De afgelopen dagen lekker opgeschoten, het ontbreken van een interieur scheelt heel wat werk.
Allereerst een schotje erin gelijmd om het lood in de neus op zijn plek te houden. Na het samenvoegen van de romp het lood nog eens extra vastgezet met 2 componentenlijm.
Tijdens het droogpassen bleek de ondervleugel
in de bovenvleugel te vallen waardoor een rand ontstond. Dit heb ik opgelost door wat stripjes Evergreen te plaatsen.
Tevens de wanden van de wheel wells geplaatst.
Verder bleken sommige strips met cabineraampjes behoorlijk krom. Gelukkig is het heldere plastic erg flexibel, opvallend, want meestal is helder plastic juist erg bros. Gewoon even terug buigen waarna ze zonder probleem vastgelijmd kunnen worden.
Verder in een
review gelezen dat de uitlaten van het Environmental Control System (ECS) door Zvezda niet aangebracht waren. In de oudere 737's was dit een ovaal gat, wat ik iets te ovaal heb gemaakt
, bij de nieuwe een louvre. Voor meer uitleg en een uitgebreide review kan ik het gelinkte artikel aanbevelen.
En dit is de huidige status, de vleugels zitten nog los. Vanavond de raampjes en naden op de romp plamuren en de vleugelhelften op elkaar. Overigens ontstond er bij het aan elkaar lijmen van de romphelften wat hoogteverschil vlak achter de neuswielbak. Ik vermoed dat het stuk lood dat ik voor het samen lijmen al had vastgezet de boel iets uit het verband drukt.
Gr. Sjaak