Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2019 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt heren. En @tonyshermans ja dat lijkt me ook de beste manier. Andes kom ik daar echt niet meer tussen. Goed dus dat ik ze nog niet vastgeplakt heb.

Zo goed als alle onderdelen zitten er op behalve het gereedschap en de tracks natuurlijk. De bekabeling ligt er wat los bij maar dat doe ik omdat het een voertuig in ruste is. Nu kan het grote spuiten beginnen :)

photo 469580
photo 469581
photo 469579
photo 469582
photo 469583

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2019 10:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Vlotte bouw zo te zien.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2019 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@Silenoz Ja, dit schiet aardig op :lol:

Kleurtjes er op. Olijfgroen en zwart. Deze keer geen puur zwart gebruikt maar een mengsel van zwart en donkergrijs. Het effect is precies wat ik had gehoopt. Strakjes ga ik dit highlighten.

Olijfgroen
photo 469609
photo 469610
photo 469607
photo 469608
en met donker grijs.
photo 469611
photo 469612
photo 469613

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Decals zitten er op. De ster is wat licht van kleur. Misschien dat ik daar nog een filtertje overheen gooi al is het ook wel weer mooi, dat lichte. Er lijkt wel een klein randje rond sommige decals te ontstaan al moet er nog een beetje glanslak overheen voor ik hier weer over ga weatheren.
En dan natuurlijk de tracks. Ze zijn best bewerkelijk, ook de lange delen. Daar kom je zelfs erg moeilijk tussen de tracks in om de naden weg te werken. Maar ach, Metallica met Michael Kamen op de achtergrond en dan lukt zoiets meestal wel ;)
Nu heb ik ze in een paar delen gelijmd om ze straks te kunnen spuiten en verder bewerken.

photo 469701
photo 469702
photo 469704
photo 469705
photo 469707
photo 469703
photo 469706
photo 469708

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 0:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Nette bouw en spuitwerk! Je gaat wel heel hard zo. Ik denk dat je voor de decals beter eerst een glans laagje had kunnen spuiten. Voordeel van een tank is wel dat je met de verwering nog het één en ander kan camoufleren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 1:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Er zat al een laagje glans op hoor :mrgreen: Na de decals spuit ik dan vaak nog een laagje over de decals om ze te beschermen tegen de weathering. Het gaat inderdaad erg snel. Bouw klaar binnen twee weken als ik zo doorga. :lol: (maar dan moet ik hem morgen afkrijgen)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2019 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bijna klaar. Lekker aan het weatheren geweest vandaag. Chipping aangebracht na de wash. Later nog wat regen sporen en een hoop modder spetters. De tracks hebben een zand/stof laagje gekregen. Ziet er allemaal leuk uit en dan ga je natuurlijk de tracks plaatsen zou je zeggen... Toch?
Blijken ze te kort te zijn. Ik heb netjes de bouwbeschrijving gevolgd en ik kom aan elke kant gewoon een track te kort. Gelukkig heeft Takom er een paar extra meegeleverd op een andere spreu en ze passen ook maar, tjemig, dat was wel even zweten. Nu moeten die natuurlijk nog een kleurtje krijgen en wat weathering. Daarna komt er nog een beetje mat lak waar nodig en dan is het pantser voertuig klaar.

Tracks in drie stappen
photo 469749
photo 469748
photo 469751
Wash
photo 469750
Chipping
photo 469752
photo 469753
En, twee reserve tracks
photo 469754

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Hop hop en klaar. Twee weken en een dag. Niet de allersnelste bouw maar met de hoeveelheid spuit en weathering werk is het best snel gegaan. De kit van Takom is dan ook erg goed. Alles past prima. Het enige waar ik tegenaan gelopen ben is die ene track per kant die te weinig was aangegeven in de instructie. Het spuiten ging gemakkelijker dan ik verwacht had. Door zoals tonysherma al aangaf de bogeys los te laten kon ik alles goed bereiken met de luchtkwast.
Weathering heb ik gedaan met als eerste een donkere wash. Daarna heb ik chips aangebracht met heel simpele chipping verf. Ziet er gek genoeg best overtuigend uit. Daarna heb ik wat streaks aangebracht met behulp van de mengsels van Mig Ammo. Zo ook de regen strepen, die zijn deze keer prima gelukt. (een heel stuk beter dan op mijn laatste Black Widow :lol: ) Daarna heb ik met een van de streaking effects modder spetters aangebracht aan de onderkant, zijkanten en aan de tracks. Ten slotte heb ik met een mengsel aan poeders (setje van revell) in combinatie met fixing vloeistof zand over het model aangebracht. De tracks hebben deze behandeling ook gehad en ik ben er best tevreden over.

Op naar de volgende. Nu de eindfoto's
photo 469817
photo 469818
photo 469819
photo 469820
photo 469821
photo 469822
photo 469823
photo 469824
photo 469825
photo 469826
photo 469827
photo 469828
photo 469829

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 10:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Deze ziet er mooi uit, maar het lijkt alsof je het rubber van de loopwielen vergeten bent.

De ster er erg gelig uit. Was dat de bedoeling of heeft dat een andere reden?
Ook heb ik m'n vraagtekens bij het zand bovenop de koepel.
Bij een voertuig met de hoogte van de M31 lijkt me dat een hele onlogische plaats voor zand.

Ik zou persoonlijk ook de decals minder hard maken, dus meer vervagen.
Nu zien de decals er gloednieuw uit, die zouden juist sporen van slijtage moeten vertonen.
Zeker als het een voertuig in ruste is zoals je eerder omschreef.

En mag ik vragen hoe je dat chippen gedaan hebt?
Welke techniek heb je daarvoor gebruikt?


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op ma 18 feb, 2019 16:47 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ja inderdaad, mij lijkt ook dat het rubber van de loopwielen vergeten is. :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement