Vandaag de deuren van het landingsgestel gemonteerd, net als de instapluikjes voor de cockpit. En de flight controls...
Ondanks mijn uitvoerig gedryfit pasten de flaps, ailerons en slats toch niet zo goed als ik dacht. Ik heb hier en daar toch wat moeten schuren om e.e.a. passend te krijgen. De overgang tussen de binnenste en buitenste slats gaf dit keer nog de meeste problemen. Raar, over het algemeen past Hasegawa toch wel goed, maar ik was er al voor gewaarschuwd via bronnen op het net... Resultaat is wel echter een minuscuul kiertje tussen de slats en de vleugel ter hoogte van de binnenste en buitenste slat (de slats zijn volgens mij niet helemaal recht aan de kant van de vleugel, tezamen met de 'kromme' uitsparing in de vleugel waar de slats uberhaupt moeten komen). Maar eind goed, al goed. Het zit er allemaal op en aan.
Morgen (of binnenkort) de Sidewinders monteren en de navigatielichten. En me bezighouden met de cockpitkap. De binnenkant moet nog worden afgewerkt, alsmede enkele scratchbuild details. En als laatste de alpha-vane (invalshoek meter) rechts onder de cockpit. En dan is ze af.
In mijn hoofd ben ik alweer bezig met voorbereiden (lees uitzoeken) van mijn volgende projectje.. Wellicht nog eens een Vietnam build, of toch Nederlands, of.. misschien wel een auto..
Gr.
Sid