Paulus de Boskabouwer schreef:
Anyway, je DVD is in de maak, ik had alleen de verkeerde schijfjes gekocht, moest DVD- in plaats van DVD+ (wie verzint nu zoiets
)
De zegeningen van het digitale tijdperk
.
Paulus de Boskabouwer schreef:
Wat ik mij afvraag: waarom bouw je niet de hele Academykit?
Die is toch mooier dan Revell en Airfix bij elkaar (of spelen nostalgische gevoelens op?).
Het probleem is dat ik nog een voorraad van 60+ modellen heb, waarvan er veel uit een grijs verleden zijn. Als ik al die oude kits moet vervangen door moderne uitvoeringen wordt het wel erg duur. Voor de Catalina heb ik een uitzondering gemaakt omdat mijn vader daar vroeger als mecano op heeft gevlogen en dan moet er natuurlijk wel een nette kist komen te staan.
1.JaVA_Platypus schreef:
Mischien is dit bij een andere catalina versie weer wel van metaal, dat ze gewoon de vleugel van b.v. de PBY-6 bij de PBY-5 kit hebben gedaan ofzo. Maar de meeste foto's van de PBY-5 tonen inderdaad met linnen bespande achterkant van de vleugel.
liftmaster schreef:
De PBY6 heeft geheel metalen vleugels. Deze heb ik nog kunnen bewonderen bij ééntje die in Florida stond. Zelf de stuurvlakken waren geheel van metaal.
De Catalina heeft door zijn productie heel wat wijzigingen en verbeteringen gekend. Soms is het moeilijk na te kijken wat welk model is. De laatste PBY5-modellen hadden al veel kenmerken van de PBY6.
Volgens mij zijn dit allemaal naoorlogse modificaties. Inmiddels heb ik heel wat gelezen over de Catalina, maar nergens wordt er gesproken over wijzigingen in de vleugel. Ook PH-PBY is voorzien van de met linnen bespannen achtervleugel. Waarschijnlijk zijn de hedendaagse kisten gemodificeerd in verband met onderhoud, linnen is onderhoudsgevoelig en onderussen zijn er ook niet veel mensen meer die een vliegtuig kunnen bekleden.
Gr. Sjaak (die wel eens wat beter zijn correspondentie mag bijhouden
)