alleen zou ik hem dus niet met grijs accentueren, dat gaat er niet goed uit zien, beter is om met groen te werken, hoewel koper verweerdnaar donker is het voornamelijk de lichtinval, ik denk dat je met groen drybrushen veel mooier uit de verf kan komen en dan de laatste stap met heel lichtblauw het "licht" er op zetten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2019 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank voor je advies Bert, kan ik best wel eens proberen. Ga dan wel eerst een heel erg donker groen doen.

Het geheel zit inmiddels in een paar laagjes zwart, dat kon vandaag mooi. Nu breekt echter weer een werkweek aan en dan is het 's avonds weer donker, dus moet ik bij kunstlicht spuiten. Pas als het geheel klaar is, kan ik binnen aan de slag met de laatste laagjes.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec, 2019 11:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hi René,

Je model komt nu mooi samen zeg. Ik vind 'm erg overtuigend al is ie van een paar seconden later. Voor wat betreft de kleur, je zou ook nog kunnen overwegen om een groen filter over het zwart te spuiten zodat het een dergelijke waas krijgt. Ik zou het wel eerst even uitproberen op een testobject. En ik bedoel dan transparant groen zoals bijvoorbeeld Tamiya die heeft, wellicht dat je die ook in je verfvoorraad hebt.

Succes in ieder geval met dit unieke model.

Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 dec, 2019 13:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
In verband met mijn onervarenheid met filters etc. heb ik het gehouden bij het volgende:
- Eerst een laagje 'tire-black' (Revell aqua) over de poppetjes en de stenen. Door het matte effect leek dit al een stuk beter.
- Vervolgens een heel dun laagje 'donker groen' (Vallejo air), ik wilde het contrast niet te groot laten worden.
- Daarna met name de rotsen ge-drybrusht met 'panzer-grijs' (Vallejo air). Ook de poppetjes lichtjes ge-drybrusht.
- Als laatste nog een heel klein beetje 'donker blauw' (Vallejo air) ge-drybrusht.

Hieronder het resultaat:
De foto's met flits laten duidelijk het grijze oplichten, iets wat je met het blote ook nauwelijks ziet :?
De groene waas is wel aanwezig.

photo 492640

photo 492639

photo 492638

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement