Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 11:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 8:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
neen, ik bedoel niet die uitstulpingen, hoewel ik denk dat deze te maken hebben als indicatie aan de piloot hoe de flaps staan, net zoals bij het landingsgestel, indien uitgeklapt kwam er ook een staafje naar boven dacht ik.

photo 489137

Op deze foto zie ik een rare reflectie (die meestal wijzen op een sinkmark.) ik heb de groene lijnen er net boven en onder getrokken om het visueler te maken.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 9:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Owww wauw bedoel je dat, ja inderdaad, op die foto lijkt het oppervlak niet mooi vlak.
Tijdens het bouwen is mij dat nog helemaal niet opgevallen als "deuk", maar als ik nu de foto's terugkijk dan is het eigenlijk overal wel zichtbaar.
Ook maar eens even goed naar kijken dan, bedankt voor het inzicht!

Die uitstulpinkjes trouwens kan ik nergens op referentiefoto's terugvinden. Ik denk toch dat deze afgeschuurd moeten worden? De foto achter deze link bijvoorbeeld laat ze ook niet zien:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Hier zijn er gaten op deze plaats.

https://chriswauchop.com/2014/11/06/hasegawa-132-focke-wulf-fw-190-a-5/

Euhm, zou dus kunnen dat er een staafje naar buiten komt als visuele indicatie voor de piloot flaps in/out mochten de instrumenten falen.

en hier de info: het is dus een glaasje die de hoek van de stand van de flaps aangeeft:

https://www.modellingnews.gr/el/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D/airframe-miniature-no7-focke-wulf-fw190-radial-engine-versions-richard-franks

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Silenoz schreef:
Hier zijn er gaten op deze plaats.

https://chriswauchop.com/2014/11/06/hasegawa-132-focke-wulf-fw-190-a-5/

Euhm, zou dus kunnen dat er een staafje naar buiten komt als visuele indicatie voor de piloot flaps in/out mochten de instrumenten falen.

en hier de info: het is dus een glaasje die de hoek van de stand van de flaps aangeeft:

https://www.modellingnews.gr/el/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D/airframe-miniature-no7-focke-wulf-fw190-radial-engine-versions-richard-franks

Ah nice! In dat boek is het wel erg mooi te zien zeg, inclusief dat tekeningetje bij de foto's.

Ik zie dat ik in geval van wanhoop ik dus ook altijd nog voor de optie van de laatste foto kan gaan :lol:

photo 489149
(Bron: https://www.modellingnews.gr)

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 11:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
dan heb je ook direct de instructies erbij hoe je dat doek kan draperen en vastleggen... ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2019 12:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ja daarom! :lol: :lol: :lol:
Pff ik heb gelijk zin om met al het voorgaande aan de slag te gaan, maar nog wachten tot vanavond :roll:

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 okt, 2019 7:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Gisteravond dus maar gelijk aan de slag gegaan met het werk verschaft door Silenzos en Huib. Hahaha nee bedankt hoor mannen, jullie opmerkingen waren zeker gegrond!
Eerst maar de sinkmarks aangepakt. Langs de flaps afgeplakt, wat grof opgeschuurd en ontvet. Toen een laagje plamuur erover.

photo 489222

photo 489221

Dat kan mooi even drogen/uitharden, morgen weer met schuurblokjes aan de gang. Op de ailerons zie ik de sinkmarks ook nog wel licht doorlopen, maar doordat het oppervlakte sowieso anders is zal dit veel minder opvallen lijkt me. Daar doen we dus even niks aan.

Toen de landinggear eens even bekeken. Op de laptop Huibs plaatje verschaalt, en inderdaad, daar moet wel wat aan gebeuren:

photo 489220

Dus opnieuw positioneren:

photo 489224

Nieuw gaatje voor de diagonale stangen (is daar nog een vakterm voor?):

photo 489223

Stangetje ingekort, en vastgelijmd:

photo 489227

Ik gebruik het huidige stangetje gewoon, lijkt niet echt op de echte, maar is zo klein dat ik het mooi genoeg vind.
Vanavond weer verder! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 okt, 2019 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Lekker bezig, Deef! Je haalt er uit wat erin zit. Leuk.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2019 14:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Huib2 schreef:
Lekker bezig, Deef! Je haalt er uit wat erin zit. Leuk.


En zelfs meer...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2019 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ik heb er zelf ook erg veel plezier in!

Hoewel ik normaal het landingsgestel los laat van het model en gespoten en wel onder het toestel lijm, heb ik er deze keer voor gekozen het er nu alvast onder te lijmen. Door de verbouwing was het een toch wat zwakke verbinding om zo los op een wasknijper te houden. Op zijn plek gelijmd in de fuselage heeft het heel wat meer stevigheid. De wielen gaan er wel pas op het laatst onder.

Tijd voor de kleine meuk. Ik had PE antennes, maar hiervoor waren geen passinkjes voorzien in het plastic. Voor de voorste antenne leek wel een gat te zitten (weliswaar op de verkeerde positie), maar die antenne zat helemaal niet in de sprue, het blijft een eigenaardig kitje. Dus twee nieuwe gaatjes geboord:

photo 489692

En daarna de PE antennes met CA-lijm in de gaten gelijmd. De gaten heb ik na het drogen van de lijm weer gevuld. Ik weet niet of dit de handigste manier is, maar het werkte prima voor mij.

photo 489659

Wat ook nog ontbrak was het uitschuifbare opstapsteuntje voor de piloot. Ik had nog een klein rechthoekig onderdeeltje uit een Westland Lynx kitje, deze uit- en bijgevijld, en op de onderzijde gelijmd. Een beetje leven in de brouwerij daar aan de onderzijde nu! :D

photo 489693

Bovenop de staart moest ook nog een houder voor de antennekabel. Deze had ik er beter gelijk in het begin tussen kunnen lijmen, maar het lukte nog om zonder problemen het staartvlak te "splitsen". Het PE onderdeeltje ertussen gelijmd en een klein beetje bijgeschuurd.

photo 489658

Ow en de geplamuurde vleugeldelen zijn ook geschuurd, als je het zo ziet waren het toch wel aardige deuken! :o

photo 489656

photo 489655

Ik heb er een tijdje over getwijfeld, maar ik ga toch de raketwerper aan de onderzijde toevoegen. Lang hebben ze er niet mee gevlogen (hoogstens 1 of 2 keer), maar het is toch wel een mooie eyecatcher. Als ik die in elkaar en eronder heb zitten, ben ik zowaar aan de het spuiten toe geloof ik! Maar zover is het nog niet!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement