Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 mei, 2019 8:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
De zilver spuitbussen van de Action zijn een aanrader (net als goud trouwens), vernevelen super en spuiten zeer egaal. Alleen net niet geschikt voor aluminium bakken denk ik. Dan is denk ik de velgenspray een betere oplossing, benadert meer de echte aluminium look die je op dergelijke bakken ziet. Het aluminium van Revell (nr. 99) is super maar meer voor gegoten aluminium (motorblokken, versnellingsbakken etc.)

Helemaal mooi is natuurlijk Alclad (dull aluminium) maar ik denk dat je jezelf dat niet aan gaat doen op geribbelde bakken :)

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 mei, 2019 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
:shock: :shock: :shock: :shock:
Ik kijk een poosje niet op modelbrouwers, tenminste niet naar nieuwe onderwerpen, staat er ineens een dump mastodont bijna kant en klaar!
Pracht project Johannes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 mei, 2019 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Impossante combi zo. 8)

De velgenspray van Motip is inderdaad een ideale kleur voor dit soort werk.
Wil je het wat glimmend hebben, dan kun je met heel fijn en nat polijstpapier en een beetje afwasmiddel het oppoetsen.
Het afwasmiddel zorgt ervoor dat je goed voelt wat nog ruwig is en wat niet, beschermt je voor het " doorschuren".
Zonder het polijsten is het natuurlijk ook mooi genoeg, doe dit doorgaans bij de brandstoftanken. :wink:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 mei, 2019 0:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ja die kleur op die bakken is nog wel een issue, de automaterialen handel in Twello is er niet meer........
Ik gebruik geen spuitbussen, afgezworen sinds eind jaren 80 m.u.v. soms een spuitbus spuitplamuur of filler (en ooit een Action spuitbus die mij bij vochtig en koud weer matte lak bezorgde met wat witte uitslag op het plastic).
Oja en ooit een acryl blanke lak die ik over een bak spoot die met Revell Alkyd was afgewerkt en er voor zorgde dat ik een 2e set decals moest bestellen :evil:
Ik heb het Revell goedje net even te dik gespoten waardoor de spikkel te goed zichtbaar blijft, de spuit haperde tussentijds een paar keer.
Dat kan beter, mijn airbrush vanmiddag eens schoongemaakt en een nieuwe pakking aangebracht en morgen Revell 99 mengen met de aluminiumkleur van Humbrol en dan komt het wel goed.
Polijsten......hm, dat komt met deze ribbelbakken niet goed en bij mij werkt polijsten wel op Humbrol maar niet op Revell.
Het best polijst de diamont Gloss 2K blanke lak.
Bij gebrek aan motivatie ben ik tussendoor even met de witte Autocar bezig geweest.
Het portier kan inmiddels open, de motorkap opgeklapt en een oude Scania vooras zorgt voor de beweegbare voorwielen.
Het chassis is inmiddels zwart, de cabine al wit en het spul ligt nu lekker te drogen.
We ploeteren voort.

groet Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement