Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 20:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 maart, 2008 3:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 feb, 2008 2:58 am
Berichten: 63
ziet er zeer goed uit,

misschien wel een domme vraag,
maar hoe kun je het best die roest kleur er op maken
want dit zou ik dan toe willen passen op me nieuwe boot,

zodat het nog iets echter lijkt,

alvast bedankt,

_________________
gemaakt:
Missouri
Bismarck
Admiral Graf Spee
Graff Zeppelin
Gneisenau
King George V

Bezig:(zoekend naar)
Yamato (Laat nog op zich wachten)
Bezig met Nimitz CV class
GEZOCHT (Destroyer Fletcher)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 maart, 2008 10:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Kijk,dat ziet er al stukken beter uit zo :P .

Heb je plakkaatverf gebruikt,of acrylpaint?.

Ik zou anders de open vlakken nog even deppen,persoonlijk zie ik op deze vlakken iets teveel strepen.Met deppen verzacht je dit effect iets.

Bij plakkaatverf kun je dit bereiken met een vochtige doek.
Bij acrylverf,moet je de vlakken erst inweken met wasbenzine,een paar minuttjes laten inwerken,en dan deppen.Acrylpaint is watervast na droging,doch met wasbenzine wordt het weer vloeibaar,na enige minuten inwerktijd.De wasbezine er op painten met een zachte kwast.

Voor de rest prima de weathering gedaan.
Nu nog wat roest op enkele klinknagels tippen(verdunt met wasbenzine)en op enkele naadjes...doch weinig en zeer beheerst doen.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 maart, 2008 22:17 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 01 feb, 2008 21:59 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Minderhout (Belgie)
Ziet er mooi uit, ga dat zeker ook proberen.
Komt helemaal goed met die sub.

Grtz John

_________________
Soms zit 't mee.....en soms.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 maart, 2008 1:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
homeghost schreef:
Kijk,dat ziet er al stukken beter uit zo :P .

Heb je plakkaatverf gebruikt,of acrylpaint?.

Ik zou anders de open vlakken nog even deppen,persoonlijk zie ik op deze vlakken iets teveel strepen.Met deppen verzacht je dit effect iets.

Bij plakkaatverf kun je dit bereiken met een vochtige doek.
Bij acrylverf,moet je de vlakken erst inweken met wasbenzine,een paar minuttjes laten inwerken,en dan deppen.Acrylpaint is watervast na droging,doch met wasbenzine wordt het weer vloeibaar,na enige minuten inwerktijd.De wasbezine er op painten met een zachte kwast.

Voor de rest prima de weathering gedaan.
Nu nog wat roest op enkele klinknagels tippen(verdunt met wasbenzine)en op enkele naadjes...doch weinig en zeer beheerst doen.

Ron.


Ik heb het inderdaad met plakaatverf gedaan. Op de foto's zag ik inderdaad ook dat ik nog wat aandacht aan de open plekken moet schenken. Dit ga ik zeker nog doen. Voor de kleine roestplekken heb ik wat geel en oker besteld. Ik vind de standaartroestkleur van revell wat aan de rode kant en vind dus dat er wat geel en oker door mag. Dan komt ook dit helemaal goed.

Over de onderkant ben ik nog niet uit. Ik weet niet in hoe verre ik dat ga verweren. Ik denk dat ik wat plakaat ga gebruiken rondom de bewegende delen. Vet blijft altijd wel wat zitten onder water. Voor de rest hou ik me aanbevolen voor wat tips.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 maart, 2008 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Onder de waterlijn moet er alg komen.

Ik ben inmiddels ook bezig met de rompverwering.
Misschien heb je er iets aan,bij de volgende update van mijn project plaats ik daar foto`s van,vuil en roest aanbrengen.

Heel goed van je,dat je de stap ook zet,de roetkleur van revell vind ik persoonlijk ook wat te donker.Ik meng zelf de roestkleur.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2008 1:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Puur is de roestkleur van revell best aardig, maar als je het sterk verdunt is het gewoon te rood. Ik ga denk wat alg net onder de waterlijn aanbrengen. Daar waar het zonlicht nog de scheepshuid aanraakt. Ik geloof niet dat op de plaats waar de zon niet schijnt, dat daar alg groeit.

Ik heb besloten dat ik de strepen die de plakaat verf achter heeft gelaten, laat zitten. Ik haal daar teveel details mee weg. Althans meer als me lief is. Mijn fototoestel registreerd meer als ik zelf met het blote oog in huis kan zien. Wellicht dat het in het volle daglicht erger te zien is.


Homeghost, in welke kleur heb jij het flakgeschut gedaan. Ik gruwelde van de opgegeven metaal kleur. Ik had idee dat ik een matchboxgun hadgebrouwd. Ik heb hem nu in het mat-zwart. Vele malen beter.

Volgende keer weer foto's.

Ik heb van een goede vriend het setje "Duitse marinefiguren WOII"gekregen. Zomaar!!!!! Hiervan heb ik inmiddels "Herr Kaleun" in de verf gezet.
Ik vind het helemaal tegek geworden. Dus hiervan komt zeker een foto.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2008 12:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Sebooo schreef:
Puur is de roestkleur van revell best aardig, maar als je het sterk verdunt is het gewoon te rood. Ik ga denk wat alg net onder de waterlijn aanbrengen. Daar waar het zonlicht nog de scheepshuid aanraakt. Ik geloof niet dat op de plaats waar de zon niet schijnt, dat daar alg groeit.



Homeghost, in welke kleur heb jij het flakgeschut gedaan. Ik gruwelde van de opgegeven metaal kleur. Ik had idee dat ik een matchboxgun hadgebrouwd. Ik heb hem nu in het mat-zwart. Vele malen beter.



Vraag maar eens aan Beagle waar alg allemaal kan groeien :P .
Vrijwel overal.

Ik heb het flakgeschut in de revell kleur nr.74 gedaan.Doch daaroverheen zwarte verwering aangebracht,metaalkleur en roest.Verder zit er ook een filter overheen van mijn eigen mengsel roestkleur.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2008 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
net waar het zonlicht nog wat kan doordringen groeit vooral alg.
Ik stel dit omdat ik vaststel dat met de grote boot de alg er is op de zijkanten maar nooit aan de onderkant waar het dus veel donkerder is. maar daar groeien dan weer de mosseltjes en vind je schelpen.
Maar roest zie ik enkel op de plaatsen waar lucht bijkan.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 maart, 2008 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Homeghost, ik ben dus niet de enige die de aangegeven gunkleur van Revell niet mooi vind. Jammer dat ze hier in mijn ogen een steekje hebben laten vallen. Voor de rest is het tot op heden een prachtige kit, waar ik maar een hele kleine hoeveelheid milliput voorheb hoeven gebruiken. Ik heb gelukkig geen last gehad met het dek dat bij jouw niet paste.

Beagle, je verhaal past helemaal in de beleving die ik ervan had. Ik kan mij herinneren van de keren dat wij met ons schip in het droogdok kwamen te liggen dat meeste troep zat net onder de waterlijn, daar waar zuurstof en zonlicht het meeste invloed had. Door alle hedendaagse foefjes hadden wij niet veel last van aangroei aan de onderzijde.

Weet iemand wat men in de oorlog aan onderhoud deed. Ik kan me voorstellen dat inzetbaarheid een belangrijke factor was en dat men best wel een onderhoud liet schieten hiervoor. Het is een vraag die me eigenlijk best bezig houdt.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 maart, 2008 12:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Voor zover ik weet,was onderhoud aan de Uboten erg goed,als ze terug waren van een missie.Op zee was van enig onderhoud(buiten nood reparaties)weinig sprake.Als er al aan werkt gewerkt aan de buitenzijde,dan liefst in de avond of in ieder geval bij slecht zicht,of in eigen wateren.immers de vijand lag altijd op de loer.

Doch eenmaal terug(als ze het hadden gehaald)aan de kade of in dok,werden ze wel goed gereedgemaakt voor een nieuwe missie.

Maar wat betreft de aangroei onder de waterlijn.
Op en aan de rand hiervan was/is alg aangroei toch beslist aanwezig.
Onder de waterlijn,kun je(zoals Beagle al aangaf)aangroei van schelpdiertjes verwachten.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement