Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2019 20:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Welaan, laat ik inderdaad aansluiten en ook alvast een start maken met de verslaglegging. Zoals eerder besproken, maak ik de PH-NZJ. Dus de afbeelding die ik eerder al had gebruikt van de doos en de decalset. Ik heb ook nog de militaire versie van deze kit liggen om een KLu kist van te maken en die zal dienen als referentie voor de chirurgische ingreep die ik moet uitvoeren om hem iets korter te maken.

photo 481158

Dan nog een paar sprues;

photo 486354

Ziehier mijn eerste twee extra onderdelen die niet in de standaard leveromvang van deze kit zitten, de landingsstellen van de Revell 1:44 Space Shuttle die ik in mijn tienerjaren eens in elkaar had gezet. Die kit heeft de verhuizing nooit overleeft, maar was ook van een dusdanige kwaliteit dat ik die met het beste fatsoen niet meer durfde te tonen. Restauratie was wat mij betreft ook geen optie meer, dus de afgebroken onderdelen kwamen in de spares terecht en krijgen nu een tweede leven. Zoals een beetje te zien is, is alleen het zwart er op geschilderd en het wit is kaal vergeeld plastic - daar had de rest van die Space Shuttle ook last van - leek me destijds wel een goed idee :oops: . De brancard van deze kit zal de plaats van de wielen innemen in de spares doos.


Laatst bijgewerkt door MarkOh op do 19 aug, 2021 23:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2019 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zie ik daar een dubbele canopy?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2019 21:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Jep, je ziet inderdaad dubbel....soort van.

photo 486392

Je kunt kiezen tussen een enkele wisser of dubbele wissers. Plak gewoon een andere canopy er op. Ik heb gezien dat ik de enkele wisser moet gebruiken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 11:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk om te zien dat er zo veel heli's en andere vliegtuigen waar je bij de KLM niet zo snel aan denkt zitten bij deze BB! Dit lijkt me ook een mooi kitje. Nu heft Amodel een slechte naam, hopelijk valt dat mee. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Amodel wordt ook wel A-monster genoemd. Dat zal vast wel een reden hebben 8)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Allereerst weer een toestel waarvan ik niet eens wist dat de KLM ermee gevlogen had. Aangezien ik zelf de militaire versie van Amodel heb liggen zal ik deze belangstellend volgen!

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2019 3:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Op de jou foto's ziet het glaswerk er veel mooier uit als wat ik in mijn eigen A Model kit aantref. :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2019 20:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Eerlijk gezegd is dit het eerste kitje dat ik van Amodel ga bouwen, dus ik heb zogezegd geen idee waar ik aan ga beginnen. Maar dat is toch de uitdaging? Ik verwacht geen perfecte pasvorm en ik verwacht ook dat ik het nodige moet aanpassen om het allemaal voor elkaar te krijgen. Misschien wordt het inderdaad een Amonster :twisted: Wat het glaswerk betreft heb ik zeker ergere dingen gezien en hele goede dingen gezien. Dit valt in de categorie niet onaardig, maar laat me de canopy ook even in een andere habitat zien. Want zo van boven over een wit vel, geeft niet echt een goed beeld. Overigens is het glaswerk van mijn militaire variant van gelijke kwaliteit.

photo 486691

Eerst even het glaswerk boven een tekst, dan lijkt de canopy de boel toch wel te vervormen, terwijl de zij ruitjes er al wat beter uit zien. Dan even tegen een achtergrondje, die gele vlek is de doos van mijn airbrush, je kunt hier zien dat het glaswerk niet erg constant van dikte is. Wat dat aangaat was de canopy van mijn 1:72 Italeri Augusta Bell 204 een stuk beter. Ik denk dat dit toch wel een redelijk resultaat gaat opleveren hoor.

mvg,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2019 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk toch, dan zien we straks wat verschil met mijn oude airfix-versie.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2019 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Overigens is dit niet de juiste uitvoering voor een KLM kist, deze uitvoering is een fractie langer gezien de extra raampjes naast de deuren.
Dit is de verlengde Bo-105CBS uitvoering.

https://en.wikipedia.org/wiki/MBB_Bo_105

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement