Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 7:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Vandaag weer wat stapjes verder gekomen richting het eindpunt.

De staalkabel voor op de carrier bevestigd. Uiteraard moet die nog verweerd worden.
Ik heb de zijkanten weer een beetje bewerkt met glanslak en de aanblik bevalt me erg goed.
Ook de zeer vuile aanblik van het zeil bevalt me erg goed. Dat was precies de bedoeling.

Ook verder gegaan met de begroeiing van de sloot. Aan beide zijdes komt riet etc.

Ik heb verschillende holtes van de halftrack bewerkt met houtlijm, maar ik heb, denk ik, iets fout gedaan.
Ik heb het eerst met verdunde houtlijm gedaan, met geen resultaat. Daarna voorzichtig met onverdunde, maar weer geen resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 8:28 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Begint er al goed uit te zien, al denk ik dat je voor het riet toch nog beter een blokkwast moet gaan halen, het ziet er nu meer jungleachtig uit dan een verregend stukje nederlandse kleisloot gebeuren.

Naarmate jou skills verbeteren worden wij kritischer, dat besef je wel he :mrgreen: :mrgreen:


(iets met stuurlieden en wal)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 11:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik volg Bert i.v.m. het riet... riet groeit recht naar boven, kijk maar naar de foto's die ik je eerder doorstuurde. De takjes die je gebruikt hebt lijken me beter aangewezen om er struikjes van de maken, wat ook niet zou misstaan. Het is tenslotte wildgroei en daar zit van alles tussen. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 11:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Bert Takken schreef:
Begint er al goed uit te zien, al denk ik dat je voor het riet toch nog beter een blokkwast moet gaan halen, het ziet er nu meer jungleachtig uit dan een verregend stukje nederlandse kleisloot gebeuren.

Naarmate jou skills verbeteren worden wij kritischer, dat besef je wel he :mrgreen: :mrgreen:


(iets met stuurlieden en wal)


Dank je Bert! Als dat betekent dat de foto's laten zien dat ik zichtbaar progressie boek en dus mijn skills verbeteren, is dat geen enkel probleem! :mrgreen:

Dat jungle achtige klopt inderdaad wel. Was al wel tevreden over de wilde aanblik van de begroeiing, maar vond het zelf er ook nog niet uitzien als riet.
Deze week toch maar even een blokkwast halen en Richard's methode toepassen en kijken hoever ik kom.

Bert, zou jij mij kunnen helpen met jouw tip van houtlijm in de holtes van de halftrack, want zoals ik al aangaf, ik heb het nu op twee manieren geprobeerd en geen resultaat tot dusverre.

Walter, klopt inderdaad wat je zegt. Ik heb die takjes er tussen gezet omdat ik de laatste weken tijdens mijn mountainbiketochten m'n ogen, behalve op de weg uiteraard, erg gericht had op sloten en tot de conclusie kwam dat er in de slootkant werkelijk waar van alles groeit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 15:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik voeg gewoon in een paar stappen de onverdunde houtlijm in de kiertjes en zo en laat dat 24 uur drogen, maar heb je echt een holtje, tja, misschien is dan sec.lijm aanstippend met een sateprikker beter als je niet wil plamuren

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Bedankt Bert voor de aanvulling,

Secondelijm heb ik genoeg liggen, houtlijm trouwens ook. Ik ga het vanavond op m’n gemak nog eens proberen.
Misschien ben ik de eerste keer te voorzichtig geweest en heb ik te weinig gebruikt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2019 9:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Gisteravond weer met van alles bezig geweest.

Het begint langzamerhand in de afrondingsfase terecht te komen.

verder gewerkt aan de begroeiing bij de sloot en hier en daar elders in het landschap nog wat begroeiing aangebracht.
Bij de sloot heb ik expres ruimte open gelaten om straks goed het riet te kunnen plaatsen.
Afbeelding

Verder de staalkabel een wash gegeven aan de voorkant van de carrier en ook op andere stukken de carrier nog wat meer donkere wash gegeven.
Er zit nu een duidelijk verschil tussen de binnenzijde van het voertuig en de buitenkant. Vooral de erg vervuilde aanblik stemt me erg tevreden.
Aan de voorkant ben ik voorzichtig begonnen om een nat weereffect te creëren door het aanbrengen van glanslak.
De zijkanten van de carrier had ik daar al mee bewerkt, zie eerdere posts voor dat resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook bij de halftrack heb ik glanslak aangebracht. In dit geval in de diepere delen van de sprockets aan beide zijden.
Om ook hier het nat weereffect te creëren.
Dat is best goed gelukt, al zeg ik het zelf. Kijkend naar het verschil met de loopwielen die ik niet behandeld heb met glanslak.

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op wo 16 jan, 2019 18:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2019 9:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik denk dat je nog veel kan winnen met wat drybrushen met lichtgroen lichtgeel en op de meest hooggelegen plekjes een puntje wit (dit wel zeer summier heer)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2019 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Ha Bert,

Bedoel je dan specifiek de loopwielen en de sprockets van de halftrack?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2019 21:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Nee, specifiek alles eigenlijk

Door de regen wordt alles iets glanzender en dus gaat het iets meer glimmen, het regent op dit moment niet maar je heb nog wel hatte voertuigen en zo, door nu te drybrushen met eerst lichtgroen, dan dezelfde plekken subtieler met lichtgeel krijg je meer effect of dieptewerking visueel gezien. Het is echter vrij moeilijk om vanaf hier precies aan te geven wat je moet doen, maar pak een goede lamp, bij voorkeur een LED lamp of zaklamp en schijn daarmee eens vanuit verschillende hoeken een beetje indirect over je dio (dus net over je dio), je ziet dan vanzelf wat gedaan moet worden.

In de basis kies je gewenste kijkrichting waarin je jouw dio wil tonen, die vlakken of de wat scherpe zijdes drybrush je dan.

Jee, doen is makkelijker dan vertellen hoe :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 70  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement