Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 19:47 pm 
Kris bedankt voor het schrijven van de intro! :wink:

De auto die ik heb gekozen om om te bouwen als eerbetoon aan Boyd is de Britse Morgan Roadstar. De lijnen en de gril van deze auto hebben naar mijn mening een mooi "Boyd-gehalte".

Afbeelding
Afbeelding

Deze bak is 1/16. Een heerlijke schaal om leuke dingen mee te doen. Lekker groot dus! 8)

De spaakvelgen gaan eraf en die worden vervangen door deze:

Afbeelding

Wat nodig is (zoals koplampen b.v.) komt er gewoon op, maar alle overbodige toeters en bellen blijven er af! Hij moet zo strak mogelijk worden!
De kleur? Ik heb nog geen idee...Ik ga vandaag of morgen wel even voor een kleurenschema hangen en dan zal er best iets passends gevonden worden.
Verder wil ik nog niet te ver vooruit kijken. Stap voor stap wordt deze jongen opgebouwd en de eerste stappen liggen voor de hand, maar latere stappen en beslissingen zullen pas genomen worden naarmate het project vordert. Aan de hand van de "Look" van het model op een bepaald moment zal de volgende stap bepaald worden. Ik kan nu wel van alles en nog wat in mijn kop halen, maar daar zal hoogstwaarschijnlijk toch niets van terecht komen. Dus net als jullie heb ik wel een idee van hoe het zal gaan worden, maar definitief weten we het pas wanneer de laatste hand gelegd zal zijn! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Hier is zeker wat moois van te maken Wilko,

ik zou echter niet voor deze wielen kiezen maar toch wat meer naar de custom wielen gaan.... Verder zat ik naar de lijnen te kijken en leek het mij wel gaaf om de koplampen niet apart maar in de buitenste wielbogen te maken zodat het geheel wat strakker is.

Hoe dan ook hij zal er beter uit komen te zien als de originele morgan (jou kennende). Anti brits is dan een mooi motto niet?

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 20:46 pm 
Ik ben blij dat jij hier ook zit, Kris!
Je brengt me op ideeën...even door laten werken en dan horen jullie wel wat de eerste stappen gaan zijn! :wink:

Laten we elkaar ongekend gaan supporten, dan komen er zeker een aantal prachtige auto's te staan op 27-02-2009! 8)

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
He Wilko. Hierbij wil ik je even succes wensen met de(ver)bouw van je morgan. Jouw kennende moet je er wat moois van kunnen maken. Ik zie het graag tegemoet. En je heb er 10 maanden voor he.. :wink:

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 20:48 pm 
Dank je, Frank!
Ook jij en de brouwers die nog in gaan stappen alvast heel veel succes gewenst! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 nov, 2005 23:09 pm
Berichten: 1259
Woonplaats: Poortugaal
Maak er wat moois van Wilko, deze bak is al mooi uitzoch zelf, kan alleen maar beter worden :wink: :D

Succes

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 23:09 pm 
Het is wel de bedoeling dat hij beter wordt! :D
Nu nog proberen te brouwen met de gedachte dat hij de goedkeuring van Boyd weg zou moeten kunnen dragen...En da's niet makkelijk!!! :?
Maar daarom vind ik deze groepsbouw ook zo bijzonder!

En dan meteen maar de eerste stappen. Je moet toch ergens beginnen...

De motorkap moet natuurlijk wel strak worden, dus ik heb als eerste meteen de eerste serie sleuven er afgeschuurd!

Afbeelding

En zo lijkt het op de auto:

Afbeelding

Zo, da's 1!

En dan het punt van Chris...
De ruimte tussen de kap en het spatbord wil ik gelijk hebben aan het spatbord. Daar wordt hij een stuk strakker van!
Dus is de eerste stap om een stukje plaat grof af te snijden en te vormen:

Afbeelding

Meteen het spatbord even bevrijd van een bevestiging voor een (overbodige) lamp. (En alweer is hij wat strakker! :lol: )

Het stukje geplaatst:

Afbeelding

Op maat gesneden, een emmer secondenlijm ertussen en vastgetaped:

Afbeelding

Nu mag hij heel goed gaan drogen alvorens hij perfect op maat gemaakt en geplamuurd kan worden...

En zo ziet het er dan ongeveer uit als ik de koplampen ga plaatsen op de plek die mij in eerste instantie het beste lijkt. Denk de strakke motorkap er maar even bij...past nog niet! :lol:

Afbeelding

Zoals gezegd is het dus de bedoeling dat het vanaf de gril één strak geheel wordt inclusief de spatborden.

Opmerkingen/ aanmerkingen...smijt ze maar deze kant op. Laten we er een ECHTE "Boyd-groepsbouw" van maken! :twisted:

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 nov, 2005 23:09 pm
Berichten: 1259
Woonplaats: Poortugaal
Misschien is het een idee om de koplampen weg te werken naast de grill ( 1/3 onderop misschien )

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 23:34 pm 
Dat is als ik het goed begrepen heb ook de gedachte van Chris, maar dan meer in het "oude" spatbord, dus verder naar buiten...
Ik zal het eens laten bezinken. :wink:

Verder zit ik er er over te denken om beide wielkassen dicht te maken, zodat er één strakke bodemlijn ontstaat. De velgen doen er dan waarschijnlijk niet meer toe. En de kleur? Rood en geel met iets zilverkleurigs spelen door mijn hoofd...

Wilko :twisted:
(die nog bezig is om een BC-logo te ontwerpen dat ergens op de auto moet gaan komen, maar de eerstvolgende brouwuurtjes weer even gaat besteden aan de Ferrari en de Duc, omdat die projecten niet mogen doodbloeden onder het geweld van deze groepsbouw...alles op zijn tijd! :wink: )


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2008 8:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 31 mei, 2006 20:54 pm
Berichten: 233
Woonplaats: Oostende - België
Wilko,

Dit is een mooi begin.
Het idee om die motorkap wat strakker te maken vind ik een mooie aanpassing. Zulke "zware" verbouwingen heb ik nog nooit gedaan aan een wagen.
Daarom wil ik iets leren van je: :?:
Welke dikte plaat gebruik je dan hiervoor?
Hoe krijg je die plasticard in de juiste vorm?

In elk geval, succes met je "Boydster". :wink:

_________________
Groetjes,

ExSerCo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement