Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Deze weer eens naar boven schoppen. :)

Ik ben weer druk aan het werk (m'n baan dus), zodat modelbouw op een wat lager pitje komt te staan. Lange dagen, vroeg opstaan enzo...

Maar goed, enige progressie is er wel.

De romp zat dus in elkaar vorige keer. Welnu, de vleugels zitten er inmiddels ook aan, evenals de staartkegel.

Bij de vleugels zijn er aparte flaps meegeleverd, die je je in neergelaten positie kan bevestigen dmv pinnetjes en uitsparingen in de vleugelachterrand. Dit doe ik niet, want bij de Vigi waren de "trailing edge flaps" gekoppeld aan de "leading edge flaps", dus als de ene kant zakt moet de andere kant ook zakken. Dit kan echter niet bij het model gedaan worden zonder veel scratch werk, wat ik niet echt machtig ben. Dan maar de flaps omhoog..

Op de foto kan je het goed zien. De buitenste flaps zitten al op hun plek, de binnenste moeten nog.
Afbeelding

Aan de onderkant heb ik inmiddels de verkennings'kano' gemonteerd. Deze past prima, alleen een klein kiertje aan de achterkant. Helaas zitten er geen cameraatjes bij, dus ik zal zelf nog iets in die gaten moeten fabriceren voordat de raampjes erin gaan.

Afbeelding

De motoren zijn inmiddels klaar. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. De nozzle's zijn met de hand geverfd met ModelMaster Metalizer Burnt Metal en daarna een beetje opgepoetst. Om ze passend in het model te krijgen moet ik in het model nog wel wat snijden en vijlen, maar dat is zeker de moeite waard.

Afbeelding
Op zo'n foto lijkt dat stof toch erger dan het is :?

En een blik naar binnen:
Afbeelding

En dan nu beginnen aan de wielbakken. Een groot deel hiervan word onttrokken aan het zicht door de voorste deuren. Gelukkig maar, want detail is hier niet echt veel.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Eens kijken wat ik hier kan doen met wat ijzerdraad. Dit heb ik nog nooit geprobeerd, dus dat word spannend.

Volgende keer meer...

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 sep, 2006 14:15 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Westervoort
Voor leidingen in wielbakken maak ik gebruik van looddraad, dit is in verschillende diktes verkrijgbaar. Erg fijn spul om mee te werken..
Onder andere Mol verkoopt dit .

Remy..

_________________
SUFA time!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart, 2008 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
OK, goeie tip.

Het grootste probleem zal werken vanaf een foto zijn, denk ik. Ik heb altijd wat moeite met dat soort dingen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 maart, 2008 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Het blijft een indrukwekkend ding, zo'n Viggie. Originele keuze! :)
Zo te zien niet helemaal een alles-valt-in-elkaar-kit, maar ook niet ondoenlijk!

Groetjes Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2008 12:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2008 0:26 am
Berichten: 281
Woonplaats: Utrecht
Mooie en orginele bak. Heel leuk dat je deze gebruikt voor het groepsproject "Wings over Vietnam".

Veel succes met bouwen. Ik vind dit eerste deel al erg mooi.

Greetz, Jabo

_________________
To brouw or not to brouw... That's the question!

1/72 militaire luchtvaart
F-86E
Heinkel He-111


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 maart, 2008 10:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 apr, 2005 10:46 am
Berichten: 651
Woonplaats: Culemborg
Op 22-06-1969 was er een open dag op de vliegbasis Bierset, en raad eens wat daar stond

Afbeelding

Afbeelding

Ik was toen net geboren, dus de foto's zijn niet mijzelf.
Via internet iemand tegengekomen die zijn oude foto's aan het digitaliseren is.
Dit zijn er een paar van

Frank

_________________
Was nooit een ster in nederlands, dus vergeef mijn spelfouten
In progress:
1/48 Hercules IDF, nu toch maar een Klu
1/32 Beaufighter die ergens in een hoekje ligt op zolder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 maart, 2008 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Wow! Gave foto's. Ik had al ergens anders foto's van deze Vigi gezien in een boek, maar deze zijn zeker net zo mooi.

Ik ga nu even in een hoekje zitten zachtjes huilen omdat ik al dit moois nooit heb mogen aanschouwen. :cry:

Aan de andere kant, ik kan over 20 jaar aan een volgende generatie vertellen dat ik nog regelmatig F-4 Phantoms heb zien vliegen, en zelfs F-14's. 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2008 11:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Ik zal eens kijken of in vanavond weer eens een update kan plaatsen. Het is tenslotte vandaag precies 33 jaar geleden dat Saigon in handen viel van Noord-Vietnamese troepen en er een einde kwam aan het Vietnam-conflict.

Ik heb wel dingen gedaan aan de "Vigi", maar allemaal kleine stapjes die ik het vermelden niet waard vond. Eens kijken hoe ver ik vandaag kom.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 18:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 13 dec, 2007 0:12 am
Berichten: 236
Woonplaats: Veendam
Gisteren is het niet meer gelukt om een update te plaatsen, maar vandaag heb ik toch wat foto's gemaakt.

De laatste tijd was het voornamelijk kieren vullen en schuren. Verder heb alle flaps en buitenste vleugeldelen gemonteerd. Ook de neuskegel zit op z'n plek. Het viel me soms best tegen hoe sommige onderdelen passen, er ontstaan regelmatig kieren door slecht gegoten onderdelen. Het is allemaal niet ondoenlijk, maar het is niet altijd fijn om te doen.

Nou ja, het hoort erbij, zal ik maar zeggen.

Even 2 fotootjes samen met een Skyhawk om je een indruk te geven van het formaat van zo'n Vigilante. Beide zijn 1/72.

Afbeelding

Hij past er bijna 2 keer in. :D

Afbeelding

Volgende stap is het aankleden van de wielbakken. Dit doe ik met onderdelen uit de doos, PE van het Eduard setje en wat draad. Dit draad heb ik afgelopen week gevonden op een bouwplaats bij een ziekenhuis waar ik aan het werk was. Het is een soort mantel, het stuk is ong. 35 cm lang en er zitten een heleboel handige draadjes in verwerkt.

Afbeelding

Als dit niet handig is...
Afbeelding

Tot de volgende keer :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 18:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Dat lijkt me de buitenmantel van een buitenkabel, die buitenmantel is van ijzerdraad en moet de kabel bescherming als jij thuis met je spade in de tuin in de kabel staat te hakken 8) Hij mag zonder buis direct in de grond gelegd worden. Minimum diepte 60cm.

Tot zover het technische gedeelte. Weet je zeker dat dit wel het goede draad is? Volgens mij zijn die draadjes uitermate stug en lastig in vorm te buigen. Mischien kun je beter koperdraad nemen voor detaileerwerk, dat doe ik ook. Je kunt heel dun koperdraad vinden in b.v. het snoertje van een oude bureaulamp. Als je de isolatie eraf stript, dan zie je een aantal zeer dunne strengetjes zitten. Kijk maar wat je doet!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement