Inmiddels is de schietstoel afgemaakt.
Tevens heb ik her en der op de romp wat dingen weg geplamuurd die er voor een -E niet horen te zijn. Bv. wat naden op de staart die de locatie aangeven voor onderdelen vóór een -F. Een luchtinlaat aan de linkerkant die er alleen tot/met de -C zat.
Nadat ik de bovenste helften van de vleugel had vastgelijmd kwam ik erachter dat er een enorme kier tussen de vleugel en de romp was ontstaan. De vleugelbolling was te weinig geworden.. Na wat breekwerk heb ik de bolling kunstmatig wat weten te verhogen met een stukje plastic, zodat het nu wel goed aansluit.
Na alle moeit met de Aires set, kon ik het niet laten om e.e.a. aan het landingsgestel te doen,
Aangezien het neuswiel een lange gammele constructie is tezamen met een redelijk ballast in de neus en droptank, heb ik het niet aangedurfd om het neuswiel te corrigeren (losmaken) en blijft dus in één geheel met de strut. Waarom doet Hasegawa en vele anderen dat nou?
In ieder geval heb ik de hydraulische leidingen gemaakt, tie-downs, jacking points, ventielen en de elektrische bedrading voor het taxilicht. Tevens wat kleine verbeteringen aan de deuren van het landingsgestel.
Om te kijken of er nog plamuur nodig is op de vleugel heb ik de wielbakken op een nieuwe manier afgeplakt, t.w. met natte tissue. En dat staat nu te drogen. Ben benieuwd.
En net als de F-8E zitten er ook overal sinkmarks etc. Ook daar ben ik mee bezig geweest.
De Walleye's heb ik ook in elkaar gezet en gedryfit onder de vleugels om te kijken of e.e.a. wel paste. Gelukkig wel.
De refuelprobe van Hasegawa is krom.. Voor het geval dat ik het niet recht krijg, heb ik van metaal reeds een vervangende stang gemaakt. Moet ik t.z.t. alleen nog de nozzle overzetten.
Zoals eerder geschreven zijn beide inlaten (Hasegawa en de speciale Cutting Edge) niet goed. De CE is een iets gekrompen versie van de Hase, waardoor deze iets meer van de romp gemonteerd zou moeten worden. De Hase intake bestaat uit 3 delen, wat natuurlijk ook naden geeft. Het ergste is echter het binnenste gedeelte van de intake (waar de fan zit), dit heeft Hasegawa te smal gemaakt, en wel bijna 3mm! Daardoor zit er een goed zichtbare overgang aan de binnenkant van het intake-kanaal. Dit moet ik nog zien te herstellen met plamuur. En dan maar kijken welke intake ik uiteindelijk ga gebruiken.
Gr.
Sid
De cockpit..
De ESCAPAC 1A-1 schietstoel..
Tussen de vleugelhelften zit wat plastic om de bolling te verhogen.. (het grote stukje was even voor het dryfitten aanwezig)..
voor..
na..