Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 maart, 2008 23:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
klein loewietje schreef:
Schiet goed op, doet me zin krijgen om mijn sub weer eens boven te halen!

@Ron, je zegt dat U 215 deze extra bijbouw niet had, kan je me ook doorverwijzen naar foto's of andere waarop dit onweerlegbaar aangetoond wordt? Ik ben zinnens een 1/72 Revell VIIc om te bouwen tot VIId, en wil deze zo corect mogelijk maken.
Volgens de blauwdrukken van Krupp Germaniawerft waren deze bijbouwen reeds voorzien bij de bouw, en niet later toegevoegd. Idem voor de serie VIIc's die er vlak voor en na werden gebouwd. Alle foto's van VIId's tonen dit ook aan, alleen heb ik geen foto waarop U215 zeker op staat.
Wat de Revell plannen betreft, deze tonen aan (zie pagina's 13-14-15) dat ze alle zes deze aanbouw hadden, de keuzemogelijkheid is een overblijfsel van hun VIIc op 1/144.
Alvast bedankt!


Ten eerste vind ik het uitstekend van je,dat je deze vraagstelling hebt.
Immers niet alle info die je krijgt is juist.Dat bleek onlangs in ons topic,over de rode onderwaterlijn discussie.

Op internet zul je deze informatie waarschijnlijk moeilijk tot niet vinden.Daar was,meen ik,Modelengeneer al achter gekomen bij zijn research over de aanbouw.

Ik heb,enige tijd geleden,op aanraden van Beagle,het boek"The anatomy of the type VII U-boat gekocht.Dit is voor mij een soort"handboek"geworden bij mijn bouw van de U82.In dit boek staat veel info over de types.Verder staan er foto`s in,en vooral veel tekeningen en schetsen.Sommigen in 3D.

Ik heb na de vraagstelling van Modelengeneer,over de aanbouw,info gezocht in dit boek.Daar staat een goede tekening in van de VIID.

In deze tekening staat de aanbouw niet vermeld,danwel afgebeeld.
En dat geld voor alle VIID types.Ik neem aan,dat de info in dit boek wel juist is.Immers de schrijver heeft een naam hoog te houden.

De VIID,zo staat ook in dit boek,is reeds ontworpen in 1939.Is in 1942 herzien,maar ook daar geen aanbouw bij.

Wel staat er geschreven,dat de aanbouw experimenteel was,en bij verschillende types werd aangebouwd(later).Doch in de inleidende textuele info over alle types(voor in het boek)wordt er over de U213 tot en met de U218 met niets over een aanbouw in de VIID geschreven.

Zo,een hoopje tekst :P ..

Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen.

Mocht je nog aanvullende info willen hebben over de uboat.Kun je gerust dit altijd vragen,liefst in een topic,zodat eenieder daar misschien iets aan heeft.Alle info blijkt ooit eens handig om te weten,gezien het stijgende aantal Uboot brouwers :wink: .

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2008 23:35 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 01 feb, 2008 21:59 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Minderhout (Belgie)
En anders vind je je eigen model uit :)
Een nieuw type, mischien nemen ze t wel terug in productie :wink:

Neverdeless, doen wat jou t beste ligt.
(zo buellist doen, maar die kan eigenwijs zijn :wink: )

Grtz

_________________
Soms zit 't mee.....en soms.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 apr, 2008 2:56 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Tja het is even geweest, heb de film Das boot gezien. En naar Ron (Homeghost) zijn topic gekeken en dus weer een beetje inspiratie maar vooral durf gekregen. Dus zijn we weer gaan schilderen.

De foto's, oordeel zelf zou ik zo zeggen. :P Ik ga morgen de snorkel en zo schilderen. Dan ben ik op het punt om te gaan beginnen met de verwering. Dus heeeeeeeeeeeeel diep zuchten. Dan dan. Gewoon proberen. :oops:

Afbeelding
Zo ziet het geheel er uit. Ik hoop dat het een beetje te zien is. Het is wel lastig om dit bootje op de gevoelige plaat te krijgen in het geheel. En dat ondanks de maat. Zo groot is het niet. :?

Afbeelding
Alles met het kwastje. Ik wilde er toch een detailfoto aan wagen. Dan kunnen jullie zien hoe het er nu uit ziet.

tips zijn echt heel veel welkom. Ik wil deze ondanks de maat net zo mooi maken als die van Ron. :shock:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2008 12:37 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 01 feb, 2008 21:59 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Minderhout (Belgie)
Ziet er goed uit, nu lekker verweren, weet zeker dat dat goed komt.
Met wat tips van Homeghost want, Buellist is ook niet zo'n verweer-koning.

Grtz John

_________________
Soms zit 't mee.....en soms.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2008 13:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dankje voor het vertrouwen wbt de verwering. Ik ga mijn best doen. Ik ben nu eerst begonnen met de schaduwen in de openingen. Maar man, man, man, tis net een gatenkaas. Dus daar ben ik wel even zoet mee geweest. Nu eerst maar even zorgen dat dit netjes droogt. Anders gaat dit weer doorlopen of andere nare resultaten.

Ik heb er ook weer een plaatje van. :lol:

Afbeelding
Alles moet nog een keerje, het heeft door de verdunning niet echt goed kunnen dekken. Daar ben ik mij van bewest. En daar ben ik dan ook nu mee bezig.

Afbeelding
Ook de naden van de torpedo luiken, die bij mij zitten dicht. Dus ook daar alvast de schaduw. Wanneer hier straks overheen wordt gedrybrusched enzo. Zal het effect volgens mij wat zachter worden. En ook mooier. Maar ook daar wordt natuurlijk nog aan gewerkt.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2008 13:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ik zou,persoonlijk,niet onder de waterlijn gaan drybrushen.

Het effect van drybrush kan niet echt onder water zijn weerga kennen.
Beter zou misschien zijn om,onder de waterlijn,alles met een wash,danwel met een filter te weatheren.Immers eventuele verwering onder water zal altijd een soort"waterig"effect hebben,geen droog effect zoals drybrush geeft.

Op de foto is het niet goed te zien,maar ik neem aan dat je de paint hebt geseald?.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2008 19:22 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Citaat:
Op de foto is het niet goed te zien,maar ik neem aan dat je de paint hebt geseald?.

Ja eerst een laagje hoogglans en daarna een dun laagje matt. Dat laatste puur vanwege de glans, ik kan anders niet goed zien wat ik doe.

Wat betreft het onderwaterschip. Ik neem jou tip aan. En zal daar niet gaan drybruschen. Maar die inkt vond ik wel mooi. Het geeft een beetje aan dat het luiken zijn en dat het opningen zijn. De drybrusch is puur voor het afzwakken van de inkt. Het resultaat is te hard en te grof.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2008 19:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
modelengeneer schreef:
Citaat:
Op de foto is het niet goed te zien,maar ik neem aan dat je de paint hebt geseald?.



De drybrusch is puur voor het afzwakken van de inkt. Het resultaat is te hard en te grof.


Ik vind het effect zo best wel prima.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2008 18:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Hoi Rik.

Hoe is het met dit project?.
Toch niet zoals je titel :wink: ?...

Ik mis je voorruitgang..

Ron..

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun, 2008 22:20 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
moest wachten op de verf. Nu heb ik deze vandaag vanuit Rotterdam meegenomen. Vandaag geweest.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement