Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul, 2008 14:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Paulus de Boskabouwer schreef:
Enige is dat de aanslag dicht bij de uitlaatopening wat geconcentreerder zou zijn en niet gelijk over de gehele motorgondel uitwaaiert.

Klopt, maar zoals ik als aangaf had ik wat ruzie met de airbrush en ben ik bang het met "herstelwerkzaamheden" alleen maar slechter te maken. Ik laat het dus hierbij.

Paulus de Boskabouwer schreef:
Nog effe een ander dingetje Sjaak, het naadje achter de cockpitkap is vrij duidelijk zichtbaar. Is dat bij een echte ook zo?

Nee, zeker niet! Ik ben hier gewoon zelf de fout in gegaan. De Squadron vacforms waren voor de Academy kit en de canopy paste niet op de Revell (tenminste niet zonder uitgebreide chirurgische ingreep). De originele canopy was ook niet geweldig, maar de naad viel me eigenlijk pas na de spuitjob op en toen wilde ik niet de moeite nemen om het te herstellen. (Ik ben waarschijnlijk geen "echte" klinknagelteller :wink: )

@Sidney; Bedankt voor je uitleg, het is leuk een forum te hebben waar mensen uit de praktijk hun ervaringen delen Afbeelding.

@Biggles; Zo voor de vuist weg lijkt het een nationale aangelegenheid:

Duitsers -> Geneigd tot overengineering, goed uitgedacht en werkend systeem, maar gecompliceerd in uitvoering (extra buizen e.d. door de kist). Waarschijnlijk een uitstekende oplossing voor een verkeersvliegtuig, maar te bewerkelijk voor een massale oorlogsproductie. (En had een He-177 wel een de-icing systeem nodig? 8) )

Amerikanen -> De-icing boots (amerikaanse vinding?), werden al naar gelang de lokale omstandigheden verwijderd.

Engelsen -> Geen vliegtuig gebonden systeem, maar vertrouwend op een los aan te brengen middel.

Hoe deze keuzes tot stand zijn gekomen.............? Ik heb echt geen idee.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul, 2008 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Het voorbeeld van de Duitse toestellen is ook alleen maar even gegeven om te laten zien dat hot-air de-icing zeker wel mogelijk is bij zuigermotoren... Als er gezegd wordt dat iets niet kan wil ik toch graag het tegendeel bewijzen... :lol: (En dus had het heel misschien eventueel mogelijk ook ooit in een WWII UASAF/RAF bomber kunnen zitten... :? )


En nog een klein beetje verder off-topic; volgens mij waren de duitsers destijds ook niet bepaald slecht in massaproductie... 8)

Nog een mooie: :wink:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul, 2008 13:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
De afgelopen dagen nog wat kleine dingen aan de Cat geknutseld en de antennedraden aangebracht. Voor nu is de Catalina af, als ik de beschikking heb over een ruimere vitrinekast komt er nog een ondergrondje bij. (eindelijk eens een groepsbouw ruim voor de deadline klaar!)

De eindfoto's;

Afbeelding
De uitlaatsporen lijken hier wel héél erg wit, kwestie van belichting :? .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M'n volgende project zal even op zich laten wachten, eerst wordt het tijd voor een uitgebreide opruim actie in het hobbyhok.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul, 2008 13:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 7:35 am
Berichten: 33
knap werk :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul, 2008 13:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooi eindresultaat. De overschilderde oude driehoeken zien er ook erg goed uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul, 2008 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Je hebt een mooie catalina neergezet Sjaak,
heb je het standaartje zelf gefabriekt ,misschien nog even zilver spuiten
ofzo dat zou het echt afmaken.

complimenten

Groeten Henny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul, 2008 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Weer een mooie erbij voor deze groepsbouw! Aan het einde moeten we van ieder afzonderlijk project eens één fotootje bij elkaar plaatsen op een aparta thread.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul, 2008 21:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Goed gelukt Sjaak!
Zo, en nu eerst een Bavaria, in die tuinstoel...
Je hebt 'm verdiend. :wink:

Groeten,

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug, 2008 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
goed gelukt!

gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug, 2008 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 aug, 2008 20:54 pm
Berichten: 24
Inderdaad goed gelukt Sjaak.

Ik ga nu ook beginnen aan de Catalina van Revell. Alleen ga ik een andere versie maken. Hopen dat die van mij ook maar in de buurt komt bij die van jou


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement