Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2018 16:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Welkom terug Benjamin. Jammer dat je alles kwijt was, dat kan heel deprimerend voelen. Fijn dat je het weer oppakt en ik kijk uit naar je vorderingen. Zeker bij de DC-2 en DC-3, in het verlengde van de BB Gooneybirds. Het is in dat hoekje momenteel te rustig... nog twee weken doorbuffelen en dan hoop ik ook weer tijd vrij te kunnen maken voor m'n liefde voor het brouwen!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2018 2:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
TheFlyingDutchman schreef:
Oei, als ik mijn hele map met tekenwerk kwijtraak zou ik ook écht niet blij zijn. Hoe heeft dat kunnen gebeuren dan? Goed te zien dat je het weer oppakt! Zou ik ook moeten doen...


Denken dat je alles goed heb gecheckt bij de back-up bestanden en er achter komen dat, nadat je een fabrieksherstel heb gedaan op je computer, bij het terugplaatsen toch niet alle bestanden er op staan die erop hadden moeten staan. :?

Vintage Jet schreef:
Welkom terug Benjamin. Jammer dat je alles kwijt was, dat kan heel deprimerend voelen. Fijn dat je het weer oppakt en ik kijk uit naar je vorderingen. Zeker bij de DC-2 en DC-3, in het verlengde van de BB Gooneybirds. Het is in dat hoekje momenteel te rustig... nog twee weken doorbuffelen en dan hoop ik ook weer tijd vrij te kunnen maken voor m'n liefde voor het brouwen!


Zeker als een flink aantal van de decalsheets al klaar waren om geprint te worden, maar ik heb de draad weer opgepakt beginnend met de decals voor deze DC-2. Daarnaast gelijk de DC-3 en L-14 Super Electra ook gemaakt, gezien dat ze redelijk gelijk in font en formaat zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2018 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Tot mij verbazing ontving ik gisteren mijn bestelde 'custom' decals voor de DC-2.

photo 463784 photo 463787

photo 463786 photo 463785

Ik ben zeer happy met hou ze zijn gelukt. Het vermiljoenrood (of oranje, het is maar hoe je het bekijkt.) is mooi en gelijkmatig, en de kleine letters zijn duidelijk leesbaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2018 15:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Hoi Ben,

In je eerste zin zit, zonder nadere toelichting een aardige contradictio ;-) Maar fijn dat je er happy mee bent. Ik kijk zeer uit naar het vervolg van deze 'oer goonybird'!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2019 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Nu ik eindelijk de Phantom BB klaar heb ben ik gister verder gegaan met deze vogel. Eerst stap was de kist volledig voorzien van een mooie laag Vallejo 'Duraluminium' (77.702), en daarna een uur of drie laten drogen, daarna de verschillende roervlakken en de leading-edge van de vleugels afgeplakt en dat vervolgen spuiten met Vallejo 'Aluminium' (77.701).

Vanochtend was is verder gegaan, en de onderzijde van de vleugels opnieuw voorzien van een dunne laag 701 Aluminium, dit keer zonder afplakken van de roervlakken, alleen op sommige delen van de romp en staart waar ik geen aluminium wilde hebben. Aan de onderzijde zie je nu afhankelijk van de lichtinval een tintverschil tussen de vleugel en de rolroer. Ik zal van de week (zo snel mogelijk) wel wat foto's schieten voor dit verslag, want ik snap dat jullie plaatjes willen zien van mijn vorderingen.

Zojuist heb ik de onderzijde van de vleugel voorzien van een laagje clearlak, ter bescherming. Ik heb nog wat vlakken op de romp die ik andere tinten wil geven dan het duraluminium. Maar, morgen weer een dag. Dan ga ik wel weer verder, vanavond ga ik alvast de eerste paar decals op maat snijden.

Binnenkort weer een update. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 maart, 2019 18:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Toch vandaag maar een paar foto's gemaakt van de vorderingen, gezien het al een tijdje geleden is sinds de laatste foto's.

photo 471801

Bovenzijde vleugels met registratie.
photo 471802 photo 471803


Onderzijde vleugels met registratie.
photo 471804 photo 471805


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 maart, 2019 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Na drie uur al afplakken? Dat is snel. Ik zou het niet durven :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2019 8:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Op twee na, bijna alle decals erop.

photo 471981 photo 471982

photo 471983 Ondanks dat het licht wilde niet meewerken, een paar foto's.

Ik moest helaas de naam 'EDELVALK' per letter plaatsen, omdat ik (de dommerd die ik ben) bij het tekenen geen rekening heb gehouden met de ronding van de neus. De letters heb zo recht mogelijk proberen te plaatsen daarbij heb ik ook geprobeerd ze zo dicht mogelijk op elkaar te plaatsen zodat ze alle acht op de neuskegel/klep paste, dat is ten delen gelukt de 'E' is er net buiten gevallen ( 8) Niemand die het ziet, toch). Ik denk dat de letter toch nog een beetje te groot zijn. :| Dat weet ik dan ook weer.

Nu alleen nog de naam op de andere zijde van de neuskegel, en de het opschrift 'KLM HOLLAND' op de buik, en volgende week maar concentreren op het onderstel en de base van de display.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement