Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 aug, 2019 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Op de onderste rand vind ik mooier eerlijk gezegd ;) Mooie bouw tot nu toe, complimenten!

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 aug, 2019 20:36 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Ronald. Het plaatje zit nog niet vast, eerst aan het schip verderwerken nu.

photo 483778

Er zijn wat schoonheidsfoutjes aan het dek gerepareerd, waardoor er nu geen glanzend metaal meer tevoorschijn komt. Dit waren wel zulke kleine foutjes, dat er een gaatje van 1 bij 2 millimeter in een stukje tape moest gesneden worden. Op het dek mocht er namelijk geen verf komen. Even later bleek dat de drydecals dan ook nog eens niet bestand waren tegen tape, dus moesten daarna ook nog twee markeringen gerepareerd worden.

photo 483777

Nu kon hier ook de crash barrier van kabels voorzien worden.

photo 483784

Op deze foto zie je ook dat het eiland nu een decal gekregen heeft. Dit is een decoratie waarop aangegeven wordt hoeveel missies er al uitgevoerd waren. Ik vond een foto hiervan in mijn boek over de Princeton.

photo 483781

Ik ontdekte ook op een van de foto's op het net dat de zogenaamde venturi's ook op de Princeton aanwezig waren. Dit zijn de "spoilers" die je op de voorste catwalks tegenkomt. Ik dacht dat dit bij latere schepen pas toegepast was, maar op dit plaatje zijn ze duidelijk te zien:

photo 483776

Ze zitten ook bij de WEM upgrade, dus heb ik ze maar ineengezet, grijs gespoten en op de catwalks gekleefd. Nu hoef ik ze alleen nog in de camo te zetten.

photo 483782

photo 483783

Terwijl ik met de BTR bezig was, heb ik ook de torpedo's en de motorsloepen nog wat afgewerkt. De afwerpbare houten bekisting van de torpedo's is nu gespoten, ik moet alleen het gele stuk overal nog hetzelfde maken.

photo 483779

photo 483780

Ik zal me nu toch eens met de crew moeten gaan bezighouden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 sep, 2019 22:41 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De figuren van North Star Models zitten nu in de primer.

photo 484137

Hier is alles klaargezet om de figuurtjes van de printplaat te halen. Dit is een opgave die je beter niet onderschat. Het duurt een paar uur om alle figuurtjes los te maken en de schade die daarbij eventueel ontstaat, meteen te repareren. Voor je het weet vergeet je welk been bij welk figuurtje hoort.

photo 484138

Hier zijn er al twee op de saté-prikker gelijmd. Die heeft een glad metalen oppervlak waardoor de figuurtjes er later makkelijk af te schaven zijn.

photo 484136

photo 484139

photo 484140

Hier zijn ze alle 85 aangemonsterd. Er zijn uiteindelijk toch niet zoveel zittende figuren bij. Verschillende hebben een steuntje om opgeheven armpjes te kunnen printen. Soms laten de eilandjes onder de figuren eerder los dan de voeten zelf. Dat werkt ook makkelijker omdat je dan de omstaanders niet kan raken met je scalpel. Een kniptangetje is hier en daar bruikbaar, maar niet bij de figuren die met de benen gespreid staan.

photo 484141

Hier kan je de schaal inschatten. Ik besloot om als primer de lichtblauwe uniformkleur te nemen die ik op foto's zag.

photo 484154

photo 484153

(http://www.navsource.org/archives/02/06.htm) Dit zijn vroege foto's uit de beginjaren van de oorlog, dat merk je aan de neutraliteitskleuren van de vliegtuigen.

photo 484143

photo 484142

Ik heb zelf een mengsel gemaakt van Tamiya blauw en wit. Dit is over alle figuren gespoten. Hierover kan nu het blauw van de overallbroek gepenseeld worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2019 22:50 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Gisteren ben ik nog eens doorgegaan op de crew, zodat huidskleur en gekleurde uniformen nu te herkennen zijn.

photo 485379

photo 485378

photo 485380

photo 485381

Er kan nog wat verder gedetailleerd worden door de kleuren met een wash te bewerken. Ik heb op Scaleworld ook met een nieuwe carrier in m'n handen gestaan, bij Domino lag namelijk de Zuikaku van Fujimi, maar ik heb (voorlopig toch) niet toegehapt. De kosten en het research daarvoor zouden nog een pak zwaarder zijn en het gaat om een model van meer dan 70 centimeter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2019 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Knap! Jij moet stalen zenuwen bezitten :mrgreen:

Alle gekheid, het wordt mooi.

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep, 2019 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Steven,

Indrukwekkend hoor. Wederom een prachtig detail met die spoilers. En wat de bemanning betreft, pfffhhh. Succes :brouw:

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 sep, 2019 3:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Aardige collectie kleine poppetjes heb je daar, gaat neem ik aan nog wel een klusje worden om ze allemaal te plaatsen, lijkt mij zo.
Maar eenmaal gelukt geeft het zeker een realistische aanvulling op je al zeer gedetailleerd model !

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 sep, 2019 1:42 am 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de aanmoedigingen! Er was nog een ander detail te zien op foto's, dat ik in dit diorama wilde opnemen. Bij de waterlijn zijn er altijd een aantal plaatsen waar er water geloosd wordt uit de romp, ook de foto's waar de CVL's vaart maken. Dit leek me niet zo moeilijk om na te bootsen.

photo 485562

photo 485563

Eerst heb ik de plaatsen waar deze waterstralen naar buiten komen, gelokaliseerd op een plan (foto's Navsource).

photo 485561

Wie al wat kitjes in elkaar gezet heeft, weet wat hierboven te zien is. Bij doorzichtige gietramen is het trekken van stretched sprue een stuk makkelijker, want deze hebben in het midden weinig luchtbellen zitten die de vorming van de getrokken draad hinderen.

photo 485564

Hier zijn er een heel aantal draden getrokken, want ik kan alleen de uiteinden gebruiken die 90 graden omgeplooid zijn. Dat is nu net wat je gewoonlijk weggooit.

photo 485565

Je ziet de bruikbare uiteinden hier verzameld in een doosje.

photo 485566

De aangeduide plaatsen worden met een fijn boortje aangeraakt. Dat vergemakkelijkt het vastkleven op de gewenste plek.

photo 485568

Met een donkerbruine emailkleur wordt een afloper geschilderd, nog voor het aanbrengen van de sprue. De volgende foto's tonen het resultaat, dat ik misschien nog wat ga beschilderen als de lijm droog is.

photo 485567

photo 485569

photo 485570

photo 485571

photo 485574

photo 485575

Ik heb de ankers en wat van de roestplekken ook met deze emailkleur bewerkt, Humbrol track color. De kleur was wel erg ingedikt en liet zich weinig verdunnen door wasbezine, maar dit gaf toch het gewenste ruwe verweringspatroon.

photo 485572

photo 485573

Nu rest er nog een probleem dat ik eerder al had zien aankomen, de canopies openmaken. Ik ga eens proberen of deze clearpart makkelijk uit te hollen is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 0:20 am 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De figuurtjes van L'Arsenal zijn nu ook geprepareerd op een nieuw stokje. Bij een tiental kwam het hoofd of een been los van de romp en er mankeren wel wat armen die zelfs niet meer in het plastic zakje te vinden zijn. Ze zijn niet even gedetailleerd als die van North Star en je moet soms wat flash verwijderen, maar ze kunnen zich volgens mij onder de crew mengen. Eerst moeten ze nog geverfd worden.

photo 485944

photo 485945

photo 485946

photo 485943


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 sep, 2019 9:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hoi Steven, wat maak je er een prachtig geheel van zeg, ben er sprakeloos van.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement