Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 9:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 17:44 pm
Berichten: 16
Na een kleine afwezigheid (incl. vakantie etc.), nu gelijk twee leveringen om te uploaden:

Deel 20 Motorblok deel 4

Afbeelding

Deel 21 Dynamo etc.

Afbeelding

Deel 22 Benzineleidingen

Afbeelding

Omdat dit holle rubber slangetjes zijn, zijn ze vrij moeilijk in een mooie lijn langs het blok te plaatsen. Hiervoor heb ik koperdraad genomen dat precies door de slangetjes heen past, waardoor de buisjes mooi gebogen konden worden. De slangetjes zelf heb ik op het begin- en eindpunt vastgelijmd.

Deel 23 olie pijlstok, versnellingsbak steunen

Afbeelding

Bij dit deel kreeg ik de verkeerde versnellingsbak steunen geleverd. Bij de eerste modellen van de Delorean leverde Eaglemoss een automatische versnellingsbak, waar deze steunen bij horen. Na commentaar van de bouwers (de originele BttF Delorean heeft namelijk een handgeschakelde versnellingsbak) heeft Eaglemoss de set aangepast naar een handgeschakelde versnellingsbak. Met alle gevolgen van dien: de kans is aanwezig dat je voor dit deel de verkeerde steunen krijgt! (zie foto)

Afbeelding

Na contact met de Eaglemoss helpdesk, kreeg ik zonder problemen de juiste onderdelen toegestuurd. N.b. ditzelfde gebeurde ook bij deel 24, hier kreeg ik ook nieuwe onderdelen voor.

Deel 24 Poulies en riemen

Afbeelding

Bij dit deel kreeg ik twee dezelfde lengtes riemen. Zoals duidelijk te zien op de foto, is de riem voor het rechterdeel veel te lang. Bij de volgende afbeeldingen zie je het correcte onderdeel, dat me kosteloos werd toegezonden.

Deel 25 Motorsteunen

Hier heb ik blijkbaar geen foto van gemaakt, mijn excuses! Het gaat hier om de motorsteunen die na de demper geplaatst worden, om het blok aan de achterzijde van het chassis te bevestigen.

Deel 26 Demper, Motorblok en Chassis

Afbeelding

Veel van de vooraf gemaakte onderdelen worden hier samengebracht en het begint een beetje op een auto te lijnen!

Deel 27 Koelsysteem voor radiator

Afbeelding

Deel 28 Radiator

Afbeelding

Het koelsysteem van het vorige deel zit op de achterkant en is op deze foto dus niet zichtbaar..

Deel 29 Bodemplaat delen

Afbeelding

Deel 30 Transportbuizen voor koelvloeistof

Afbeelding

De laatste twee buisjes dit het blok inlopen worden bevestigd door ze aan beide kanten op een pinnetje vast te drukken. Dit bleek voor de mijne niet voldoende te zijn om alles op zijn plek te houden en ik heb ze beide vastgelijmd. Het gele onderdeel op de foto is een dop van een stift, om de buis netjes op zijn plek te houden tijdens het drogen.

NOG MAAR 100 DELEN TE GAAN!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Deventer
Hallo,

Mijn zwager is het model ook aan het bouwen.
Het is erg mooi gedetailleerd alleen er zouden veel meer kleur nuances in kunnen zitten, vooral bij alle metalen delen van het motorblokje.


En een ander puntje is de aansluiting van de radiator, die hebben er altijd eentje aan de bovenzijde zitten en de andere aan de onderkant vd andere zijde.

photo 485645

Op de foto duidelijk te zien, linksboven en rechtsonder en zoals je ziet en ook zoals ik het had verwacht is de radiator niet zwart maar aluminium kleur, simpel omdat hij van aluminium is.

Ik weet niet hoe nauwkeurig je het model wilt bouwen maar dat zijn toch wel dingetjes die er uit springen.

Komt er ook nog een stroomverdeler op want die zie ik ook nog niet.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 19:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 jan, 2008 11:51 am
Berichten: 295
Zeg nooit altijd. :P Er zijn autoradiatoren met beide aansluitingen onderaan (of bovenaan), bv die van de Alpine A310 viercylinder. Zo zijn er ook zwarte aluminium radiatoren. Welke er exact zoal in de DeLorean gebruikt zijn, weet ik niet.

_________________
Nog 1 waanzinnig bouwprojectje...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 sep, 2019 14:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Zo, dat is meteen weer een serieuze update. Chassis en motorblok samen, vormen al een indrukwekkend geheel. :) Ik ben het wel eens met Peter dat er qua kleurnuances nog veel meer te behalen is waardoor het geheel nog realistischer wordt. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 sep, 2019 20:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 nov, 2011 13:08 pm
Berichten: 33
Vreemd dat jij van deel 23 al het correcte onderdeel hebt , en ik moet wachten tot januari. van deel 24 heb ik maar normale elastiekjes genomen en met een zwarte stift gekleurd.
morgen even weer bellen dus.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2019 9:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 17:44 pm
Berichten: 16
Midnight Creep schreef:
Hallo,

Mijn zwager is het model ook aan het bouwen.
Het is erg mooi gedetailleerd alleen er zouden veel meer kleur nuances in kunnen zitten, vooral bij alle metalen delen van het motorblokje.

Ik weet niet hoe nauwkeurig je het model wilt bouwen maar dat zijn toch wel dingetjes die er uit springen.

Komt er ook nog een stroomverdeler op want die zie ik ook nog niet.


Ik vind het wel jammer dat bepaalde delen geen of de verkeerde kleur hebben, maar omdat het hier om de onderkant van het model gaat en het blok (wat totaal niet meer zichtbaar is zodra alles in elkaar zit) heb ik hier niet zoveel problemen mee. Een ander voorbeeld is de volledige bodemplaat; deze zou aluminium-kleurig moeten zijn i.p.v. zwart.

Er zijn wel wat dingen die ik aan wil gaan passen, maar dat gaat vooral om het interieur. Zoals een tapijtje op de vloer en een gedetailleerdere flux capacitor.

nnndoh schreef:
Vreemd dat jij van deel 23 al het correcte onderdeel hebt , en ik moet wachten tot januari. van deel 24 heb ik maar normale elastiekjes genomen en met een zwarte stift gekleurd. morgen even weer bellen dus.


Dat is inderdaad vreemd. Ze konden me de delen binnen no time toesturen, wat me al erg meeviel, omdat ik in eerste instantie vrij lang moest wachten op de levering van de (foute) delen.

En oja: bij het toesturen van de nieuwe onderdelen, kreeg ik weer twee gelijke lengtes rubber elastieken, alleen dit keer de kortere variant. Ik heb dus één van de eerste levering gebruikt en één van de tweede. Wat me ook opviel, is dat het lange elastiekje rond was van vorm en de korte vierkant.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 20:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 17:44 pm
Berichten: 16
nnndoh schreef:
morgen even weer bellen dus.


En, heb je al contact gehad met Eaglemoss?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 sep, 2019 21:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 nov, 2011 13:08 pm
Berichten: 33
Ja, krijg nieuwe elastiekjes opgestuurd, de motorsteunen pas in januari


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 nov, 2019 11:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 nov, 2019 11:43 am
Berichten: 1
Hey cool.

Heb me even aangemeld, om dit topic te volgen..

Zelf ben ik ook bezig met de Delorean.

Afbeelding

https://www.mupload.nl/img/8q1wa8i.jpg

Kan niet wachten tot het interieur aan de beurt is :brouw:


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op do 16 apr, 2020 12:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Foto omgezet naar link ivm te groot


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 dec, 2019 18:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 nov, 2011 13:08 pm
Berichten: 33
Eindelijk na 2 maanden wachten deel 23 uit engeland binnen.. en wat denk je ? verkeerde motor steuntje !!! word er een beetje moedeloos van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement