Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2021 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 203  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2017 16:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Van harte gefeliciteerd met de bruiloft en dat jullie maar lang gelukkig met elkaar mogen zijn!

Maar nu de foto's, die zijn niet te zien en dan bedoel ik de laatste post en niet die door fotobucket tegen betaling openbaar mogen zijn. :evil:

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2017 17:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Dank je Rob, we hebben echt een gave dag gehad!

Vreemd dat je de foto's niet kan zien, ik zie ze wel, toch lees ik meer mensen die dit probleem hebben.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 9:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Blijkbaar is Google Photo's niet bedoeld voor hosten op andere sites, als het goed is is het probleem nu verholpen.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 19:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Foto's zijn nu goed te zien
Dat is aardig pielwerk met dat messing en vooral rustig aan!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2017 20:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Dat was zeker priegelen, maar het is best aardig gelukt.
Er komt nog veel meer priegelwerk aan dus dit is goed oefenen.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 okt, 2017 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi allemaal,

Aangezien ik nog genoeg vakantiedagen had leek een weekje herfstvakantie mij wel een goed idee, inmiddels zit die week er alweer zo'n beetje op.
Deze week heb ik de bouw weer een beetje opgepakt, ik hoopte meer te gaan doen maar wat er wel gelukt is is iig wel een belangrijke stap richting het af krijgen van de romp:
Afbeelding
Ik heb montageplaten voor de machinekamer gemaakt zodat ik de aandrijving op kan hangen zodra die klaar is.
Toen ik de hier doorzichtige plaat eenmaal op z'n plek had liggen en de tandwielen die de schottels zullen gaan draaien erop gelegd had zag ik ineens dat de opzet van alles boven deze plaat (dus niks tussen het hout van de spanten in) wellicht niet onder het dek zou gaan passen.
Toen gisteren de onderdelen binnen kwamen bleek mijn inschatting te kloppen, dat betekent dat de sturing van de schottels dus onder de plaat en dus tussen de spanten in gaat komen zoals hier te zien is.
De plaat waar de motoren aan komen te hangen ligt ook al klaar, die moet nu aangepast worden op het nieuwe ontwerp, deze zal op dezelfde hoogte komen te liggen als de andere plaat.
De lange messing buis is een rond 10mm buis met een wanddikte van 1mm waar ik de buitenste as van de schottels van ga maken, met een dikte van 1mm zal deze ongetwijfeld sterk genoeg zijn voor de klus.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 apr, 2019 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Na een flinke tijd afwezig te zijn geweest vanwege de verhuizing en inmiddels de zwangerschap van mijn vrouw heb ik sinds gisteren het licht gezien voor wat betreft de besturing van de boot.
Ik heb lange tijd niet echt een duidelijk plan kunnen bedenken voor hoe ik het touchscreen in de zender in zou willen richten, daar is nu verandering in gekomen! Er zijn 2 tabbladen, 1 met alle verlichting en 1 waarop de status van alle reddings- en bijboten te zien is.
Daarin zit nog een fundamentele verandering in voor wat betreft de zender: behalve de joysticks voor de aandrijving zullen alle joysticks meerdere functies gaan krijgen.
Hoe dan?
Nou, heel simpel eigenlijk, de invoer van de joystick wordt gebruikt om een commando op te bouwen, in die opbouw wordt er even gekeken naar welke groep er ingeschakeld is.
Anyways, hieronder een mooie impressie hoe het eruit zal zien, resolutie is afgestemd op het 7" touchscreen dat ik ga gebruiken.
Kleine kanttekening, op dit moment is de functionaliteit puur grafisch op het scherm, de volgende stap wordt om de aansturing op te gaan bouwen.
Dan nog een kleine noot, de gele letters blijven, de achtergrond wordt volledig grijs, op mijn telefoon blijkt het contrast dat groot genoeg in de heerlijke zon.
Afbeelding
De 2 sliders gaan de zoeklichten draaien, dat is de enige PWM (dus traploos regelbare) functie die niet met een joystick bedient zal worden.
Afbeelding
Alle motor statussen zijn als voorbeeld op 0% gezet (procentuele aanduiding lijkt me makkelijker dan de PWM waarde die van 0 naar 255 loopt) en roerstanden in graden zijn ook op 0 gezet.
Nogmaals, dit is momenteel nog platte tekst, dit zal straks aangestuurd gaan worden vanuit de joysticks, met uitzondering van de roerstanden van de schottels, die wil ik live weten als ik daar een geschikte sensor voor kan vinden.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 apr, 2019 20:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Gaaf project! Goed dat je na zo'n pauze het weer oppakt. Zou zonde zijn om na zo veel posts niet het eindresultaat te showen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 apr, 2019 11:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Marco2591 schreef:
Gaaf project! Goed dat je na zo'n pauze het weer oppakt. Zou zonde zijn om na zo veel posts niet het eindresultaat te showen.


Hoi Marco,

Dat is zeker waar. Zeker gezien het feit dat dit project al 10 jaar loopt. Maar in mijn hoofd staat het project aanzienlijk minder stil dan in het echt.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2019 9:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
10 jaar.. :shock:! En er is nog wel wat te doen zo te zien.. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2021 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 203  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement