Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 14:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 dec, 2018 9:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Goed idee, die palen waren vrij ruw alsof ze vol krassen staan, dus in de diepere delen zal de donkere kleur behoorlijk lang blijven zitten. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec, 2018 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Vanavond met veel kleine dingen bezig geweest.

De helft van het aantal weipaaltjes voor een deel op maat gemaakt van satéprikkers en roodbruin geschilderd.
Straks krijgen de paaltjes nog een donkere wash en verwijder ik de spitse, ongeschilderde punten.

Afbeelding

Ook de staalkabel voor op de voorkant van de carrier verder afgemaakt qua schilderwerk en de ogen eraan gelijmd.

Verder nog iets veranderd aan de camo van het pantser van het machinegeweer op de Duitse halftrack. Daar was ik het nog niet mee eens.

Op de bouten en de vering van de suspension van de carrier wat roodbruine wash gedaan om roest aan te brengen. Ik ben niet ontevreden over de aanblik. Best subtiele roest, al zeg ik het zelf.
Nu eerst de halftrack en de carrier in de glanslak zetten om verder te kunnen met het aanbrengen van de washes.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2018 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Ik heb weer een vraagje, dit keer over mijn ‘Zeeuwse waaibomen’. :D
Ik kom er niet echt achter wat het voor bomen zijn.
In Zeeland van de zomer zag ik veel knotwilgen, maar deze zijn het zeker niet in mijn dio.
Ik wil losse blaadjes bestellen, zowel groene als verdorde, om aan de takken te hangen en op de grond te bevestigen.
Ik twijfel nu tussen eikenbomen en esdoorns, maar misschien zit ik wel helemaal verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2018 14:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik denk zelf niet dat er esdoorn of eiken langs de kant van de weg hebben gestaan, is niet echt de juiste grond ervoor, ik zou eerder aan populier denken, er komen wel eiken voor maar dat is alleen in het grenns gebied, dus niet op de ziltegrond, linde en essen kunnen wel

Maar als je eens een theezakje openmaakt, volgens mij kan je daar best mee wegkomen, al zal er rond die tijd niet echt veel blad aan de boom hebben gezeten.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2018 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Bedankt Bert voor je antwoord.

De blaadjes die zijn ook het meest voor op de grond en hier en daar een verdwaald blaadje aan een tak. Want in die tijd van het jaar zit er inderdaad niet veel blad meer in de boom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2018 16:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jan, 2017 17:23 pm
Berichten: 284
Woonplaats: Groningen
Het Sebastiaan

Wat Bert zeg met de inhoud van een thee zakje is een optie maar zoals in het topic van Esther is werken met echte herfst
bladeren ( genoeg te vinden nu :lol: ) en deze drogen in de oven en daarna de brosse gedroogde bladeren verkruimelen
in stukjes is wellicht ook een mooie optie omdat je dan gelijk al kleur variatie heb

Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2018 16:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Gezien het weertype en omstandigheden zal het op de grond toch voornamelijk donker van kleur zijn denk ik.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2018 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Bedankt Bert en Richard voor het meedenken over de bladeren.
Het zullen inderdaad donkere bladeren worden gezien de weersomstandigheden toen.
Dus ik denk dat ik blaadjes bestel. Ik heb mooie setjes gezien van Plusmodel.

Vandaag en gisteren de telegraafpalen bewerkt met een sterk verdunde zwarte wash en ik ben erg tevreden. Ik durf ze nu in mijn dio te zetten. :D
Misschien is de tweede foto niet de beste, maar het verschil is wel duidelijk zichtbaar.
Ik ben steeds meer en beter m’n weg te vinden als het gaat om het gebruiken van washes. :)

De palen voor:
Afbeelding

De palen na:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2018 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Vanavond weer een paar stappen verder gekomen.

Alle weipaaltjes zijn nu roodbruin geschilderd. Die zijn nu klaar om een donkere wash te krijgen. Daarna nog wel de spitse punten verwijderen.
Afbeelding

Op de onderkant van de Duitse halftrack lekker losgegaan met een donkere wash. Nog niet overal geweest, dus dat gebeurt uiteraard nog.
Afbeelding

De carrier en de rest van de halftrack daarna in de glanslak gezet en zodra die droog is, kan ik de voertuigen verder behandelen met washes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 dec, 2018 11:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2798
Woonplaats: Dongen
Beste mensen,

Wie kan mij helpen met mijn jacht op de goede decals?
Ik wil van de decals die bij de kits van de carrier en de halftrack zitten, de voertuignummers en de kentekens gebruiken, maar wil de juiste divisional markings en kleinere eenheden markings gebruiken.

Ik ben op wikipedia begonnen, daar heb je handige doorkliklinks en heb inmiddels de site canadiansoldiers.com gevonden en ben daardoor al wat verder gekomen, maar heb nog niet alle markings.
Ik kom veel patches en insignia voor op uniformen en baretten tegen, maar weinig markings voor op voertuigen.

Voor de Duitse eenheid was het nog veel moeilijker zoeken. Wel veel markings, maar niet de goede eenheid.

Dat betekent dat ik voor de carrier de volgende markings nodig heb:
3rd Canadian Division (gevonden)
9th Canadian Infantry Brigade (gevonden)
2nd (Reserve) Battalion, The Highland Light Infantry of Canada (niet gevonden)

De Duitse halftrack:
64 Infanterie-Division (niet gevonden)

Alvast bedankt voor degene die me kan helpen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 70  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement