Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 sep, 2019 20:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vandaag de gehele romp in primer gezet. De inlaten onderaan de romp vertoonden nog wat kleine oneffenheden dus opnieuw schuren geblazen. Ook heb ik staaldraad besteld van 0,8mm voor het verstevigen van het hoofdlandingsgestel.Het werk gaat langzaam maar zeker vooruit en deze keer heb ik me voorgenomen om niet verder te werken tegen mijn zin of wanneer ik moe ben.

Ik ga eerst proberen de romp mooi te krijgen en de kleine oneffenheden weg te krijgen, om dan vervolgens de vleugels te monteren en de kieren weg te werken.
De motoren ga ik ergens tot laatste houden, al moet ik deze ook eerst passend op de vleugel zien te krijgen aangezien de gaten en de studs niet overeen komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 sep, 2019 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Veleno schreef:
deze keer heb ik me voorgenomen om niet verder te werken tegen mijn zin of wanneer ik moe ben.

Dikke duim! Het is een hobby. Geniet er van en als het even teveel wordt, leg het aan de kant. Uw lezers en volgers zijn geduldig :wink:

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 sep, 2019 13:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Doordat ik zoals eerder iets te veel lijm heb gebruikt aan de pylons onder vleugels verloopt het werk eraan zeer moeizaam. Ik zit nu al aan 5-6 schuurbeurten om het mooi te krijgen. Les voor volgende keer, ik gebruik secondelijm voor deze onderdelen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vandaag nog verder gewerkt aan de vleugels. Ze vragen meer werk dan ik had verwacht en bij de dry-fit met de romp kwam er ook nog een mooie kier tevoorschijn.
Nu goed, ik heb de pylons nog wat bijgewerkt om de kieren weg te krijgen, ook dit liep niet van een leien dakje maar al bij al ben ik tevreden met het resultaat.
Voor ik de vleugels opnieuw in primer heb gezet heb ik eerst de pasgaatjes voor de motoren getest.
Hierbij kwam naar voren dat de gaatjes aan de linkervleugel helemaal niet overeen kwamen met de pinnetjes van de gondel...dus meten en met een handboortje nieuwe gaatjes gemaakt.
photo 485657
photo 485658


En zover staat het met de fuselage
photo 485660
photo 485659


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 sep, 2019 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Je schiet al lekker op Veleno! Gaat er mooi uit zien

Veleno schreef:
Voor ik de vleugels opnieuw in primer heb gezet heb ik eerst de pasgaatjes voor de motoren getest. Hierbij kwam naar voren dat de gaatjes aan de linkervleugel helemaal niet overeen kwamen met de pinnetjes van de gondel...dus meten en met een handboortje nieuwe gaatjes gemaakt.
Ik heb meteen even bij die van mij gekeken en inderdaad, daar zitten ze ook fout. Dat is toch wel slordig en niets voor Authentic Airliners. Gelukkig inderdaad gemakkelijk te corrigeren.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2019 20:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Het tempo is niet zo hoog als bij jou;-)

Goed, de rechtervleugel is gemonteerd en het kiertje is ook weg gewerkt.
Een van de komende dagen ga ik ook de andere kant monteren. Het enige waar ik wat spijt van heb is dat ik iets te veel lijm (en dus schuurwerk) heb gehad
aan de flap track fairings maar dat is weer een les voor volgende keer.
Nog eigenlijk een kleine opmerking over dit model: Ik vindt eigenlijk dat de vleugels nogal vrij horizontaal hangen...kan gezichtsbedrog zijn maar ik zie het eigenlijk op geen enkele foto ook echt duidelijk.
photo 486356
photo 486355


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 okt, 2019 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jul, 2019 16:55 pm
Berichten: 31
Leuk bouwverslag, ik lees lekker mee! Keep up the good work. Ik vind het eigenlijk ook wel fijn om lekker langzaam te werken. Het enige is dat ik tussendoor al weer zoveel nieuwe modellen heb gevonden die ik wil maken, haha!

_________________
Aan het bouwen: Fokker F-27 Schreiner Airways Italeri 1/72
Upcoming projects:
Boeing 737-200, Canadian North (of Olympic Airways), BigPlanesKits 1/72
Boeing 737-200, Olympic Airways, Eastern Express 1/144

Gebouwd:
De Havilland Canada DHC-6, Canada Armed Forces, Revell 1/72


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 okt, 2019 20:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Dank je wel Alexandros.
Vroeger maakte ik veel de fout om te snel te willen werken en nog moet ik me soms inhouden nu. Beter kleine beetjes om nadien met een frisse kop te kunnen kijken naar je vorderingen.
Goed, verder naar de bouw. Over de fit van de linkervleugel ben ik wat minder te spreken. Qua fit is dit toch niet echt de gewoonte van AA, verder een hele leuke en mooie kit maar dit is een minpuntje, evenals de motoren.
De vleugel is inmiddels gemonteerd en na een nachtje goed drogen ga ik morgen verder met de redelijke kier proberen weg te krijgen. Hij begint toch al een mooie vorm te krijgen en ik kan niet wachten tot het aanbrengen van de decals.
Aangezien ik ook elke keer met wat tussenpauzes werk heb ik ook een oud project vanonder het stof gehaald, namelijk de MD-11.
De staartmotor was scheef afgezaagd en heb deze terug losgemaakt van de staart om vervolgens alle resterende lijm weg te schuren, de delen iets meer rechter te bewerken en terug te lijmen en plamuren. Het resultaat is 10x beter dan voordien.
Ik post de foto's hier ook even bij omdat ik het topic wel uit zijn slaap ga halen maar daar ga ik wat meer foto's en uitleg voor schrijven.
Stand van zaken :

Zoals je kan zien, een behoorlijke kier
photo 486609
photo 486611
photo 486610
photo 486612
photo 486613
photo 486614

En hierbij ook de MD-11
photo 486615
photo 486616


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 13:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
De vorderingen aan de bus gaan traag vooruit. Vooral de linkervleugel vraagt heel veel schuur en plamuurwerk en tevens ook de weinige tijd die ik heb door het werk geeft mij niet telkens zin om verder te gaan.
Daarom kan ik elke dag maar een uurtje verder schuren...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei, 2020 14:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Goed, even dit topic van onder het stof halen!

De MD11 zit bijna in de afwerkfase, het landingsgestel en de motoren moeten nog gespoten worden. Ondertussen heb ik de A310 al voorzien van meerdere lagen wit. Daarbij neem ik ook een lampje en ga overal rond om zeker te zijn dat ik nergens geen grondverf meer zie door komen.
Foto's zullen volgen naargelang de tijd die ik heb door het werk:-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement