Hoi! Even een kleine update! Maar eerst...
@Hermann
Goede tip! Genoeg beeldmateriaal
@Eddy
Zoals ik had verwacht nog best ingewikkeld! Maar het geeft even een idee. Ik denk wel dat ik mijn eigen draai er aan geef zodat het mooi lijkt, maar niet zozeer realistisch.
Ik heb inmiddels een deel van het chassis in elkaar. Echter valt de kwaliteit van de kit mij behoorlijk tegen (het is natuurlijk een oude kit). Erg veel moldlines, flash en pinchmarks (als ik mij niet vergis zijn dit de juiste termen). Het is dus erg veel moldlines wegschrapen, flash wegsnijden en heel veel schuren. Het lijkt er op dat de mallen van de gietramen niet helemaal goed in lijn waren omdat bij sommige onderdelen verschil zit in symmetrie. Het is een beetje lastig uit te leggen. Ookal verdwijnen veel van deze onderdelen uit het zicht, ik wil het graag allemaal netjes hebben dus ik blijf zoveel mogelijk doorgaan met het opschonen van elk onderdeel. Ik heb nu de basis van het chassis gemaakt en de stuuras gemaakt en bevestigd.
Ook heb ik een fout in de handleiding gevonden. Bij het maken van de stuuras kwam ik er achter dat er onderdelen niet passen als je ze plakt zoals in de handleiding staat. Het gaat om het onderdeel waar de pijltjes bij staan. Als dit onderdeel andersom wordt geplakt is er niks aan de hand en als je verder in de handleiding kijkt, dan staat het onderdeel ook een keer getekend zoals ik denk dat het moet. Zie de foto's hieronder.
Zo moet het volgens de handleiding, maar dat past niet in combinatie met onderdeel "B".
Verderop in de handleiding hebben ze het onderdeel anders getekend. Nu wel zoals het ook past.
Het is misschien moeilijk om te zien wat ik bedoel, maar zo zie je maar.... niet altijd maar blind de instructies volgen, maar ook vooruit kijken en zelf nadenken.
Ondanks de moldlines ect heb ik er wel plezier in en daar gaat het om. Als het chassis klaar is ga ik wat leidingen aanleggen.
Wel heb ik nog een vraag voor jullie... Het gaat over de achterassen. In stap 3 worden beide assen en suspensie gemaakt. Mijn vraag is of de onderdelen aangegeven met de letter "E" in de instructies de airsuspension is. Aangezien de assen ook aan een leafspring zitten. Hoe zit dit in de werkelijkheid precies?
Ik ben benieuwd of jullie mij dit kunnen uitleggen.
Thanks!
Steven