Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 okt, 2018 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Zoals enkelen van jullie wellicht nog weten ben ik enkele jaren terug definitief, maar dan ook echt voor altijd en eeuwig gestopt met modelbouw. Of toch maar niet. Daarom volgt nu een brouwverslag van een 1/32 HK models Meteor F.4 van het LSK. Ik ben nog aan het dubben over het schema, maar in ieder geval een zilveren.

Over deze kit: Het is een weliswaar duur maar toch voor deze schaal eenvoudig model met niet zoveel onderdelen. Toch ben ik van mening dat alles wat nodig is erbij zit, en wel in een zeer mooie kwaliteit qua oppervlakte detail, en een zeer goed pasvorm (tot nu toe). Vooral de cockpit is een juweeltje. Ik heb er wel nog Eduard 32 804 bijgekocht om het verder op te dirken met weinig werk. Erg leuk dat een passend neusgewicht van lood wordt meegeleverd, past als een handschoen.

Vandaag al zover gekomen dat de romp dicht kon. Ik moet er weer even in komen, en met deze HK Meteor is dat een fluitje van een cent. Niet te makkelijk, niet te moeilijk en met weinig werk te upgraden (zoals de seatbelts gemaakt van de achterkant van een vel schuurpapier en wat overgebleven PE).

Lekker rustgevend weer, dit..... :brouw: Heb het gemist.

Afbeelding Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Laatst bijgewerkt door grunt op zo 21 okt, 2018 21:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 11:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Je bent het duidelijk niet verleerd, mooie samenbouw tot nu toe...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 17:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Afgezien van het feit dat ik de eerste paar zinnen totaal niet samen weet te lijmen "voor altijd en eeuwig gestopt" en "hier volgt een brouwverslag", vindt ik het getoonde erg netjes

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2018 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Vandaag flink opgeschoten met de Meteor. Het airframe is eigenlijk compleet. Bij het droog passen kwamen de vleugelwortels eigenlijk erg mooi gelijk met de romp vleugelwortel. Vervolgens heb ik de vleugelhelften conform bouwtekening op elkaar gelijmd. Bij het samenvoegen van de complete vleugel en romp bleek er dan toch een aardige "step" te zijn ontstaan.

Ik heb die met een afgerond No. 11 mes weggeschraapt en de naad met Surfacer 1200 dichtgeverfd wat daar eigenlijk niet voor bedoeld is (Surfacer 500 was hier uitverkocht), maar heb ook vandaag in Japan twee tube's Tamiya putty besteld, mijn oude vertrouwde plamuur. Schijnt hier niet meer verkocht te mogen worden? Morgen een partij schuren dus, en uitkijken zo min mogelijk fan het fijne detail weg te schuren.

Tip voor de volgende HK Meteor (wellicht een F.8 of T.7 met de Fischer Models conversieset): Eerst de bovenste vleugelhelften aan de romp lijmen en uitlijnen, dan de onderste helft daar aan toevoegen.

Trouwens, heeft iemand een goede foto van de ruimte achter de cockpit, dus onder het achterste plexiglas? Google helpt me niet.

Het model nu:

Afbeelding

Het landingsgestel is verweerd en geseald met HG Nr. 51 (onverdund gespoten, eerste keer voor mij, ging prima).

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dat gaat snel. En ik dacht dat ik er flink tempo in had zitten :D

Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de HK modellen. Ze hebben toch wel leuke onderwerpen in 1:32 dus wie weet koop ik daar ook nog eens wat van.

Mooi weathering werk aan die wielen. Ik gebruik zelf trouwens HG77 en dat werkt ook prima.

Veel plezier nog. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 14:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Even wat scratchen (beetje maar) achter de stoel, wand dat is wat leeg (vrij naar artistieke licentie want ik kon geen foto vinden, alleen van iemand anders die het zo had opgelost op een andere HK Meteor).

Afbeelding

Na een hoop schuurwerk de naden eens met Surfacer 1200 bedist:

Afbeelding

Ben redelijk tevreden. De naad boven op de romp is vanuit de mal niet zo mooi afgewerkt als de rest van het model, alles lijkt een beetje ruw. Hier heb ik nog werk aan, evenals aan de motorgondels. Ronde 2.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 14:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk,

ook wel eens leuk voor de anderen als je ook eens antwoordt op wat ze schrijven/vragen

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Silenoz schreef:
Mooi werk,

ook wel eens leuk voor de anderen als je ook eens antwoordt op wat ze schrijven/vragen


Bedankt! Als je de vraag over HK kwaliteit bedoeld (dat is de enige vraag die ik zie), er staat dit in mijn openingspost: "een zeer mooie kwaliteit qua oppervlakte detail, en een zeer goed pasvorm (tot nu toe). Vooral de cockpit is een juweeltje". Mijn eindoordeel volgt als ik klaar ben, oké? Komt een beetje lichtgeraakt over van je, maar dat zal dan wel aan mij liggen :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 17:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Er was nog de vraag in het begin van Bertus ook in verband met het permanent gestopt zijn, waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben. Misschien lichtgeraakt, ik weet het niet, komt misschien bot over, maar dat is het nadeel aan geschreven tekst, intonaties en dergelijke zijn er niet. Je bent als ik het zie ongeveer 7 jaar weggeweest, ondertussen zitten hier nogal wat oude rotten, maar ook veel mensen die je geschiedenis niet (meer) kennen.

Doch dit terzijde...

Sowieso veel brouwplezier, ik blijf volgen

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Silenoz schreef:
Er was nog de vraag in het begin van Bertus ook in verband met het permanent gestopt zijn, waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben. Misschien lichtgeraakt, ik weet het niet, komt misschien bot over, maar dat is het nadeel aan geschreven tekst, intonaties en dergelijke zijn er niet. Je bent als ik het zie ongeveer 7 jaar weggeweest, ondertussen zitten hier nogal wat oude rotten, maar ook veel mensen die je geschiedenis niet (meer) kennen.

Doch dit terzijde...

Sowieso veel brouwplezier, ik blijf volgen



Ah zo bedoel je, sorry. Maakt ook niet uit hoor. Heb er destijds de brui aan gegeven wegens van alles en nog wat. Ben inmiddels ook een ouwe geworden, maar het bleef altijd kriebelen. Heb ook al die tijd in modelbouw fora gekeken. Is het al zo lang geleden.....? Mijn ogen zijn niet meer wat ze waren, dus ik ben wel van 1/48 naar 1/32 gegaan. (alsof dat wat uitmaakt voor de ogen :) ).

Ik heb nog steeds een voorliefde voor Nederlandse militaire luchtvaart, dus mijn onderwerpen zullen in die trend zitten. Alhoewel, een 1/32 F-14 in Iraanse kleuren staat ook al 25 jaar op mijn verlanglijst. Eerst maar eens deze afmaken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: robh en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement