Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 nov, 2019 8:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Bedankt voor de reacties! Ik ben er gisteravond gelijk mee aan de slag gegaan.

De kleine krasjes waren er inderdaad goed uit te schuren. Eigenlijk leken die dieper dan dat ze eigenlijk waren, waarschijnlijk doordat de randen van zo'n krasje en beetje opstaand zijn. Als je die weg schuurt blijft er al niet veel meer over.

Toen getracht de Humbrol Model Filler te verdunnen. Dit ging goed met de Tamiya Extra Thin Cement. Ik had nog wel wat dunner kunnen gaan maar de gewenste "smeerbaarheid" was al bereikt. In het proces van proberen toch maar dat vlakke gedeelte achter de cockpit nog een keer behandeld, ik was zo lekker bezig :lol:
Toch ook de Mr. Surfacer en Vallejo Plastic Putty op de wishlist gezet voor het volgende bezoek aan de plaatselijke modelbouwwinkel.

Snel maar een momentje vrijmaken om te primeren deze week, want na het schuren gisteravond is hij dat mooie egale kleurtje weer kwijt :roll:

photo 490268

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2019 11:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Lekker bezig Deef! Mr Surfacer 1500 en Mr Surfacer 2000 zijn geweldige liquid putty's. Elke kwast welke je gebruikt om deze aan te brengen kun je daarna wel gelijk weggooien - dus oude kwasten gebruiken.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2019 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Thanks Alex! Mijn plaatselijke modelbouwwinkel kon mij niet van Mr. Surfacer voorzien, maar heb wel Vallejo Plastic Putty gekocht. Ergens anders dan maar de Mr. Surfacer bestellen (of op ESM kopen wellicht), dan kan ik bij een volgend modelletje eens wat uitproberen.

Ik had hier nu eigenlijk foto's willen plaatsen van de Fockewulf in de primer, maar ik had helaas wat spuitproblemen dit weekend. :(
Op de een of andere manier kreeg ik de primer van Vallejo Air niet echt lekker gespoten. De spuit liep steeds vol en ik kreeg het niet voor elkaar een constant resultaat op mijn proefstukje te bewerkstelligen. Ik heb gevarieerd in druk, verdunning, verftoevoer, en ben er uiteindelijk maar mee gestopt.

Toen bedacht ik me gisteravond ineens iets: Temperatuur.
Mijn modelbouwhoekje bevindt zich in het onderhuis, en daar hangen geen radiatoren. Lekker koel in de zomer, maar wat fris rond deze tijd. Ik heb er gisteravond eens een temperatuurmetertje neergezet en gisteravond was het er 15 graden, vanmorgen 13. Ik denk dat ik maar eens een elektrisch kacheltje neer ga zetten en de verfspuit op een verwarmde plaats ga bewaren. Dat zal wellicht wat schelen!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov, 2019 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Deef schreef:
Thanks Alex! Mijn plaatselijke modelbouwwinkel kon mij niet van Mr. Surfacer voorzien, maar heb wel Vallejo Plastic Putty gekocht. Ergens anders dan maar de Mr. Surfacer bestellen (of op ESM kopen wellicht), dan kan ik bij een volgend modelletje eens wat uitproberen.

Ik had hier nu eigenlijk foto's willen plaatsen van de Fockewulf in de primer, maar ik had helaas wat spuitproblemen dit weekend. :(
Op de een of andere manier kreeg ik de primer van Vallejo Air niet echt lekker gespoten. De spuit liep steeds vol en ik kreeg het niet voor elkaar een constant resultaat op mijn proefstukje te bewerkstelligen. Ik heb gevarieerd in druk, verdunning, verftoevoer, en ben er uiteindelijk maar mee gestopt.

Toen bedacht ik me gisteravond ineens iets: Temperatuur.
Mijn modelbouwhoekje bevindt zich in het onderhuis, en daar hangen geen radiatoren. Lekker koel in de zomer, maar wat fris rond deze tijd. Ik heb er gisteravond eens een temperatuurmetertje neergezet en gisteravond was het er 15 graden, vanmorgen 13. Ik denk dat ik maar eens een elektrisch kacheltje neer ga zetten en de verfspuit op een verwarmde plaats ga bewaren. Dat zal wellicht wat schelen!


Hi Deef! Als je iets gaat verwarmen, zorg ervoor dat je geen open hitte bron hebt. Olieradiator kan er nog net mee door.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov, 2019 12:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
ESM is het heus wel te vinden, staat bij mij ook op het verlanglijstje, net als de Alclad glanslak.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov, 2019 19:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Alclad glanslak is bij AviationMegastore (LHS) verkrijgbaar.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 1:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
SpeedAS schreef:
Hi Deef! Als je iets gaat verwarmen, zorg ervoor dat je geen open hitte bron hebt. Olieradiator kan er nog net mee door.

Ik verwarm de ruimte met het kacheltje en als ik aan de gang ga zet ik 'm wel laag zodat ik zo weinig mogelijk stralingswarmte heb. Het is gelukt om de ruimte naar 18° te brengen en het spuiten ging al heel wat beter. Al heb ik het idee dat als ik het een paar graden warmer krijg het misschien nog wel wat beter gaat. Dus morgen nog wat oneffenheden bijwerken en dan nog een dun laagje primer proberen.

photo 490685

Misschien wordt het toch een spuitcabinetje bouwen om in de winter in de computerkamer te kunnen airbrushen, daar hangt tenminste een radiator :roll: :wink:

markie schreef:
ESM is het heus wel te vinden, staat bij mij ook op het verlanglijstje, net als de Alclad glanslak.

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik vrees al wel dat ik er meer uit ga geven dan ik van plan ben :lol:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 12:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi, nog even je vleugelvoorrand controleren. Links op de foto tussen de romp en de vleugel-MG zit nog een uitstulping van de lijm. rechts op de foto zit ook nog een rare uitstulping een beetje buiten de buitenste MG...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Thanks Silenzos, heb ik kunnen wegschuren. Ook nog wat kleine putjes opgevuld met Vallejo Putty, dat vloeit ook wel mooi van zichzelf.

Ook kreeg ik nog een leuke envelop op de mat van afzender Fokkerfan met de volgende inhoud:

photo 490830

Panzerruiten voor op de zijdes van de canopy! Mooie dunne glaasjes met een iets dikker lijstje eromheen. Uit een Eduardkitje dacht ik. Misschien moet ik me toch maar eens met zo'n kitje verwennen, wat een kwaliteitsverschil met de huidige kit zeg! En ze passen ook nog:

photo 490829

Gelijk even netjes afgeplakt:

photo 490831

Bedankt nogmaals Ingmar!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 nov, 2019 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Graag gedaan! Ik ben blij om te zien dat ze goed passen. Maak er wat moois van en zoals ik al eerder zei, die Eduard 190 is een hele fijn kit ja.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement