Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 0:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Lekker bezig zo en het schiet al aardig op..en je bouwt sneller dan ik doe haha

Ik ben nog eens even naar de deur gaan kijken en heb twee dingen gezien!
1 :op de vroege TAP zie redelijk duidelijk de contouren van de tweede vrachtdeur.
2 :op de late TAP waarvan een kleurenfoto staat in het boekje van Luuk op pagina 24 lijkt de tweede deur inderdaad te zijn dichtmaakt maar de scharnieren zitten er dan nog steeds op .
KLM Skymasters/DC4en heb ik zelf gezien met drie verschillende deurtypes en als je de dichtgeplakte vrachtdeur meetelt zelfs vier.
Ik heb hiervoor ook nog het boekje van de DC4 uit de cockpit serie van Hugo Hooftman geraadpleegd.

Ik heb zelf nog regelmatig met de DDA DC4 kunnen vliegen toen die in Nederland was en het is nog steeds mijn meest favoriete Douglas..
Dus als iemand hem bouwt heeft die mijn aandacht!!

Ik vind het overigens wel een heel fraai kleurenschema waarin je hem maakt en ben ik benieuwd naar de rest :brouw:

Groet en veel bouwplezier, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2019 15:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Wat een prachtige kit. En mooie foto's ook!

Succes,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 19:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Dank voor de opmerkingen en tips! Ik zal er rekening mee houden in de bouw. Vandaag verder met de afbouw van de vleugel. Er zitten veel losse kleine delen aan die er netjes opgelijmd moeten worden anders krijg je kieren bij de motorgondels. Mooi bedacht, maar wel een beetje overdreven soms :wink:

photo 466995

En..... Mijn decalsheet is binnen! Ziet er allemaal erg mooi uit, dus keuzestress, ik ga denk ik voor de ondderste met rood/wit/blauwe staart.

photo 466996

photo 466994

Verder ook vandaag met de romp. Ook al had ik alles goed geklemd, toch flinke naad die weggewerkt moet worden, inmiddels al 2e ronde plamuren (fotos volgen)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jan, 2019 21:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Dit weekend verder met plamuren en schuren en weer plamuren en schuren......
Ja, het valt me wat tegen bij zo'n moderne kit. Na twee schuursessies maar eens een laagje zwart over de naad.

photo 467525

Onderop wel mooi al

photo 467524

Bovenop nog wat werk . Ook het clearpart van de cockpit past niet echt fijn hoor. Flink wat plamuur nodig om kieren en hoogteverschil weg te werken.

photo 467523

Ik ga dus stug door, Hierna de romp wat rescriben en verder met vleugel en motoren.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jan, 2019 22:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Das inderdaad een tegenvaller met die pasvorm van de cockpitramen ..
Dat zijn juist de rotste plekjes om zoiets te ervaren.. :cry:

Succes ermee maar volgens mij komt het wel goed..

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 feb, 2019 21:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Lekker aan het schuren en rescreben geweest de laatste week. Ook wat losse delen voorbewerkt. Helaas zitten sommige delen met flinke tabs aan de sprue, dus erg voorzichtig zijn dat je niet uitschiet en dingen beschadigd.

photo 468485

Toen de eerste primerlaag eroverheen. Ik heb voor het eerst AK primer met microfiller gebruikt. Heel fijn spul, droogt snel en na paar uurtjes goed te schuren ed. Toch nog plekjes bij neus, cockpit, vleugelwortel en achter die opnieuw gevuld moesten worden. Gelukkig was de centrale naad mooi weggewerkt :wink:

photo 468483

photo 468484

Morgen opnieuw primerlaagje erop.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2019 13:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Afgelopen weekend heb ik de DC4 voorzien van verschillende alu tinten. Hiervoor heb ik AK extreme metals gebruikt. Dit is goed te verwerken lak met mooi fijn pigment. Eerst heb ik gewoon alu gebruikt en daarna de losse roeren en wat panelen white alu. De zijkanten van de motorgondels bij de uitlaten dur-alu en tenslotte nog wat panelen polished alu. Toen alles voorzien van laagje AK Gauzy lak. De kleuren/tinten liggen dicht bij elkaar , maar als je er langs kijkt breekt het mooi(niet zo massieve panelen). Ook is het richtingsroer achter rood/wit/blauw gespoten. Alles ligt nu te drogen en is klaar voor de decals. Ook ben ik de motoren en landingsgestel aan het afbouwen, hierover later meer.....

photo 469521


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2019 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ziet er prachtig uit, de verschillende alutinten waar je het over hebt komen op de foto niet zo goed naar voren maar ik neem graag van je aan dat het in het echt een mooi effect geeft. De driekleur op de staart geeft elk vliegtuig toch wel een hoop extra charme.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 feb, 2019 18:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Heel erg mooi aan het worden! Je gaat als een speer. Ik hoop volgende week ook zo ver te komen met de C47 als jij nu al bent. Kan je wat meer foto's laten zien van de kleurverschillen in het alu? Dat wil ik ook proberen met de C47, maar dan met verschillende ondergronden (primer zwart, grijs en wit). Misschien is jou aanpak wel handiger. Ben heel benieuwd.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2019 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Ziet er nu al mooi uit, je gaat inderdaad lekker door zo :brouw:

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement