Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Douglas DC3
BerichtGeplaatst: wo 09 okt, 2019 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
De nieuwe Airfix kit schijnt lekker te bouwen. Met de extra's erbij wordt het vast een mooi toestel.

Veel plezier met de bouw!

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Douglas DC3
BerichtGeplaatst: wo 09 okt, 2019 23:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
hobbyplakker schreef:
De kleine foutjes in de decals zoals Jan al aangaf kijk ik lekker over heen. Alleen jullie weten het, maar jullie zijn dan ook de kenners. (...) Ach we hebben nog een jaar de tijd :lol:


De nieuwe Airfix bouwt geweldig. Ben nu met mijn tweede bezig dit jaar en deze gaat (ondanks dat ik niet ontkwam aan breekwerk) nóg soepeler dat de eerste!
De details van de decals zijn wat ze zijn. Het belangrijkste; if it looks right... etc. En jij bent de bouwer, dus jij beslist. Wij zijn slechts toeschouwers van jou brouwkunsten en kunnen altijd wel een detail bedenken (zo heeft de PH-PBA stoelindeling 1om 2... :wink: ). De stoelen van Whirly zijn mooi hoor! Het ombuigen van de metal parts kan wat zwaar gaan. Zorg dat je een kleine scherpe bankschroef of zoiets bij de hand hebt.
En ... we hebben meer dan een jaar! De buddy builds zijn 'tijdloos', zolang we maar actief zijn. Zie de Gooney Birds. Dat loopt al zeker 1,5 jaar. En ik maak mijn laatste Gooney Bird eerst af alvorens ik mij ga wagen aan de KLM bijdrage.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Douglas DC3
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 0:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
@VJ de PBA heeft tegenwoordig weer een twee aan twee seating..
Die twee aan twee is er volgens mij net ingekomen toen deze nog het oude jasje had..
Hier een leuk linkje..
https://www.dutchdakota.nl/en/home/news ... Z5ZtcpNehA

https://www.dutchdakota.nl/files/2615/3 ... 1_marc.jpg
Als je goed kijkt zie je rechts( kijkers links) achterin bij het laatste raam een crewseat die opvouwbaar is voor een cabine lid..

@Hobbyplakker je kan dus gewoon goed uit de voeten met alle spullen die je heb liggen en hij gaat in die kleur zeker spectaculair worden..

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Douglas DC3
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 9:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Dat weet jij dan weer Jan :wink: Dank voor de aanvulling. weer iets geleerd. En ik had afgelopen week bij het 100 jarig bestaansfeestje de kans in de PBA te kijken, behalve dat de rij belangstellenden mij iets te lang was. Voor hen die er niet bij waren:

photo 487197
PH-BPA 'Prinses Amalia' in haar huidige jasje, samen met de mooiste kist uit de KLM vloot... gewoon om dat het (nog) kan!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Douglas DC3
BerichtGeplaatst: zo 13 okt, 2019 19:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Phoe, ik sta steeds weer versteld van de kennis op dit forum.

Vandaag dacht ik eens een begin te gaan maken met deze mooie kist. Ik neem aan dat een verhaaltje niet nodig is want VJ heeft tijdens zijn bouw er al een heel boekwerk over gemaakt. En om nu iets te gaan zoeken wat nog niet bekend is is gewoon niet te doen en aan copy/paste doen we ook niet.

We (nou ja ik dan) ga beginnen met de stoelen. De setjes zijn van whirlybird en ik heb dus de enkele stoelen en de twee zits super de luxe sofa's. Op mijn buro kan ik ze namelijk om toveren tot ligstoelen :lol:

photo 487801

Het PE buig ik doormiddel van twee oude stanley mesjes. Het ene mesje hou ik gelijk met de vouwlijn en het andere mesje schuif ik eronder en buig ik het om. Alleen het stukje tussen de poten was wat lastig. Ik heb na wat zoekwerk thuis een klein tangetje gevonden met bekjes die net iets kleiner zijn als het lipje wat om moet en daar lukt het toch vrij makkelijk mee.

photo 487802

En na wat buigen en lijmen ziet het er zo uit.

photo 487800

Vol goede moed verder gegaan en na vier pootjes gedaan te hebben was het............tring, de deurbel. Afijn visite is leuk maar ik had eigenlijk andere plannen, waar dus weer niets van terecht kwam. Nu maar weer eens kijken wanneer we een beetje verder kunnen gaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Douglas DC3
BerichtGeplaatst: zo 13 okt, 2019 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Je kon je visite nu wel een goeie stoel aanbieden!

Mooi onderwerp, waarin ook weer het pionieren van KLM naar voren komt. En zo te lezen ga je er wat moois van maken. Ik heb een jaar geleden gevlogen met de PBA en dat is iets wat ik heel, heel erg kan aanraden. Ik ga je volgen :brouw:

https://www.dutchdakota.nl/nl/boek-een- ... n-en-boek/

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Douglas DC3
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 19:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Die prijzen vallen me heel erg mee, is zeker het overwegen waard om het een keer te doen. Volgend jaar maar eens een dagje reserveren op Lelystad. Kan ik daar gelijk even verder rond kijken. Een paar jaar geleden ben ik daar geweest met een Alfa Romeo meeting en dat was me goed bevallen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Douglas DC3
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2019 7:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Gaaf nog een DC-3 in aanbouw op dit forum! De stoelen zien er alvast keurig uit. Succes met deze, ga dit zeker volgen! Prijzen voor een vlucht vallen mij behoorlijk mee, die komt op m'n wensenlijstje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Douglas DC3
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2019 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooie toevoeging die stoelen. Jammer alleen van de ejector pin marks in de zitting of wat het dan ook zijn. Ga je die nog wegwerken of zie je dat niet meer zodra ze in de romp zitten?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Douglas DC3
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2019 18:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Ik wil ze nog wel wegwerken ondanks dat je er heulemaal niks van gaat zien. Als ik hier geen aandacht aan besteed dan ben ik bang dat ik er voor de rest ook niet zo secuur in ga worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement