Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 9:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 0:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
ach ja, laat ik dan ook maar gewoon lekker meedoen :wink:

nou had ik dus laatst een bestelling bij LHS gedaan en al netjes de pesos overgemaakt toen bleek dat -ondanks wat er op de site vermeld werd- één van de gewenste items niet meer voorradig was en waarschijnlijk dat ook voor voorlopig niet meer ging zijn.

kijk, en dan kun je natuurlijk gaan neuzelen over geld terugboeken, crediteren of dat soort toestanden, maar je kunt natuurlijk ook een mailtje naar LHS doen en zeggen dat ze ook best wel een vliegdoosje mee mogen sturen natuurlijk!

en nou is HobbyBob natuurlijk heulemaal niet kieskeurig als het aankomt op vliegapparaten, maar een beetje voorkeur naar vies en ranzig is er natuurlijk wel. en deze, dames en heren:

Afbeelding

...kun je natuurlijk echt wel behoorlijk in de categorie "ransbak" plaatsen!

maar eens even gemeld bij LHS dat een dooske met dit modelletje d'r in wel op prijs gesteld zou gaan worden en zowaar, geen haar; 2 daagjes later plofte er een doos op de werkbank neer met daarin ondermeer deze jongen:

Afbeelding


...en dan nou alleen nog even zien wanneer ik aan de luchttwix kan gaan beginnen wegens d'r zit ook nog een dragon wagon project aan te komen en er liggen nog wat andere kitjes vrij hoog op de stapel...

gren

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 9:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Vies zijn ze zeker (kennen ze in Amerika het begrip spons of emmer sop niet??) Zelfs de kist op de boxart is gewoon vies!

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 13:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Deze hoort gewoon vies te zijn. Volgens mij rolden ze in de fabriek al vies van de band :wink:

Succes met deze mooie kit.

Michiel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 15:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 apr, 2006 14:34 pm
Berichten: 196
Woonplaats: schilde - belgie
Citaat:
Volgens mij rolden ze in de fabriek al vies van de band


haha geweathered en al, dat zou wat zijn.
Hij mocht dan wel smerig zijn, dat zal de gemiddelde vietcong worst geweest zijn, die rende volgens mij met angst zweet tussen de billen naar de eerste beste tunnel die ze konden vinden als ze hem hoorde aankomen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 15:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
ghostkoi schreef:
Citaat:
Volgens mij rolden ze in de fabriek al vies van de band


haha geweathered en al, dat zou wat zijn.
Hij mocht dan wel smerig zijn, dat zal de gemiddelde vietcong worst geweest zijn, die rende volgens mij met angst zweet tussen de billen naar de eerste beste tunnel die ze konden vinden als ze hem hoorde aankomen.


Heb jij we were soldiers gezien :D Daar vliegt deze kist ook in, en rennen dat ze kunnen :wink:

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 11:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Al zouden deze kisten na elke vliegbeurt een wasstraat in gegaan zijn, na een kwartier motor draaien zag die er weer net zo uit. De motoren waren redelijke olieverbruikers wat dus door de plaatsing en luchtstroom over de gehele kist terecht kwam
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2005 14:32 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Ermelo
Van mij hoef je niet zo lang te wachten hoor... Ik ben erg benieuwd naar deze kit... En je laat hem vast niet voor niks al zien!
Wim.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2008 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
eerst moet ik (nog steeds :roll:) mijn mini-tankje in het secret santa groepsproject afronden en het plan was om dan met deze viezerik aan de slag te gaan ter overbrugging van de periode tussen mini-tank en het begin van het Dragon Wagon groepsbouwproject.

...helaas op het moment alleen even een beetje boel veel druk met m'n hele netwerk opnieuw inrichten, nieuwe hardware plaatsen/vervangen/herplaatsen, microsoft ZinLoos installeren, linux installeren, m'n nas weer volledig aan de praat zien te krijgen, etc, etc, etc

met wat mazzel kan ik na het weekend eindelijk weer eens even de schuur in voor wat ouderwets knutselwerk..... :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2008 11:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 feb, 2007 19:18 pm
Berichten: 1279
Mijn corsairtje mag ook nog even wachten, eerst de P-40N afmaken.

Sven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2008 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
In den beginne was er niets...

Nou, maar eens eindelijk ècht van start gaan met dit vliegapparaat dan.
Het hoe en wat had ik al enigzins in de openingspost beschreven dus dat kan ik mooi skippen in dit tiepseltje en daardoor dus meteen beginnen met de dingen die echt interesting zijn. De inhoud van het dooske dus:

Afbeelding

Hoewel natuurlijk allemaal vrij voorspelbaar gaart ik toch eerst even het hele pretpakket tentoonstellen. Een stapel sproetjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

..2 zakjes met doppies:

Afbeelding

..wat glaswerk:

Afbeelding

boel veel plakkerts:

Afbeelding

en ook nog het gebruikelijke boekie:

Afbeelding

wegens het is een tamiya-ding verwacht ik niet al te veel toestanden bij het bouwen zelf, dus HobbyBob kan gewoon lekker de komende paar dagen met verstand op nul z'n vrije tijd gaan invullen!

yay!

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
gaan met die banana!

As usual begint ook deze build weer met een rappe ineenknutselsessie om eens even te zien of er nog grote verherverbouwingsactiviteiten aan zitten te komen. Efkes alle air frame onderdelen (ziet mijn eens een ervaren flyboy lijken :wink:) tevoorschijn getoverd uit de sproetjes en aan mekander geplakkerd met wat tape en eens even rap een kijk- en vergelijkplaatje geklikt:

Afbeelding

en da's dus best wel een flinke jetser voor een éénpersoons propvliegdinges!

Ook wederom as usual begint het daadwerkelijke bouwen met het klaarmaken van het stuurgat en voor de people who give a rat's @ss heeft meneer Tamiya aardig z'n best gedaan:

Afbeelding

natuurlijk bij lang na geen rehellmodel, maar helaas toch nog een ietsiepietsie werk:

Afbeelding

maar och, vergeleken met wat ik de afgelopen tijd een beetje aan vliegdingessen heb gebouwd is dit natuurlijk niks. stukkie schuurpapier d'r over en klara natuurlijk.
Nou is dit dus een boel veel klein stuurgat en dat vindt HobbyBob natuurlijk altijd best wel vrij prettig; het zal onderhand wel vrij bekend zijn, maar HobbyBob heeft het niet zo op stuurgatknutselarijwerkzaamheden (14x woordwaarde)
Gelukkig denkt vriend Tamiya behoorlijk met HobbyBob mee en heeft 'ie heel vriendelijk zowaar ook nog een poppeke meegeleverd om het gat nog wat meer op te vullen zodat HobbyBob dus fijn heulemaal z'n best niet hoeft te gaan doen.
Dames en heren, mag ik u voorstellen aan het buitenechtelijke broertje van Piet Piraat:

Afbeelding

Piet Piloot!

Natuurlijk is het altijd fijn als fabrikanten een beetje meedenken enzo, maar in dit geval was vriend Tamiya wel een beetje heel erg fanatiek met het verzorgen van gatvulling. Ik kwam namelijk zowaar na het verwijderen van de sproetjes uit de doos op de bodem dit tegen:

Afbeelding

En tja, ik zou wel willen, maar volgens mij gaat het nooit lukken:

Afbeelding

Helaas toch dus maar piets tweelingbroertje op de reservebank moeten zetten :sad:

Wegens het schiet allemaal niet op zolang de stuurkuil niet klaar is daar eerst maar even wat verf overheengekwakt. aangezien ik weinig zin had in een verspuitschoonmaaksessie na het spuiten van 4 vierkante centimeter aan plastic voor de afwisseling maar eens even aan de kwasterij gegaan dus:

Afbeelding

Lekker saai grijs met zwart, precies zoals vriend Tamiya het wil. nou had ik nog heel even zitten denken om nog aan de klieder te gaan met wassap en wat droogkwastwerkzaamheden te verrichten, maar...:

Afbeelding

...da's natuurlijk best wel een beetje onzinnig als je daar niet zo'n schik van hebt en je d'r toch nooit meer wat van terug gaat zien :roll:
Ter compensatie heeft HobbyBob dan wel weer wat meer aandacht besteed aan Piet Piloot; volledig volgens de kledingvoorschriften van vriend Tamiya, dus als er kleurkeuzeklachten zijn dan gelieve een mailtje naar Japan te sturen. Dus.

Eerst maar even wat basiskleurtjes d'r op gekieperd:

Afbeelding

en vervolgens de rest een beetje ingesopt. Klaar is Piet!

Afbeelding

...well, op wat wasserettewerkzaamheden na dan. Maar dat doen we wel tegen de tijd dat de verf ècht droog is :wink:

En om nog even een keertje te laten zien waarom ik me dus echt niet druk ga maken om dat stuurgat:

Afbeelding

Dus.

Nog even als laatste klusje voor vandaag de romp dichtgeplakt:

Afbeelding

en YEE-HAA: the games have begun!




______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

morgen de verjaardagstoestanden van moeders de baas, dus reken d'r maar niet op... :roll:

gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement