Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jouw modelbrouwdrankje
BerichtGeplaatst: za 21 sep, 2019 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Wanneer ik ga zitten voor een modelbouwavondje dan hoort daar vaak ook een lekker drankje bij. Een speciaalbiertje, een mooie whiskey of gewoon een fris colaatje.

Het leek mij een leuk idee om een draadje te starten waar iedereen een fotootje (of gewoon een meldinkje) kan plaatsen van zijn modelbouwdrankje. Op deze manier krijgen we denk ik een leuk inkijkje en wie weet brengen we elkaar nog op ideeën!

Ik trap zelf af met de zojuist ingeschonken onderstaande:

Afbeelding

Proost :brouw:

Om het draadje interessant en vloeiend te houden lijkt het mij niet de bedoeling dat we pagina's lang discussiëren over wat wel of niet lekker is, gewoon een fotootje/meldinkje met eventuele toelichting, en weer door!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 7:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Leuk draadje, foto heb ik niet maar betreft drank hou ik het simpel: koffie of een gewoon pilsje en heel soms wel eens een glas cognac of vodka. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 9:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Een lekker Belgisch biertje (daar ga ik dan stiekem wel van uit :wink:) is volgende keer wel een fotootje waard hoor. :D

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op zo 22 sep, 2019 13:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 10:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Voor mij koffie en/of fris.

Sinds 1-1-2018 drink ik geen alcohol meer. Ik vond dat ik iets te regelmatig een biertje pakte (of Gin-tonic) en als je 2 biertjes per avond drinkt ben je volgens het www al een stevige alcoholist en dat wilde ik niet. Dus van de ene op de andere dag geen % meer voor mij. ..... Ik moet zeggen, ik vind het wel best, met name de day after. Geen enkel probleem om 6:30 (of indien het nodig is eerder) wakker te worden. Op vakantie heerlijk, met een kop koffie en een boek voor de tent. Thuis ook lekker, je kunt langer door en vroeger weer op. Theoretisch dus meer modelbouwtijd, al ligt dat nu weer even stil. Nu de avonden weer eerder donker zijn, kijk ik weer meer dvd's / Netflix.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 11:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Deef schreef:
Een lekker Belgisch biertje (daar ga ik dan stiekem wel van uit :wink:) is volgende keer wel een fotootje waard hoor. :D

Waarom perse een fotootje? Jupiler is in Nederland net zo bekend (en het is er zelfs nog goedkoper dan bij ons)

tsjopper bob schreef:
en als je 2 biertjes per avond drinkt ben je volgens het www al een stevige alcoholist

René

Geloof jij al die onzin? Ik drink regelmatig alcohol maar ik kan net zo goed dagen, weken, maanden... zonder één druppel van dat spul en dat zie ik een "echte" alcolieker nog niet doen, ik ben zoals ze zeggen een "gelegenheidsdrinker". :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 12:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
Voor mij (ook) geen alcohol. Koffie, thee en soms een colatje of gewoon een glas water.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Een aantal jaar geleden dronk ik ook elke dag wel een pilsje 's avonds of uit het werk. Dan na de ijshockey 3x in de week ook nog wel een paar in de kantine. En dan in het weekend ook nog altijd wel een verjaardag of feestje. Zoals Tsjopper bob (maar dan 01-01-2016) ook van de een op de andere dag gestopt, helemaal niks meer. Resultaat was een paar kilo kwijt, beter slapen, dus gewoon lekker wat fitter.

Een jaar of 1,5 heb ik geen druppel gedronken. Daarna wel weer maar echt alleen voor het lekkere. Gewoon bier drink ik helemaal niet meer, als ik een biertje pak is het een speciaalbiertje. Maar de gewoonte is er uit.

IK geniet er nu extra van, als ik weet op zaterdag: "O vanavond ga ik heel de avond modelbouwen", dan haal ik een heerlijk speciaalbiertje uit de kelder of ik maak een mooi flesje whiskey open.

Er moeten meer mensen zijn die dat hebben dacht ik, dus uit nieuwschierigheid dit draadje. En het hoeft natuurlijk niet alcoholisch te zijn, je kan het natuurlijk ook 's ochtends hebben, met een heerlijk bakkie. Of zoals mijn vriendin, die neemt als ze een filmpje gaat kijken een VanilleCoke mee van de winkels bijvoorbeeld.

En een foto zegt meer dan 1000 woorden zeggen ze hè walesha, vandaar. Het lijkt mij dan gewoon een leuke Offtopic verzameling fotootjes worden.

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja, als je dan toch echt een foto wil zal ik mij er één dezer even mee bezig houden maar op dit moment heb ik niks meer in huis. :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Haha ik weet zeker dat als je de volgende keer aan het bouwen gaat (vooralsnog voornamelijk LEGO las ik ergens toch?) en je schenkt wat te drinken in voor jezelf, je gelijk aan dit draadje moet denken! :wink: :lol:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op zo 22 sep, 2019 16:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik vind ontzettend veel lekker, heel erg lekker. Doorgaans donkere biertjes van Trappe en Leffe, Palm en bockjes. Van de sterke dranken rum en whiskey. De foto van een duur flesje Bowmore staat op mijn oude telefoon maar ik denk dat het onderstaande fles betreft.

photo 485647

Tijdens de bouw van de Halftrack heb ik wel een plaatje. Dat was volgens mij de Spaniard.

photo 485648

Het is natuurlijk niet zo dat ik dagelijks dit allemaal drink. Thee en limonade drink ik het meest. Leuk draadje Deef. Weer een smoes om een neutje te nemen :mrgreen:

Cheers!
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement