Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2019 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Mooi fijn werk, ziet er zeker erg mooi uit,
Gewoon weg niks op aan te merken !!

Rest me alleen nog maar wat oh's en a's naar je toe slingeren,

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 1:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Netjes al dat PE. Ik krijg er al de kriebels van als ik er aan zou moeten beginnen haha.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 2:36 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de reacties. Ik heb nog wat reling geplakt aan de achterkant en daarna heb ik eens een opstelling gedaan van de vliegtuigjes, gewoon om te zien hoeveel plaats er nog is op het dek. Ik moet ook bekijken hoe de liften gemonteerd gaan worden.

photo 468902

photo 468903

Ik heb de opstelling nu gedaan met de voorste lift aan dek en de achterste in de hangar. De 2 L'Arsenal Hellcats die vooraan in de hangar komen, zouden het beste te zien zijn als ze tegen de deuren aan staan.

photo 468901

Maar ik vermoed dat door de hoogte van de liftvloer deze plek niet beschikbaar was om vliegtuigen te plaatsen. Dan zouden ze dus verder naar achter moeten en nog nauwelijks te zien zijn.

photo 468900

De achterste lift zit in een breder gedeelte van de hangar, en hier kunnen drie toestellen naast elkaar geplaatst worden. Dit ziet er krap uit, maar foto's tonen dat alle plaats ook benut werd in zo'n hangar.

photo 468910

foto:http://www.armouredcarriers.com/debunking-slade-and-worths-armoured-carrier-essays/2014/5/30/debunking-slade-and-worths-armoured-carrier-essays

photo 468899

Het dek heb ik hier verdeeld in een zone waar een paar toestellen op de katapult geplaatst worden, een middengedeelte waar de Hellcats staan en achteraan de Avengers. Hier heb ik geen voorbeeldfoto's voor.

photo 468904

photo 468905

photo 468906

photo 468907

photo 468908

photo 468909


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 feb, 2019 1:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Een probleem met de Decals van Dragon is dat er een paar opschriften die ontworpen waren voor hun model van de Independence niet overgenomen werden op het decalsheet van de Princeton. Deze opschriften waren voorzien in de liftschacht en waarschuwden voor brandgevaar.

photo 468918

http://www.modelwarships.com/reviews/ships/cv/cvl-22/350-dr/cvl22-Decal-01b.jpg

Het nr.19 werd bij de handleiding van de Independence gebruikt voor deze decals, maar nu is het voor de roundels. Toch is de bouwstap rechtstreeks gekopieerd waardoor ik nu iets anders moest vinden om dit opvallende opschrift aan te brengen. Ik dacht er eerst over om zelf een decal te knutselen. Gelukkig bekeek ik eerst nog eens het dry-decalvel van de Pontos houten-dekset. Hier bleek de decal in witte letters opgenomen, net zoals op een foto die ik eerder van Tracy kreeg, ondanks dat de binnenkant van de liftschachten niet tot het dek en dus de doelstelling van de set behoort.

https://modelbrouwers.nl/media/cache/fc/e9/fce9657063d1e5ee07d76adb3397888b.jpg

Ik had nog niet met dry-decals op modellen gewerkt, al kende ik het principe wel uit mijn jeugd. Het bleek wel dat een oneffen ondergrond het in 1 stuk opbrengen van de stencil sterk bemoeilijkt.

photo 469194

photo 469193

Daarna is er nog een laag p+ over gegaan. Ik zag uiteindelijk nog iets dat afweek van de foto's.

photo 469192

Let goed op de lift van de Princeton en dan vooral de grote draagbalk die zichtbaar is in de liftschacht. Die balk loopt zowat met de onderzijde gelijk aan de galerij naast het dek.

photo 469195

Er was geen onderdeel in de kit om deze balk af te werken, terwijl er aan de zijkanten van beide schachten toch twee plankjes bevestigd worden, waarvan die van de voorste helaas op de handleiding niet omgewisseld zijn zoals het hoort. Ik heb de balk aan de binnenkant van de hangar daarom gereproduceerd in Evergreen.

photo 469196

photo 469197

Het ziet er nu beter uit, maar de reparatie heeft tot gevolg dat de propellers van de Hellcats in de hangar de balk net raken. Zijn de poten van de L'Arsenal Hellcats te hoog? Of stond het bovenste blad neerwaarts bij transport? Ik ga het niet meer aanpassen. Er is wel op The Ship's forum een discussie ontstaan over het plaatsen van de vliegtuigen, volgens Tracy werden ze zelden over het hele breedte van de hangar geparkeerd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 feb, 2019 11:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooie vorderingen Steven!

Wat is dat benedendek vol met 3 naast elkaar. :shock:

Met betrekking tot de hoogte zie je op jouw benedendek-voorbeeldfoto duidelijk dat van alle vliegtuigen de propellors in één specifieke stand staan (als een Y ) waardoor de contour iets lager wordt.
Maar of je dát nog kunt aanpassen, met die kwetsbare mini-onderdelen :shock:

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2019 0:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Odorf, ik heb de propellers nog kunnen draaien, dus kunnen ze zo in de hangar. Ik moest wel eerst de achterste lift helemaal afwerken. Daarom moest het PE van Pontos nu op het liftplatform en op het dek gekleefd worden. Dit levert weer een paar leuke plaatjes op.

photo 469453

photo 469454

De rand op het platform dient om de verhoging van het houten dek op te vangen, de details zijn identiek aan het plastic dat ook extreem fijne rivets vertoonde. De rand op het dek heeft meer detail dan het plastic, hier zit de liftrailing op aangegeven, die omhoog komt als de lift naar beneden gaat.

photo 469452

Een ding is wel jammer aan het vervangen van het plastic dek, het lijkt er op dat daardoor de verdeling op het plastic dek verloren gaat. Ik weet niet of zulke rails ergens apart te verkrijgen zijn, als het al mogelijk zou zijn om ze even strak te krijgen als op het plastic.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2019 7:42 am 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Waarom zou je het plastic dek vervangen....?
Ziet er prima uit lijkt mij...

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2019 8:17 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dat had ik in het begin even aangeraakt.
StevenVD schreef:


Nog was mijn ombouwafwijking niet getemperd. Een verschijnsel dat ook in die dagen de kop op stak, waren gelaserde houten deksetjes. De meerwaarde van deze dingen is soms wat verder te zoeken in het geval dat je reeds over een mooi gedetailleerde plastic kit beschikt. Je zou ook kunnen zeggen dat de houtstructuur op deze kleine schaal niet meer waarneembaar zou mogen zijn. Het probleem met mijn kit was iets dat ik al ontdekt had op het moment dat ik ermee thuis kwam.

photo 431092

photo 431093

Dragon heeft kwetsbaren delen van de romp beschermd met de sprue en de grote delen van de kit bedachtzaam verpakt in een beschermende vacuform, met een spanbandje rond het dek. Zo moet het origineel ook in mijn kit geweest zijn, maar er zijn altijd respectloze kopers die niet alleen vinden dat ze zo'n doos mogen fouilleren (mijn mening daarover is dat dit alleen toegestaan zou mogen worden bij dozen die niet meer gesealed zijn), maar die ook de inhoud niet ordentelijk terugsteken. Een gevolg daarvan was dat het dek in aanraking gekomen was met de andere grote casco-onderdelen die niet door een plastic zak afgeschermd waren. De schade die daardoor aan de remkabels op het dek ontstaan was, was niet min.

photo 431090

Ik besloot dat het niet de moeite waard was om je druk over te maken als er al betere versies van dit dek uitgekomen waren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2019 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het ziet er allemaal weer verzorgd uit Steven. Al die vliegtuigen op het hangardek en het vliegdek staat wel heel stoer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2019 19:36 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Ah duidelijk, was ook wel 11 pagina's terug..... :mrgreen:
Ieder geval begint er wel ergens op te lijken, erg mooi hoe dit
allemaal tot stand komt...... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SNAFU en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement