Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2019 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er toch niet onaardig uit? Ik vind 'm mooi geworden. Een beetje verwering etc. kan geen kwaad maar dat komt dan wel met de volgende. Als het goed is, dan zal de Tamiya F-16 je negatieve ervaringen met de Italeri kit snel doen vergeten. Alles wat ik erover gelezen heb is erg positief. Ga je dan de USAFE versie maken en hier een verslag plaatsen? Voor de panelliner is het van belang dat je eerst een glanzende blanke lak aanbrengt die niet op terpentine/olie basis is maar op water/acryl. Dan stroomt het mooi eroverheen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2019 15:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
Hee fokkerfan, hij is best aardig, maar voor het ultieme model wat ik van plan was te maken gewoon niet goed genoeg.. Zo'n voorbeeld is bijvoorbeeld de luchtinlaat...
Maar goed, hij gaat in de acryl blanke glanzende lak met een paar lagen en dan ga ik met de panelliner van AK aan de gang. Ik heb bij iemand anders op het forum gezien hoe die dat gedaan heeft, en dat wil ik na gaan doen...
de Tamiya wordt er 1 van 322 squadron en een verslag ga ik hier zeker neerzetten. :D

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
De luchtinlaat zal bij deze kit een stuk beter zijn ja. Over het algemeen is ie een stuk gedetaileerder

fredpiket schreef:
de Tamiya wordt er 1 van 322 squadron en een verslag ga ik hier zeker neerzetten. :D


Je bent je ervan bewust dat de Tamiya kit een F-16C is en de KLu met de F-16A vliegt? De in- en uitlaat klopt wel voor een A, maar het staartvlak heeft een andere onderkant. Of zit het correct onderdeel erbij voor een -A?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Ondanks alles een goed resultaat neergezet, goed dat je ermee door bent gegaan.

De Tamiya kit heeft inderdaad een aantal dingen die niet kloppen voor een A maar die zou je aftermarket bij kunnen kopen. KASL heeft bijvoorbeeld de staart en een aanpassing voor het achterste stukje romp met andere panelen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 23:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
FokkerFan schreef:
De luchtinlaat zal bij deze kit een stuk beter zijn ja. Over het algemeen is ie een stuk gedetaileerder

fredpiket schreef:
de Tamiya wordt er 1 van 322 squadron en een verslag ga ik hier zeker neerzetten. :D


Je bent je ervan bewust dat de Tamiya kit een F-16C is en de KLu met de F-16A vliegt? De in- en uitlaat klopt wel voor een A, maar het staartvlak heeft een andere onderkant. Of zit het correct onderdeel erbij voor een -A?

Daar ben ik me van bewust. Ik heb dan ook het aangepaste onderste gedeelte van het staartstuk speciaal bedoeld voor de tamiya kit gekocht..
Dank je voor het advies en de waarschuwing!

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2019 7:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
hmm, da's vreemd..
Ik heb mijn model een aantal lagen humbrol clear acryl gegeven photo 480380 zodat het een mooie glanzende laag heeft.
Vervolgens panelliner van AK er op gesmeerd en 25 minuten gewacht waarna ik de boel weer heb afgenomen met een zachte niet pluizende doek.
Resultaat: alle panelliner weer weg en een schoon model.
Wat doe ik verkeerd?

Fred

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2019 9:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Als ik het zo lees, dan denk ik dat het aan twee zaken kan liggen.
1. Je hebt het te snel weggeveegd. Producten op oliebasis hebben wat meer tijd nodig om te drogen. Dus ik zou de volgend keer het gewoon een nachtje laten staan. Mocht je het niet meer met een droge doek weg krijgen, dan kan je altijd nog een klein beetje terpentine op de doek doen. Daarmee krijg je het wel weg dan als de ondergrond tenminste een acrylbasis is.
2. De groeven zijn helemaal vol gelopen met vernis en andere verf waardoor er eigenlijk geen sprake meer is van een groef. Hier kan de panelliner dan ook niet meer in blijven hangen dan. Daar is dan vrij weinig meer aan te doen.

Maar misschien dat anderen nog andere suggesties hebben.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2019 14:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
ik ga het gewoon nog een keer opnieuw proberen, maar dan dit keer maar eens een nacht laten staan.
Top Tip, thank you sir! :brouw:

zit hier nog eens een keer over na te denken: optie 2 zou het ook kunnen zijn... :roll:

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2019 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
photo 480521

En begonnen aan een nieuwe ronde..

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jul, 2019 23:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
Resultaat na een nacht drogen; met een wattenstaafje schoon maken is alles weg.. ik denk te dikke verf lagen waardoor de panelliner niet in de groeven blijft liggen.
Jammer maar helaas..

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement