Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Dit wordt, in ieder geval, mijn inschrijving voor de GB Wings over Vietnam...

Een Vought F8U-2NE ofwel F-8E Crusader van Hasegawa, doos Pt-25.
En wel van John B. "Pirate" Nichols, squadron VF-191 Satan's Kittens aan boord van de USS Ticonderoga, Yankee station, Vietnam, 1967 (zie boxart)

Meer volgt...

De inhoud van de doos en de rest van mijn stuff...

Gr.
Sid

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Laatst bijgewerkt door Sid de Koning op vr 23 mei, 2008 14:15 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 8:27 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Tjonge..dat ziet er goed uit allemaal. Je hebt ook genoeg referentiematerialen zo te zien..:D

Ik gebruik ook een referentiemateriaal..maar dan in e-book.

Heel erg veel succes ermee..en maak er iets moois van.

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 9:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Zeer leuke kit, wat is overigens de reden dat de vlieger onthoofd in de kit zit...? En inderdaad, een mooie collectie referentiemateriaal.

Succes!

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Yessss een crusader! Deze kit heb ik ook in elkaar geplakt. Heerlijk hasegawa doosje! :D Het brouwverslag kan je hier vinden, misschien heb je er wat aan. (Maar de kit heeft eigenlijk toch geen moeilijkheden).

Succes met dit geweldige vliegtuig!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 13:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Weer zo'n mooie kit welke ik ook heb liggen. Waar heb jij die Finemolds pitotbuis vandaan gehaald?

Succes.

Michiel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 10:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Michiel de Boer schreef:
...Waar heb jij die Finemolds pitotbuis vandaan gehaald?...


Osaka... :shock:
maar HLJ verkoopt ze ook.

Sven, geen idee, misschien is dat meer voor de Franse Crusaders?

Robin, bedankt voor de link, zal hem eens even goed bestuderen.


Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Gisteren en vandaag tijd besteed aan wat scratchbuilden... heerlijk!

Ik heb het gedeelte onder de vleugel wat 'aangekleed' en de bak voor de arrestorhook. De guns uitgeboord en de intakeduct open gemaakt aan de motor-zijde. En e.e.a. passend gemaakt voor de BB pit.

Gr.
Sid

voor..
Afbeelding

erna..
Afbeelding

BlackBox passend krijgen..
Afbeelding

Afbeelding

arrestorhook bak
Afbeelding

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Laatst bijgewerkt door Sid de Koning op za 19 jan, 2008 18:17 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Hier maak ik een lijstje met enkele verbeteringen aan de kit, er zitten toch wat kleine verkeerde dingetjes...

- de cockpit: het instrumentenpaneel: het radarscherm zoals deze is meegeleverd is die van een heel vroege F-8E, standaard was deze op de F-8E parallel met het instrumentenpaneel i.p.v. gekanteld onder 45 graden. De BB set is trouwens ook fout, hier is het radarscherm nog rond (F-8D). Ook de meegeleverde stick is niet goed van BB. Het moet er een zijn met twee handvaten. Bij dryfitten kwam ik erachter dat zowel het windshield als de cockpitkap niet naadloos aansluiten met de romp. Tevens is het zonder enig verbouwwerk niet mogelijk om de cockpitkap open te zetten, en dat is eigenlijk wel zonde (zie verderop in verslag).

- interieur: ruimte onder de verstelbare vleugel kan ook wel wat detaillering gebruiken, net als de ruimte voor de arrestor hook. De intakeduct bevat een aantal nutteloze uitsparingen en dienen gevuld te worden. Eveneens zit er geen motor in, ik vond er nog eentje in de scrapbox en zal die aanbrengen, aangezien het hoogstwaarschijnlijk net te zien is.. De intakeduct ga ik proberen naadloos te laten lijken, alhoewel de echte wèl uit meerdere onderdelen bestond, maar dit is helemaal moeilijk na te maken..

- staartvlak: op het richtingsroer zitten 2 opliggende naadjes, deze kunnen weg. Dit is een structurele airframe verbetering welke tijdens de conversie van F-8E naar F-8J aangebracht werden. Inkrassen van enkele opliggende panellines. Boor navigatielichten uit en vervang deze door Hase. onderdelen.

- romp: machinegeweerlopen uitgeboord. Geen pitotbuis meegeleverd. Het ziet ernaar uit dat de pitotbuis op een F-8E of de lange pitotbuis in de neus is ofwel eentje aan de linkerkant onder het windshield, net na het licht om de refuelprobe te verlichten. Mijn F-8E had een lange pitotbuis in de neus. Op een luikje achter de refuelprobe ontbreekt een deurtje, aan de andere kant zit er een gaatje teveel, de onderste van de drie. De bovenste zijn trouwens metertjes. In stap 4 moet je aan elke kant twee gaten open maken om de luchthappers R3 te plaatsen. De locatie van het voorste gat is goed, maar de achterste niet, de happers moeten parallel en loodrecht op de romp komen. Onderdelen Q5 en Q6 moeten worden verwisseld. De Sidewinders moeten uit de aparte wapenset komen van Hasegawa. De in deze doos als AIM-9D aangeduide Sidewinders zijn tè lang voor de voorste canards (vleugeltjes), zie mijn verslag. De uitlaat hoort niet uit te steken t.o.v. de romp.

-vleugels: zonder pas- en schuurwerk is het in geen geval mogelijk de vleugel en de flaps in enige stand te monteren.. DRYFITTEN is dus een absolute MUST!

- landingsgestel: skid horns (kleine haakjes aan de voorkant) had een F-8E niet. Het landingslicht Q1 hoort aan de rechterkant, bovenste helft van de wieldeur. Boor op één na alle gaten uit van onderdeel S6. Rechtsvoor moet dichtblijven.

De Black Box set is niet helemaal correct: zoals eerder is de cockpit meer die van een C of D dan een E. Behalve het radarscherm en de knuppel niet al te opvallende verschillen. De hoek van de schietstoel is te vlak t.o.v. de tub zelf, e.e.a. moet behoorlijk worden geschuurd om het passend te krijgen. Het mechanisme om de canopy omhoog te krijgen moet meer naar achteren worden gemonteerd dan de instructies doen vermoeden. Op de door BB aangegeven positie moet een luchtslang naar de kap worden aangebracht.

Ook de Eduard set is niet helemaal correct. De locatie van de angle-of-attack vane is niet correct, moet meer naar achteren en net onder de cockpit. Ook de arm die is meegeleverd voor in de wingbox (onder de omhoog gekantelde vleugel) is aangesloten op de verkeerde stang, welke er bij Hase niet eens is. De plaatjes in de uitlaat zijn eigenlijk niet geschikt voor een F-8E, maar die van een F-8C. Maar uiteindelijk zie je er niet zo heel veel van. Onderdelen 60, 61, 78 zijn niet nodig.

Gr.
Sid

Gewijzigd: 23 mei 2008

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Laatst bijgewerkt door Sid de Koning op vr 23 mei, 2008 14:21 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 19:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Ziet er goed uit! Ik ben toch een iets luiere brouwer, ik heb voor het gedeelte onder de vleugel, gewoon een aires setje besteld :wink:
Toch ben ik ook nog wel van plan om dit soort dingen wat meer zelf te doen.

Michiel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Ik moet zeggen dat scratchen gaat je goed af! :shock: De bak voor het arresting hook ziet er ook mooi uit. Maar ik merkte dat wanneer de boel allemaal ingebouwd is, en de haak ook op z'n plek zit, dat je er niet zoveel meer van ziet. Maar als je de haak naar beneden doet wordt het wel mooi zichtbaar natuurlijk.

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement