Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 okt, 2019 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Hoi allemaal, na een weer wat langere pauze ben ik maar weer eens begonnen. Mijn ogen zijn niet meer wat ze ooit waren en daarom ben ik overgestapt op 1/32. Ik beperk me nog steeds tot LVA / MLD / Klu. Dit maal de beurt aan een 1/32 ICM Bücker Bü-131D die ik in LVA kleuren ga brouwen (de enige in Nederland gestationeerde militaire kist, er waren er nog zeven in Indonesië in zilverkleur). De kit is voor het geld werkelijk subliem, met en goede pasvorm. Het plastic is zacht zoals ik het kende van de ICM 1/48 Spit IX en P-51D. Er is prima mee te werken. Wat later in de bouw kwam ik erachter dat ik beter de Bü-131B uitvoering had kunnen kopen omdat die een andere (juiste) uitlaat heeft dan de -D. Ach, ik laat het voor nu. Ik laat wat foto's voor zich spreken. Volgende stap zijn de spandraden tussen de vleugels. Dat wordt de eerste keer voor mij :shock:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 okt, 2019 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Prachtig, Grunt!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 okt, 2019 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Wat een plaatje.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wel gaaf, maar je foto's zijn veel te groot en dat maakt onoverzichtelijk om dit verslag te volgen. Als je via de tab 'albums' bovenin de foto's upload, komen ze automatsch in het juiste formaat in je verslag.

Wist je trouwens dat dhr. Gerben Sonderman hierin heeft gelest voordat hij testvlieger en invlieger werd voor met name de vliegtuigen van Anthony Fokker?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 7:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Mooi model, absoluut en gelukkig heb ik op mijn werkplek 2 monitoren dus kan ik de plaatjes in 1 keer zien :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 10:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Hoi Grunt,

Dat ziet er allemaal heel goed uit uit. Wat ik mij afvraag is of je voor de LVA niet beter de A-variant had kunnen gebruiken.
Volgens mij was de LVA-kist een vroege versie met Hirth HM60. Voor een Indië-kist zou de D-versie van toepassing zijn.

Ik heb zelf de 1:72 Huma Bücker 131B ombouwd naar de LVA-demokist van Sonderman aan de hand van het uitstekende 4+Publications-boekje met bijgeleverde decalset:
photo 489145

Naast het dichtzetten van de voorste cockpit heb ik de motorkap aangepast:
photo 489146

Voor de spandraden kan ik je de elastische draad van Uschi von der Rosten aanraden. Voor 1:72 gebruik ik superfine van 0,01mm. Ik denk dat voor 1:32 de standard volstaat van 0,03mm.

Succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gr. Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 14:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Paulus de Boskabouwer schreef:
Hoi Grunt,

Dat ziet er allemaal heel goed uit uit. Wat ik mij afvraag is of je voor de LVA niet beter de A-variant had kunnen gebruiken.
Volgens mij was de LVA-kist een vroege versie met Hirth HM60. Voor een Indië-kist zou de D-versie van toepassing zijn.


Ja Paul, daar kwam ik te laat achter. Ik dacht zelf de -B nodig te hebben, maar ga me er nog in verdiepen want dit mooie kitje wil ik zeker nog eens bouwen en de fouten in deze eruit halen, en dan vanaf een -A zoals jij aangeeft, of een -B. Ik geef deze wel af :D

Citaat:
Naast het dichtzetten van de voorste cockpit heb ik de motorkap aangepast:
photo 489146


Mooi gedaan! Moet die prop niet zilverkleurig zijn met gekleurde tips en weer een andere kleur rond de naaf?

Citaat:
Voor de spandraden kan ik je de elastische draad van Uschi von der Rosten aanraden. Voor 1:72 gebruik ik superfine van 0,01mm. Ik denk dat voor 1:32 de standard volstaat van 0,03mm.


Dank! Ga ik naar op zoek (edit: gevonden). Ben ondertussen aan een 1/32 Revell L-21B conversie begonnen (PA18 + Bushwheel versie voor wat onderdelen), dus ik kan deze wel even parkeren.

Citaat:
Succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gr. Paul


Komt eraan!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
grunt schreef:
Moet die prop niet zilverkleurig zijn met gekleurde tips en weer een andere kleur rond de naaf?


Klopt, dat is wat je op de vooraanzichtfoto's op NIMH Beeldbank Defensie goed kunt zien. Of de prop zilver was is lastig te zeggen, zou ook lichtgrijs geweest kunnen zijn.
en de tips lijken dezelfde kleur als het deel rond de naaf
Ik heb indertijd gekozen voor een houten prop met metalen naafplaat maar kan dit verder niet onderbouwen met foto's van de 75.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2019 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Het begint al op een LVA-Jungmann te lijken. Momenteel wacht ik op de aankomst van een set micro-boortjes voor het aanbrengen van de rigging. Ik ga onderstaande zelf gebrouwde op turnbuckles lijkende gedrochten verzinken in de vleugels, en dan een einde draad door nog zo'n oog aan de romp, en dan terug naar het 2e oog in de vleugel te leiden. Alles wordt dan vastgezet met superlijm. Duim voor me, wordt mijn allereerste rigging (is ook mijn allereerste dubbeldekker).

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2019 14:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dit ziet er erg mooi uit....mooie kleurstelling.

Druk straks niet te hard op het boortje....ze breken bijna al als je er naar kijkt :lol:
Ik heb 0,2 boortjes....ik had er 10....nu nog 2 :roll:

Met de rigging gaat het ook vast goed komen, als ik zie welke zorg je aan de bouw hebt besteed :brouw:

Cheerz :brouw:
Barry


Laatst bijgewerkt door Wolf73 op wo 30 okt, 2019 22:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement