Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Na 7 jaar weer terug
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 16:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ehh Wilko............uhh Debby (wordt effe wennen dus)
Ik ken je dus wel en we hebben inderdaad wel eens eenn akkefietje gehad,maar eigenlijk ook altijd wel weten uit te praten volgens mij. maar goed dat je de hobby weer oppak, ik denk dat je weer even de verroeste technieken los moet bikken, maar het is net als met fietsen, eenmaal gedaan is nooit verleerd. ben heel benieuwd naar je hernieuwde brouwsels

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na 7 jaar weer terug
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 19:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Thnx Bert,

Yep, ik pak de draad weer op, maar nu wel anders dan toen. Wat heb ik ongelofelijk in de knoop gezeten... en nu is de lucht opgeklaard gelukkig en kan ik vol goede moed en een goed gevoel verder. En in akkefietjes heb ik al helemaal geen zin meer, dus het gaat goedkomen vanaf nu! 8)

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na 7 jaar weer terug
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 19:33 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Welkom terug hier op het forum.. ik ken je nog wel..tenmiste wat je naam en je werk betreft.

Tis goed om te horen dat je lekker in je vel zit en jezelf kan zijn...heeft ook een positieve invloed op het bouwen.

Ben benieuwd naar je bouwsels.

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na 7 jaar weer terug
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Dankjewel allemaal. :D

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na 7 jaar weer terug
BerichtGeplaatst: zo 19 jan, 2014 22:27 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Welkom terug! Inderdaad lang geleden, maar niet vergeten :wink:
En die akkefietjes...die waren toch al lang en breed uitgesproken, we zijn net mensen :D .
In ieder geval leuk je weer terug te zien, dus ga maar snel weer met lijm en verf aan de slag!

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na 7 jaar weer terug
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2014 11:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 aug, 2013 17:09 pm
Berichten: 378
Woonplaats: Almere
Hoi,

Hoewel ik pas kort hier zit en je (nog) niet ken een warm welkom terug.
Hen je Stratos topic gelezen en ben heel benieuwd naar wat je ervan maakt.
Verder ook een blijk van respect wat je hier verteld hebt. Blij dat je je weer helemaal happy voelt.
Geniet van het brouwen en laat ons lekker meegenieten.
Dennis

_________________
Mijn huidige project:
1934 Rolls Rod.

Afgeronde projecten:
Ferrari Dino 246GT http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=41652
Volksrod http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=42172


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na 7 jaar weer terug
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2014 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik werd door een andere "oudgediende" op dit topicje gewezen.. jee.. wat is er veel gebeurd in de afgelopen jaren..

Akkefietjes van toen.. waren er mede de reden van dat ik moderator geworden ben.. dat ben ik nu niet meer.. te druk met andere dingen.. Ook mijn leven is een gekkehuis geweest in de tussenliggende tijd.. "Ruilen"?..

Ook ik zit nu goed in mijn vel.. verhuisd, eigen bedrijf begonnen.. alleen kom ik bijna niet meer aan brouwen toe..
(ooit maakte iemand die zich een vriend van je noemde een rotopmerking over een andere hobby van mij.. iets over horloges maken.. welnu.. ik ben inmiddels horlogefabrikant, vanmiddag weer een order binnengehaald.)

Ik denk dat jij de komende tijd meer kits gaat bouwen dan ik.. ik kom er eigenlijk zeker het eerste half jaar niet meer aan toe.. 100 Horloges bouwen in pak em beet 5 maanden?.. :lol:

Hou je haaks!..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na 7 jaar weer terug
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2014 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 aug, 2013 17:09 pm
Berichten: 378
Woonplaats: Almere
Kijk, nog een liefhebberij van mij. Horloges....!
Dennis

_________________
Mijn huidige project:
1934 Rolls Rod.

Afgeronde projecten:
Ferrari Dino 246GT http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=41652
Volksrod http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=42172


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na 7 jaar weer terug
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2019 17:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
En weer 5 jaar verder, maar dan ook echt klaar om te gaan!
Beter gezegd: inmiddels weer met heel veel plezier aan het bouwen en mijn eerste project (Mitsubishi J2M3 Interceptor Raiden (Jack) van Tamiya in 1/48) dusdanig ver gevorderd dat het niet meer mis kan gaan. Hopelijk helpen jullie me met de laatste loodjes (verweren, chippen e.d.) om er samen een topmodelletje van te maken. Ik zal straks proberen een topic aan te maken met foto's. Is al wel heel lang geleden, dus dat zal nog wel even zweten worden. :)
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik sta waar ik sta nu, want ook de afgelopen 5 jaar waren niet zonder problemen. Het is een paar keer heel kritisch geweest en tijd voor modelbouw (vooral rust) was er niet. Maar goed, dat was gelukkig. Ik ben heel erg happy momenteel, heb weer een leuke hobbyvoorraad en het eerste model sinds tien jaar nadert z'n einde. Mede daarom ook durfde ik het vandaag aan om hier weer actief aan de slag te gaan. Ik ga voor een hele mooie, leerzame en vooral leuke tijd hier en ze zeggen toch "drie keer is scheepsrecht"? Die vlieger zal voor mij hier zeker opgaan. Ik ga ervoor! Alvast dankjewel voor jullie steun, support, kritieken en alles wat nodig is om ieder project naar een zo hoog mogelijk niveau te tillen.
Nog een correctie na 5 jaar: Nee ik heb geen adhd, alleen een paar hersencellen meer dan gemiddeld en mijn jeugd in een verslaafd milieu is wat mijn onrust veroorzaakt. Mijn transitie heeft me alleen heel veel positiefs gebracht (ook bevestigd na gedegen onderzoeken), dus dat was mijn grootste issue. WAS! :) En de Lancia? Die heb ik destijds weggegeven, maar daarvoor staan er nu de Mitsubishi, ben ik bezig met een kitbash hotrod, en staan er nog nieuw te wachten een 1914 Dennis Fire Engine van Airfix (1/32), een F14 Tomcat Revell (1/72), een F18 Italeri (1/48) en.... mijn oude categorie modelbouw liefde: een Ferrari 126CK Fujimi (1/20) van Gilles Villeneuve. (is nu onderweg uit Tsjechië met de post naar hier).

Debby

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Na 7 jaar weer terug
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2019 19:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
oei, na zoveel jaar hier terugkomen jij durft, :lol: :lol: :lol: :lol: het niveau is in die jaren zo gegroeid, niet normaal. Wat in jouw tijd heel goed was, is nu een middelmaatje. Dus je moet echt heel veel inhalen want met het stijgen van het niveau is ook de kritische blik verscherpt. Maar goed, je heb nu eenmaal het virus opgelopen dus de skills zullen ook wel weer terugkomen.
Tja, chippen en verweren is niet veranderd hoor, we werken nog steeds met verf en washes, alleen gebruikt de nieuwe generatie wat makkelijker de kant en klaarspullen en kennen het dippen met een stukje spons niet meer. Het opbouwen van de chip, iets grotere vlek 1e onderliggende verflaag en 2e kleinere vlek van de 2e onderliggende verflaag ken je waarschijnlijk nog wel. het aanmaken van washes met olieverf in een 5 a 7% verdunning moet ook geen geheim zijn, drybrushe2 is nog een oud romeinse techniek, de pinwashtechniek moet ook nog wel lukken op een glanzend gespoten oppervlakte, tja, meer hoef je eigenlijk niet meer te weten. O ja Humbroll is zo jaren 70, iedereen verft en spuit nu met waterverf, Vallejo of AK, Gunze of gebruikt de hele dure merken zoals Zero paints, al zie ik dat dan weer niet op tanks en oorlogsvliegtuigen gebruikt worden. Zoals je al gemerkt hebt, het is niet meer alleen matchbox, Tamiya of Revell, je kan de wereld aan PE setjes kopen en anders is er altijd wel iemand die 3D geprinte onderdelen aanbied.

Kortom, je heb niet veel gemist hoor :mrgreen:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement