Hallo beste brouwers!
De New Actros Lowliner is nu in principe gereed.
Dit wil zeggen dat ik nu nog op de bestelling van Howard zit te wachten, dit betreft de sneeuwkettingen, die ik er voor de eindfoto's op de haken wil hebben hangen.
Er waren nog wat kleine zaken die nog afgerond moesten worden, en natuurlijk ook nog de voornaven, die ook bij deze benz nog zelf gemaakt moesten worden.
Dan de markeringslichten aan de rechterzijde van deze Lowliner....
En voor de zekerheid de bovenzijde van de spatborden meegspoten en er op gelegd.
Het ziet er wel uit zoals op de referentiefoto's, maar vind het uiteindelijk zonder toch veel beter staan.
De 2 modules tbv de luchtvering aan de zijkant van het chassis plaatsen.
En dan de voorzijde, deze geen wash gegeven, maar de dunne tussenliggende roosters gewoon zwart geschilderd, zoals dit ook zo hoort, en de gaatjes met een coctailprikker en met zwarte Vallejo verf alle gaatjes zwart te prikken, om vervolgens tussendoor met een vochtig wattenstaafje het overtollige verf weg te vegen , en zo op deze manier het raster grijs te houden.
Dit klinkt als een heel erg intensief karwei, maar dit valt uiteindelijk reuze mee.
Op deze manier hoef je geen alcohol of terpentine te gebruiken om de verf in de gaatjes te krijgen, maar werk je gewoon met verf en met een paar vochtige wattenstaafjes.
Ook is het in 1 keer klaar, terwijl je een wash een aantal keren moet herhalen voor een gelijkmatig resultaat.
Het andere voordeel is dat acryl of enemal verf niet op de autolak invreet, dus later ook makkelijker te verwijderen is.
Zo gauw je met verdunningsmiddelen gaat werken, kunnen deze "invreet" omstandigheden eventueel veranderen, en aangezien ome Woefdram op het laatste moment niet van verassingen houd, gaan we voor de veilige methodes.
Ja heren, nu de bouw zelf gereed is, toch nog even een epiloog over dit project.
Over de kit ben ik toch wel erg te spreken althans, hetgene wat ik gebruikt heb voor dit model.
Italeri heeft toch wel erg zijn best gedaan qua detail en zo over de gehele linie ook met de correctheid.
Voor de gelegenheidsbouwer is dit dan ook een erg mooie en gedetailleerde kit om te bouwen.
Het enige echte nadeel is uiteindelijk de pasvorm van de binnencabine.
Als je dit niet goed aanpakt, dan staat je cabine schots en scheef op je chassis, je ziet dit aan de belijningen van de bumper die dan niet mooi overlopen op de cabine.
Helaas zie ik dit toch regelmatig bij de gemaakte modellen, die er op zich toch heel mooi uitzien.
Vandaar dat ik hier ook uitvoerig op in gegaan ben.
Het schijnt dat dit met de nieuwe FH kit ook het geval te zijn, heb er zelf geen ervaring mee.
Wat betreft de aftermarkt artikelen, er zijn mooie zaken te koop voor het uitbreiden van deze Actros, maar in mijn geval heb ik met diverse zaken toch critisch gekeken en afgewogen.
Niet alles is altijd een aanvulling, maar dit is zoals altijd en zoals ik beschreven heb, persoonlijke keuzes en geheel aan de bouwer zelf om dit te bepalen.
Goed heren, aan dit project heb ik toch veel plezier beleefd en heb nu uiteindelijk de 4e generatie lowliner op de plank staan, bijna dan.
De trailer had ik al even achter de trekker gehouden, en kreeg een beoorlijke smile van oor tot oor.
Zo gauw de kettingen binnen zijn en op de haken hangen, dan gaan we met de trekker én trailer naar buiten voor de eindplaatjes!
Oh ja, de titel ook even aangepast, want een MP4 kennen we niet.
Tot de laatste!!!!!
BronHermann