Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2008 23:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Inmiddels is, met de nieuwe Aztec airbrush, de eerste laag grondverf aangebracht en is de kolenkit met toebehoren in de zwarte verf gezet. Alles op acrylverf. Werkt perfecto, als je er rekening mee houdt dat het wat anders opdroogt dan dat je het erop smeert/blaast.



Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2008 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Zie je wel acrylverf gaat ook goed hij ziet er goed uit.Welk merk heb je gekocht?

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 16:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Vallejo, ik heb er al een aardige collectie van. Er is ook een postorderbestelling van een ander merk onderweg.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 feb, 2008 17:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Ben ik ook voor het eerst mee aan de gang,bevalt me prima.Ik werk nu veel met Tamiya ik heb nu ook Gunze besteld voor mijn Morser Karl kijken wat dat is.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 maart, 2008 15:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 feb, 2008 2:23 am
Berichten: 547
Woonplaats: tilburg
hoe gaat het met de rijdende bbq ???? der is alweer een tijdje niets gepost en ik ben toch wel nieuwschierig naar het eind resultaat

alex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 maart, 2008 16:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Nou, dat is ook wat. Ik ben net vandaag weer een beetje aan het airbrushen gegaan en de rijdende bbq staat ook in de line up. Hij is nu egaal grijs, de wielen moeten nog, daarna ga ik eens over een definitief kleurtje nadenken. Angezien er van alles en nog wat aan voertuigen met een dergelijke kolenbak rondreden heb ik wel wat vrijheid op dit terrein. Misschien is gewoon feldgrau helemaal zo verkeerd nog niet. Ik ben nog niet zo goed met cammo brushen dus ik oefen daarmee een beetje op goedkope modelletjes van de Blokker.

Maar, updates volgen! Leuk dat je ernaar vraagt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 maart, 2008 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 feb, 2008 2:23 am
Berichten: 547
Woonplaats: tilburg
tja rupsvoertuigen ben ik op uitgekeken alllll jaren dus vandaar dat ik extra aandacht heb voor "groene" wielvoertuigen al dan niet voorzien van bbq

maar is wel een leuk modeletje

alex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 maart, 2008 19:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Het leukje modelletje is aardig onderweg naar het predikaat "klaar".

De buitenkant is nu wel grijs genoeg, er zitten nog wat grutjes als lampjjes en dergelijke op de rekjes en de decals moeten nog. Ook de achterspatborden, reservewiel en meer van dat grutspul.
Tenslotte natuurlijk het moment supreme: de installatie van de kolenkit!

De binnenkant van de bak heb ik bruin gelaten. Ik kan mij zo voorstellen dat met de ineenstorting van GrootDuitsland dit Opeltje gevorderd is en provisorisch is overgeschilderd. Dan doe je lekker zuinig en laat je de binnenkant voor wat hij is.

Nog even nagedacht over wat in die bak te doen en kwam toen ineens op het meest logische: kolen! Dun nog maar eens naar de buurman, handje katjesbakgrit en eens kijken of je dat een beetje overtuigend zwart kunt krijgen. Ben benieuwd. Zuigt natuurlijk als een gek.

Goed dan, wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is er nog een laagje feldgrau overheen gegaan en benadert de kleur van het blitse Opeltje dat van de met de hand geschilderde velgjes.

De laadbak staat overigens niet op het chassis, maar op een soort constructie van schuine balkjes. En dat pastte overigens allemaal prima!

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 maart, 2008 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 dec, 2007 1:58 am
Berichten: 78
Woonplaats: Amersfoort
De voorkant heeft wel iets weg van een stofzuiger... Klopt die stand wel? Daarnaast echt een anders dan anders model. Mooi uitgevoerd!

_________________
Greetz,
Stefan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 maart, 2008 22:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Hij ligt nog los, even voor het idee. Wilde hem niet weer met tape vastmaken omdat de verf nog niet uitgehard is. Maar hij komt dus tegen de voorbumper aan en dan gaan er door de voorspatborden twee slangetjes onder de motorkap.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement