Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2019 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Nou, zijn we eruit :lol: :brouw:

ingzagers schreef:
Ik ga voor de 4-3-4 opstelling en ga de bak straks inmalig inkorten om de assen onder de trailer met de dolly zo dicht mogelijk op elkaar te krijgen.


Wordt een gave duizendpoot zo, een echte michigan centipede! Het is dat ik niet zoveel wielen meer heb, anders zou ik er ook één maken. Het is een beetje jeugdsentiment voor me. Ik heb destijds de Truckstar boeken met deze trucks verslonden en vind het nog steeds geweldige combinaties. Zowel de gravel trains, de steel trains als de tankers met hun hoge opbouw.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2019 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Ik ken het gevoel Johannes, denk je een leuk project te starten en te tonen, blijkt dat je meer moet veranderen dan verwacht althans, je "moet" niets natuurlijk. :wink:
Het is zoals Rolf zegt, achteraf zou het jammer zijn als je inderdaad denkt.....had ik maar......

Ook ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat, vind het een gaaf project, en uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen. :D
Veel bouw plezier.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 5:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Mooi project Johannes.....ik ben altijd al gek geweest op de Michigan Specials.
Laat je alleen niet gek maken door dat 'standaard 11 assenverhaal'.....dit gaat niet altijd op. Je hebt alleen 11 assen nodig als je naar het max GCW wilt van zo'n 72 ton. Ik heb wat foto's van andere varianten die ik later vandaag wel zal plaatsen maar daartussen dus ook een 9-assige Autocar ( 4- 2-3 ).

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Ja, ga jij Johannes nou nog even weer aan het twijfelen maken :D

Je hebt gelijk, 11 assen gaat niet altijd op, maar wel bijna altijd. Als je 9 of 10 assen kunt plaatsen, dan plaats je als ondernemer toch gewoon 11, vooral bij dumptrucks, tankers en steel trucks ivm met het hoge hoge ladinggewicht.

Johannes kijkt de volgende keer wel uit een verslag van een redelijk simpel tussendoor-projekt te plaatsen, met ons nerds als toeschouwers :mrgreen: :mrgreen:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op wo 17 apr, 2019 12:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 9:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Voor de liefhebber, 13 assen:
photo 474696
:twisted: :twisted: :twisted:
Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Wederom dank voor de input en achtergronden.
Ik weet dat ik me op vreemd terrein bevind, zo wist ik wel van de Michigan big rigs maar wist niks over de hoeveelheid assen.
Omdat Rolf reageerde en me daar op wees en ik bij verder zoeken die 11 assen telkens boven kwamen heb ik
meerdere keren de zaak, ook voor mijn eigen gemoedsrust, moeten aanpassen.
Geeft niks, houdt je scherp en is ook een voorschot op het eindresultaat waar je later niet van kan zeggen had ik maar geweten dat.....
Ik ben dus druk bezig om de 11 asser te maken.
Houdt in: extra as maken onder de trailer, verlengen van het chassis van de trailer, inkorten van de bak van de trailer, dolly naar 3 assen brengen, aanpassen van de triangel.
Niet meer en niet minder pfff.
Maar het vordert en ik denk dat ik de looks nu wel heb en alleen de zaak verder moet af maken.
Stand van zaken nu, beetje op maat gedrukt blijkt dat ik 1 vak van de dumpbak moet inkorten.
Tevens moet ik een extra strip onder de kiepbak van de motorwagen maken want die bak hangt iets te diep door.

photo 474723

photo 474722

photo 474721

photo 474722

Zoals te zien ben ik bezig met het spuitwerk van de cabine, chassis van zowel de dolly en trailer moeten dus nog een keer.
We ploeteren voort.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 23:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Ok, hier de plaatjes.

photo 474709
photo 474705

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 apr, 2019 13:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
dat word wel wat hoop ik , mooie plaatjes van Arjan , uit een lang verleden stammen deze
en wat Arjan schrijft , 11 assen werd niet door iedereen gebruikt ook 8 en 10 , heb ook een zogenaamde steel hauler met 13 assen gezien dus ....
spatborden zijn bij de ene de gewone ronde vorm en andere de pit style fenders
wat je wel veel zag [ of nu nog ziet ] zijn de zogenaamde michigan style stripping en dubbele bumpers
telling van de assen is ook leuk , van achter naar voren , dus 3-2-3-2-1 , 3 asser oplegger met 2 asser dolly aan een 3 asser oplegger gekoppeld aan een tandemstel truck met float steering tyre,s
het plaatje die Rolf liet zien van die Hendrickson daar zijn er 2 van gemaakt [ staat in een boek die ik heb ] was meer een probeersel
we volgen dit dumpgebeuren op de voet
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 apr, 2019 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Mooie duizendpoot Johannes.

Toch ziet het model er nog steeds iets anders uit dan op de foto's. Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat op de foto's de kiepbakken allemaal lijken op te houden meteen na het laatste wiel, dus zonder overhang. Dit geldt voor zowel motorwagen als trailer. De echte komen op mij meer gedrongen over dan de combinatie die nu bij jou op tafel staat. ik durf het bijna niet meer te zeggen...

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 apr, 2019 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Poosje niet p[ brouwers gezeten. Ik ben aangenaam verrast Johannes. Mooie combi waar je meer van hebt gemaakt. Ik heb de kipper op de Mack min of meer standaard gehouden. Een ook de aanhanger is een standaard lengte. De 3-assige dolly is bij mij het echte-wiel-stel van de tweede dump trailer die ik er voor gebruikte. Daarvan heb ik de chassisbalken verlaagd zodat het met koppelschotel onder de trailer paste. De foto die Arjan plaatste stond vroeger eens in de Truckstar en is altijd een van mijn voorbeelden geweest. Doordat ik de Mack RD800s van Claus Klever had heb ik daar voor gekozen. Ik denk er nog wel eens over de Autocar te doen maar dan zou ik de kipbakken scratchen en hoger maken. Wie weet.....

succes verder en mocht je nog onderdelen missen....
Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement