Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2019 11:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Als ik de foto van de tekening over het model heenleg zijn er toch nog wel wat zaken die anders zijn. Zo moet de schoorsteen vann het midscheepsdekhuis weg, de richttorenkooi midscheeps weg, achterste railing lager, op het model zit het achterste 40 mm station niet helemaal correct, maar das mm werk, het lijkt alsof de kimkielen niet geheel correct zitten, maar dat beschouw ik ook als mm werk

Op de dektekeningen moet er achter een kast verplaats worden van de stuurboordzzijde achterdek. Moet even zoeken wat het voor iets is wat bakboord net achter brughuis is, maar daar hebbenwe foto's voor omdat de tekening niets aangeeft, de luiken achterdek zitten wel goed, op voordek zal er ook wat verplaatst moeten worden, de munitiekisten voor de 3 incher zijn te groot, dus ik heb ng wat te doen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 22:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Nou, de helft is van het dek verdwenen, nu lijkt het meer op een nederlandse versie

Het dek

photo 466114

Toen eens gekeken naar het brugplatform, maar wordt ik niet echt heel blij van of ben ik erg kritisch. misschien, maar als ik meer werk ga hebben aan het opknappen dan namaken dan is de keuze snel gemaakt. Voor nu geef ik het de voordeel van de twijfel en ga het pknappen en schoonmaken, hier alvast een tussenstand

photo 466115

photo 466116

Tja, ik vraag me soms af hoe die gasten werken bij het inpakken

Als ik het platform, de brug en SB en BB 40 mm station er even op zet, dan krijg je wel een beetje indruk he?

photo 466117

je ziet dat dit nu niet het grootste model is met zijn 16 cm lengte

Ook ben ik even aan het kijken geweest naar de 40 mm stations, maar daar was ik zo klaar mee. Dat ga ik dus nieuw maken

photo 466118

De eerste versie was best aardig, alleen raar genog was de bovenste van de foto wat kleiner, dat moet dus beter en overnieuw

photo 466119

Dus we gaan weer verder.

Het handige van een schuifmaat is dat je dat prima als klem kunt gebruiken

photo 466120

uiteindelijk heb je dan een nieuwe versie met de originele er naast

photo 466121

photo 466122

En een totaal plaatje als afsluiter

photo 466123


Het lijkt alsof de kuipen verkeerd staan, maar dat ligt aan de telefooncamera, plaatje zit echter nog wel los

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 3:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
dat is zeker een behoorlijk verschil, wat zeker de moeite waard is geweest om te herbouwen !!, giethars is mooi spul, je kan er zeer mooie details mee maken, maar soms kan het ook een drama zijn,
en het uiteindelijk een "duur" voorbeeld is voor je zelfbouw/scratch project.
Heb zo zelf ook al een aardig dure bak vol met giethars onderdelen die puur en alleen als voorbeeld hebben gediend, omdat ze niet mooi genoeg waren of niet aan mijn eisen voldeden.
Maar had ik al gezegd dat je weer een mooi model aan het maken bent ? :lol:

kijk wederom uit naar je volgende update !! :brouw:

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
Ik sluit me aan bij Boris, een ware verbetering en dat op deze schaal BertUS!

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 17:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
apart schip. veel opschoonwerk zo te zien, maar komt goed. Wat bedoel je juist met doorlopers?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 22:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Resin wat doorgelopen is in de mal, onder de uitbouw van de brug zaten bij beide kanten proppen resin, ook bij de kuip op het achterdek zaten doorlopers dus bij de overgang kuip en dek net alsof er een enorme lasnaad zat.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jan, 2019 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Het is dus weer geen ‘shake and bake’ kitje.

Ben je wel van de straat. 8)
En het resultaat is weer zoveel mooier!

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 8:23 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Nee, niet echt, maar inderdaad ben van de straat en kan mijn scratchskills weer wat aanscherpen. Eigenlijk is dit leuker dan een kant en klaar in elkaar vallend kitje (die ik eigenlijk ook niet meer RUDD kan bouwen raar genoeg)

Ik ben niet echt een perfectionist of een zgn Rivetcounter, maar het moet er wel geloofwaardig en goed uitzien. Waar ik bij de Bitter nog wel eens rommelde moet deze dan weer iets beter worden (de Bitter wacht nog steeds op zijn ringen voor de Bofors, maar ik denk dat ik er toch maar mee verder ga, dan maar met meer beleid die ringen aanbrengen)

Ben nu bezig om de brug opnieuw te maken, want het resinonderdeel was niet alleen voor met luchtbellen en ongelijkheid ook nog eens niet geheel volgens de tekening qua formaat. Leuke uitdaging weer.

misschien ga ik het platform ook overnieuw doen (kan beter het geld besteden om een romp zelf te maken dan :lol: :arrow: )

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 22:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ben weer wat verder met de kit, althans het resin als voorbeeld, maar wel de tekening erbij en dan kloppen de resindelen ook niet helemaal (uhhh ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat mijn parts ook niet geheel schaalgetrouw zijn, je verlijmd dingen op elkaar terwijl het dan eigenlijk tegen elkaar had moeten zijn, maar dan klopt de rest weer niet meer.
Maar goed, ik werk oa met dze tekening

photo 466285

Deze tekeningen kan je downloaden van Gahetna.nl en daar staan van de meeste nederlandse marinevaartuigen ingescande werftekeningen.

Ik had al eerder de brug laten zien en wat ik er nu van gemaakt heb

photo 466290

photo 466289

en dan ook even in combinatie met het originele deel

photo 466288

photo 466287

photo 466286

Het grondplaatje is het platform wat ik ook maar nieuw ga maken want volgens de tekeningen waren de platforms voor de 20 mm dus cirkelvormig en niet o hoekig als het resindeel.


Ik kwam tijdens bekijken van de referentiefoto's er opeens achter dat de ene keer de Wolf F817 wel een 40 mm geschutsstation had en op andere foto's zag ik juist weer een ontbrekende kuip en zat er een platform met een "H".
Op de tekeningen stond hij wel

Op http://www.Dutchfleet.nl navraag gedaan en het bleek dat op een gegeven moment de kuip verdwenen is , verder zijn de twin oerlikons 20 mm vervangen door single 20 mm's en is door het plaatsen van de Zodiak een K-gun en rek verdwenen. De Zodiac werd gebruikt voor onder ander de politietaken dus controleren van viskotters. Dit resulteerde dus eenmaal in daadwerkelijk schieten toen de Wolf een viskotter wilde opbrengen die vol zat met hasj. Eerst scoten voor de boeg, toen gericht op de motoren. De bemanning het toen het schip laten zinken. Als jullie willen zoek ik even de juiste datum er bij.


Edit. Okee, ik zat dus wel fout, de voorste platforms zijn dus inderdaad afgevlakt aan de zijkanten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2019 21:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Bij de vorige update heb ik de brug laten zien, met de grondplaat voor het platform
Ondanks de koppijn toch nog wat kunnen doen en het platform wat verder gemaakt, ik heb een dunner materiaal gebruikt voor de wanden, vond ik mooier. ben zelf wel heel benieuwd hoe het al in de primer er uit gaat zien.

Beide platforms even in beeld gebracht

photo 466366

En met de brug er op

photo 466365

Ik moet hier en daar nog even wat fijnschuren en de brug moet nog verder worden aangekleed. het was een open brug zonder bescherming, gestuurd werd achter de ronde raampjes, die krijgen onder zich ng een paar luiken. De zijkanten wmoeten nog wat leiding werk krijgen en de apparatuur, munitie en bergkisten etc.

Als ik het spul effies op de romp leg dan krijg je het volgende plaatje

photo 466367


Nog even een weetje. In '54 verdween de derde 40 mm opstelling, dus ik moet even besluiten wat ik ga doen, maar ik neig toch naar het behouden van deze kuip en dan maar geen Zodiac, dus eigenlijk wordt dit dus ook een model naar de werftekeningen uit '52

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement