Hallo allemaal,
Inmiddels toch weer wat verder gekomen, maar wel het meest met de electronica en programmering. Het is me eindelijk gelukt om een PWM module aan de praat te krijgen! Dat is een grote en zeer belangrijke stap richting een varende boot!
Verder ben ik wat aan het plannen geweest voor wat betreft welke functie vanaf welk onderdeel (PWM module of 16 kanaals port expander) aangestuurd wordt, welk adres dat apparaat krijgt en met welk commando die functie opgeroepen moet gaan worden.
Verder heb ik inmiddels ook een mooie batterijstatus en een stroommeter voor in de boot. Uiteindelijk komen er 2 stroommeters, 1 voor de aandrijving en 1 voor alle andere functies om niet tijdens zwaar gebruik over de maximale 10A heen te gaan en een meter op te blazen.

Stukje verder gekomen met het inrichten van de zolder als mijn hobbykamer (naast mijn thuis kantoor).

Dive-area heeft ineens flink vorm gekregen, hier komen later de Raspberry Pi, de hoofd zekeringen en de antenne.

Mooi overzichtje van hoe de electronica wellicht geplaatst gaat worden.

De machinekamer achterin begint aardig vorm te krijgen! Deze Kricke motorsteunen blijken alleen niet helemaal optimaal voor verticale plaatsing. Met de nodige aanpassingen maak ik hier uiteindelijk wel een mooi passend verhaal van.
Groetjes Josse