Hallo brouwers!
En weer een stukje verder!
In de tussentijd is er een hoop gebeurd, niet alles vast gelegd op foto, maar wel gedaan voor een betere look.
Op vele foto's zag ik deze terug geplaatste vooras op korte chassis staan, enzag er qua verhoudingen ook niet verkeerd uit.
De brandstoftanken had ik al verlengd en gespoten, maar toch die twijfel.......
Het andere probleempje is, of was, ik ben met nog een Freightliner conversie bezig waarbij de vooras wél normaal staat, en hier de langere tanken beter tot zijn recht komen.
Om een kort verhaal lang te maken, de zaag in dit chassis gezet, want het was nog niet gespoten, en de zaagsnede op een "slimme" plek maken.
De 2 chassisdelen weer aan elkaar plakken, het dwarsspant wat ik los gehaald had, precies op de zaagsnede lijmen.
Vervolgens de tanksteunen verplaatsen voor de korte tanken en toen het hele spul droog en uitgehard was, de tanken passen.
En inderdaad, het ziet er nu wat beter en gelikter uit, naar mijn mening dan.
dat dan weer wél!
Goed, om te beginnen heb ik de banden met as bewerkt, had ik al eens eerder gedaan, en hierdoor een betere rubberen uitstraling dan de glimmende AMT bandjes.
De 2 bovenste bewerkt, de onderste onbewerkt......
Links bewerkt, rechts onbewerkt....
Dan de lange tanken die niet voor deze, maar voor de andere Freightliner worden gebruikt.
Dan in de tussentijd de "White Freightliner" decals vervangen voor "Freightliner" decals, knipperlichten er op, daklichten met molotow stiften bewerkt en de oranje glaasjes met Tamiya clear geschilderd en als laatste het chassis in een donkergrijze kleur gespoten.
De 1e keus was mat zwart, maar vond dit niet een mooi contrast geven met deze brons kleurige cabine.
Het donkergrijs matcht uiteindelijk beter met de cabinekleur en de witte velgen, is natuurlijk een persoonlijke smaak...
....dat dan weer wél....wederom.
Ook nog even de handgrepen van de CTM Freightliner-set gebruikt....
Dan nog remboosters uit de materialenbak gehaald en op de assen geplakt....
En wat klein glaswerk op de achterzijde van de cabine....
En zo rollen we al aardig naar een eind toe.
Het chassis krijgt nog 1 laag, dan wat bekabeling er op, want bij Freightliner worden de kabels niet meegespoten,, de tanken gereed maken, en de grill en bumper nog maken respectievelijk afmaken.....en natuurlijk ook het kleine frutselwerk nog.
Ja heren, dat was hem weer voor vandaag en tot de volgende maar weer.
Hermann.