Hoi,
Ik ben al vast wat begonnen met het losknippen en beter bekijken van onderdelen. En er vallen me nu al wat dingen op.
Onder andere de inlaat. Normaal gesproken gaat de lucht door een soort buis vanaf de inlaat naar de motor toe. Bij het model niet, hier kijk je gewoon recht de binnenkant van de romp in. Dit is natuurlijk niet echt mooi, dus hier wil ik wat aan doen.
Ik zou natuurlijk gewoon FOD-covers kunnen fabriceren, maar dit vindt ik wat al te makkelijk. Dan maar die luchtinlaatbuizen zelf fabriceren.
Maar hoe....De luchtinlaat begint rechthoekig en eindigt rond bij de motor, niet echt de gemakkelijkste vorm om zelf wat te knutselen.
Toen bedacht ik dat o.a. de F-14 hetzelfde probleem hebben. Dus gauw een F-14 doos van Hasegawa opengetrokken en...HOERA!! Precies wat ik nodig heb. Gauw zo'n inlaat aanelkaar getaped en in de Vigilante gefrut.
Zie hier hoe mooi het past..
Ik moet natuurlijk nog wel wat bijvijlen en schuren enzo, maar het begin is er. Overigens moet er nog wel een stukje extra buis aan om aan de juiste diepte te komen. Als voorbeeld van de motorvoorkant gebruik ik de motor voorkanten van de Revell F-4. De F-4 gebruikt namelijk ong. hetzelfde model GE J-79 motor.
Gelijk ook even een wielbak ingepast:
Hij past goed, maar detail is er niet veel. Ik was toch al van plan om een Eduard PE setje te kopen hiervoor, dus die zal hier ook van pas komen.
Hierna de romphelften aan elkaar ge-taped:
Past prima, nauwelijks kieren en ook de paneelnaden sluiten mooi op elkaar aan. Ik denk dat ik weinig putty nodig zal helpen. Overigens hebben ze bij Trumpeter wel de neiging om op al hun modellen veel te veel en veel te nadrukkelijk klinknagels aan te brengen, maar daar moet ik maar omheen kijken.
De instrumentenpanelen zijn wel bijzonder, je krijgt een achtergondje en een doorzichtig paneeltje waartussen je een stukje film met metertjes e.d. moet plakken. Op zich een leuk idee, ware het niet dat dit doorzichtige stukje veels te dik is zodat je straks de metertjes niet meer ziet. Ook hier zal meneer Eduard aan de slag moeten.
Voorbeeld van het voorste instrumentenpaneel:
Nou, en dit is een deel van mijn werkplek:]
Met frisse moed gaan we verder...