Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun, 2008 10:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
De custom luchtfiler behuizing is bijna klaar.
Afbeelding
Bovenkant zit erop. Extra steuntjes erin gemaakt, zodat de bovenkant niet inzakt. Onderkant is 0,75 mm styrene. Randjes gemaakt van 1,5 mm vierkant profiel 2 stukjes op elkaar voor de goeie hoogte. Bovenkant is 0,3 mm styrene plaat. Hij is nu precies hoog genoeg dat de chrome afdekplaat van luchtfilter er gewoon op past en net iets hoger licht dan de rest van bovenkant voor het makkelijker verwijderen om luchtfilter te vervangen.
Afbeelding
1 achterlicht gat is bijna af alleen nog iets bijschuren. Andere achterlicht gat opnieuw met plamuur deels gevuld omdat het los had gelaten en bij het zagen was het een beetje scheef gegaan.
Straks begin maken met de stoelen enzo in elkaar zetten. Paar kleine deeltjes van ophanging en motorblok kleurtje geven ipv van zilver/chroom.

_________________
RaB COD CLAN
Lopende projecten: Psycho Hearse, Pink (bel) air, hemi powers ford ratrod, garaga dio.
Wachtrij: Chevy crew COE hauler.
Wishlist: Te lang:P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun, 2008 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
Gister begin gemaakt met interieur. De deurpanelen zijn bijna af. Nog 1 zilvere rand er op en de deurklink zilver
Afbeelding
De body wordt of geheel de donkere kleur maar misschien deels ook de lichtere kleur. De lichte kleur zou volgens dekseltje ongeveer de zelfde kleur moeten zijn als de donkere kleuir is alleen heel wat tinten lichter uitgevallen. Toen maar delen interieur licht gemaak.

-----------------EDIT------------------------------

Afbeelding
De voorkant is bijna af. Krijg het alleen niet mooi strak. En er blijven gaten enzo inzitten. Heb het nu al paar keer opnieuw bijgevuld en bij geschuurd. Ligt misschien deels ook aan de putty gebruik vallejo plastic putty. De verlenging zelf is wel goed gelukt al zeg ik het zelf. Het stripje dat je in het midden zit zit er omdat het middenstuk er tussen uitbrak. Nu wat meer stevigheid tot de lijm droog is zodat het er weer tussen zit.

_________________
RaB COD CLAN
Lopende projecten: Psycho Hearse, Pink (bel) air, hemi powers ford ratrod, garaga dio.
Wachtrij: Chevy crew COE hauler.
Wishlist: Te lang:P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2008 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
alles is gespoten en geverd. Body 2 keer gespoten alleen nog steeds geen goeie kwaliteit. Is nog iets waar ik oefening in nodig heb. Heb voor dit project vallejo plastic putty gebruikt maar dat raad ik iedereen af. Laat weer los na een tijdje. Heb je het eindelijk mooi glad gekregen heb je gespoten zie je de randjes weer en bij de achterlichten liet het los.
Maar nu ff wat foto's.
De stoelen.
Afbeelding
Het chassis met motorblok. Paar kleine details met lichtblauw gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
De eindstukken van de uitlaat zijn eigenlijk eindstukken van de uitlaten van chevy truck. Die afgeknipt geheel uitgeboord. De eindstukken van de ford eraf geknipt en de eindstukken chevy er deels overheen geschoven en vast gelijmd.
De voorkant
Afbeelding
Duidelijk te zien waar de putty zit. Ongeveer de helft van de putty daar zit de eigenlijke rand van de body.
Afbeelding
Achterkant body met de custom achterlichten. Achterlichten is gewoon een stukje styrene plaat dat rood is gemaakt en er achter is geplakt.
De bodem en de spatborden. Hier is de tunnel net geverfd door me vriendin.
Afbeelding

_________________
RaB COD CLAN
Lopende projecten: Psycho Hearse, Pink (bel) air, hemi powers ford ratrod, garaga dio.
Wachtrij: Chevy crew COE hauler.
Wishlist: Te lang:P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2008 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
zover ik kan zien ziet het er goed uit!
je interieur ziet er erg strak uit! :shock:
ik zou als ik jouw was even de macro stand op de camera aanzetten, dan zien we het veel beter :wink:
greetz, DAffIE

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2008 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
camera heeft geen macro stand telefoon van me vriendin kan redelijk scherp foto's van dichtbij maken alleen die heeft keuren.

_________________
RaB COD CLAN
Lopende projecten: Psycho Hearse, Pink (bel) air, hemi powers ford ratrod, garaga dio.
Wachtrij: Chevy crew COE hauler.
Wishlist: Te lang:P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun, 2008 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
De spuitbus die ik heb gebruikt waarschijnlijk toch niet geheel geschikt voor modelbouw. Na het spuiten pasten diverse onderdelen niet meer perfect lijkt als of ze iets verbogen zijn ofzo.
Maar dit is het eindresultaat. Het kan beter vooral kwa spuitwerk. En je ziet nog steeds de naad van het plamuur omdat dat weer is gaan werken na het spuiten.
[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v203/punkvisser/zijkant-2.jpg[/IMG
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
RaB COD CLAN
Lopende projecten: Psycho Hearse, Pink (bel) air, hemi powers ford ratrod, garaga dio.
Wachtrij: Chevy crew COE hauler.
Wishlist: Te lang:P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun, 2008 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Om heel eerlijk te zijn, maken die minpuntjes precies dat het model er niet zo best uitziet. De afwerking van de plamuur, de verf onder de voorruit en de zelf gemaakte luchtfilter. Als je aan al die dingen meer tijd besteed, wordt het resultaat beter en fleurt dat je hele model op. Ik vind persoonlijk het schuren ook het minst leuke aan modelbouw, maar dat maakt wel je model. De volgende keer extra schuren en gewoon nog een laagje plamuur erover. Die putjes in de lak kan ik niet verklaren overigens, nog nooit eerder zoiets gezien.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun, 2008 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
oefening baart kunst. Dit was 1e auto waar ik zelf dingen aan heb verbouwd enzo. Spuiten gaat me moeilijk af gewoon nog oefenen. En bij plaatsen van het raam kwam ik er achter dat de verf los liet door de lijm
Maar het is voor mij een goeie leerweg geweest.

_________________
RaB COD CLAN
Lopende projecten: Psycho Hearse, Pink (bel) air, hemi powers ford ratrod, garaga dio.
Wachtrij: Chevy crew COE hauler.
Wishlist: Te lang:P


Laatst bijgewerkt door RuuB op do 19 jun, 2008 17:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun, 2008 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
De verf los liet door de Verf??? :roll: Ik denk eerder door de lijm :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement